Gå til innhold

Har du tvangstanker?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Glassene MÅ stå opp ned i skapet ellers kan de bli støvete oppi, Sambo gjør det ALLTID omvendt for å irritere meg..

Dette er jo helt feil. De må stå andre veien. Dette fordi hyllen i skapet kan være skitten/støvete, og det vil man ikke ha på kanten av glasset der man setter munnen. (gjelder særlig på jobb, for eksempel, hvor det tar evigheter mellom hver gang hyllen vaskes...) Skal glassene henge, derimot, ville jeg også hengt dem opp ned.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil bare si at det meste i denne tråden er ikke pr definisjon tvangstanker, men vaner/uvaner.

Har man tvangstanker, vil disse styre livet ditt i den grad at man nærmest blir handikappet av det. Mange av de med tvangstanker, kommer seg ikke ut av hjemmet sitt pga tvangstankene sine. Overdreven vasking er kanskje den mest vanlige tvangstanken. Å måtte vaske seg hele tiden, eller et visst antall ganger, eller etter man har tatt på noe, er en nærmest invalidiserende tvangstanke.

Man fungerer ikke verken i jobb eller sosialt, fordi tvangstankene tar over.

Se filmen "Livets lyse side" med Jack Nicholson, så får man et lite glimt av hvordan det kan være med tvangstanker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...