Gå til innhold

Lutefisk

Snehvit

Liker du lutefisk?  

1 stemme

1. 1. Liker du lutefisk?

• Har aldri smakt det
      8
    • Nei
      5
    • Ja
      18

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri smakt lutefisk, men skal nå endelig ta sjansen på å prøve! Jeg har kjøpt en pakke fra Fjordland, slik at jeg ikke trenger å stå lenge på kjøkkenet for å lage i stand noe som kanskje blir kastet etter en smakebit allikevel.

Hva synes dere om lutefisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har smakt, og verken likte eller misslikte det.

Men jeg velger det ikke om jeg har valget, og jeg drar ikke i lutefisklag der det bare serveres lutefisk.

Vil helst slippe å spise det, men må jeg så overlever jeg!

(og joda, det var rett laget lutefisk, alle andre, som vanligvis liker lutefisk, synes den var nydelig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har smakt lutefisk, og det er godt.Var veldig skeptisk første gangen, men ble posetivt overrasket.

Jeg også, en gang nå nylig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutefisk med godt tilbehør - nam!

Bestefaren min sa at lutefisken skulle være lys og fager som ei skjelvende jomfru på bryllupsnatta - da var konsistensen riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri smakt lutefisk, men husker at Mamma kjøpte det for mange år siden. Pappa syntes det lukta så fælt at hun måtte oppbevare lutefisken i garasjen :hoho::hoho: (Siden det pleier Mamma å dra til en venninne i lutefisktiden for å spise det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker lutefisk kjempegodt. Sitter og venter på at førjulstidas første lutefiskmåltid skal bli klar til nytelse :D ! Gleder meg enormt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gangen jeg smakte lutefisk var jeg temmelig skeptisk og synes egentlig ikke det var noe godt. Det var liksom helt greit.

Andre gangen jeg smakte det var det mye bedre, mens tredje gangen var det ennå bedre igjen. Det blir altså bedre for hver gang, for det er en temmelig spesiell smak.

Selv synes jeg ikke det skal være annet enn poteter, flatbrød med smør og salt til lutefisken. Har smakt med bacon til, men det ødela absolutt all lutefisksmaken synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker lutefisk og spiste det i går. En som spiste sammen med oss, sa at han ikke var så kjempeglad i lutefisk, men etter å ha spist det sammen med oss, sa han at det var den beste lutefisken han hadde smakt.

Råd: stek fisken i ildfast form i ovenen - da blir det "fast i fisken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutefisk er skikkelig snacks! Hadde det på lørd sammen med et vennepar som også er helfrelste. Jeg har spist det helt siden jeg var liten; det var hverdagskost i Tromsø der jeg vokste opp, men jeg ble visst sett på som en litt rar unge som virkelig likte lutefisk...Sambisen, derimot, fikk det ikke servert før han hadde passert 30, av den enkle grunn at hans danske far syns det er noe svineri og hans mor, som mer enn gjerne spiser det, derfor helt kuttet det ut. Da han 1.g. fikk det serrvert av meg syntes han nok tilbehøret var det som falt best i smak, men etter hvert er han blitt en pasjonert lutefish-lover, han med.

Vårt tilbehør er som følger: Mandelpoteter, baconterninger i ribbefett, ertestuing lagd på frosne erter (virkelig delicious), flere typer sennep, flatbrød og nykvernet pepper samt sennepspulver strødd over fisken. MUMS!!! (Øl og kvirrevitt hører selvfølgelig til.....)

(12-åringen vår spiser bare tilbehør, så hun slekter nok ikke på meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...