Gå til innhold

Har du tvangstanker?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen i endel der Bodillen! :ler:

Jeg kom på en ting til, ang skittentøy, men det er vel ikke en tvangstanke, men mer rent hysteri ;) :

Jeg tar ikke i skittentøy. Jeg bruker en ren sokk, sorterer og legger i maskinen med den hånden med sokken på og slenger den så inn med tøyet dersom det er riktig farge, eller legger den sammen med det andre tøyet. Gjorde det da jeg bodde hjemme og har prøvd å få søsteren min til å adoptere denne holdningen til skittentøy, men neida...

Jeg fikser ikke andres truser, eller mine egne for den saks skyld, så dette er den eneste måte jeg får vasket tøy på

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jøss, du er akkurat omvendt av meg! Er du keivhendt?

Ja, jeg er venstrehendt! :overrasket:;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet
Hehe, kjenner meg igjen i endel der Bodillen! :ler:

Jeg kom på en ting til, ang skittentøy, men det er vel ikke en tvangstanke, men mer rent hysteri ;) :

Jeg tar ikke i skittentøy. Jeg bruker en ren sokk, sorterer og legger i maskinen med den hånden med sokken på og slenger den så inn med tøyet dersom det er riktig farge, eller legger den sammen med det andre tøyet. Gjorde det da jeg bodde hjemme og har prøvd å få søsteren min til å adoptere denne holdningen til skittentøy, men neida...

Jeg fikser ikke andres truser, eller mine egne for den saks skyld, så dette er den eneste måte jeg får vasket tøy på

Herregud, menneske, du er sykere enn meg...

Kom forresten på en til: Jeg kan aldri legge fra eg bestikket i kryss... Da kan det skje grusomme ting eller noe sånt... Jeg greier å holde fingra fra fatet hvis andre gjør det, da...

Gjest Bodillen
Skrevet
Herregud, menneske, du er sykere enn meg...

Kom forresten på en til: Jeg kan aldri legge fra eg bestikket i kryss... Da kan det skje grusomme ting eller noe sånt... Jeg greier å holde fingra fra fatet hvis andre gjør det, da...

Meg over her... Det hadde vært en grei tvangstanke å ha; alltid sjekke og dobbeltsjekke om man er logget på KG.. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
:ler: Men andres og mitt eget skittentøy er jo ekkelt :sjenert:
Skrevet

trodde det bare var jeg som var total gal jeg... gudskjelov ikke! :)

jeg har det med å bare mååååtte sjekke om jeg låste dørene (bildør og inngangsdør), jeg kan låse også går jeg, men du kan banne på at jeg må snu meg og gå tilbake og sjekke... i verre tilfeller må jeg gå in igjen og sjekke om jeg slo av alt!

jeg klarer ikke å gå på sånne stener, brostener uten å gå å titte end hvordan jeg tråkker i forhold til stenenes kant!

når jeg går over fotgjengere så mååå jeg tråkke på de hvite stripene, ser riiimelig teit ut så jeg prøver å la være!! hehe..

hmmmm... godt å høre at det er flere her;)

Gjest Bodillen
Skrevet

De gale har det godt, har jeg hørt... Kom på en til, da (her renner det på...): Jeg må alltidkjenne på dodøra når jeg har låst den, liksom for å forsikre meg om at den virkelig er låst. Og det hender jeg sjekker en gang til mens jeg sitter på do... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Huff, tror dere det er sundt å lese alle disse innleggene??

Jeg MÅ kjenne på døra etter jeg har låst den, selv om jeg jo hører at det blir låst.

Dorullen MÅ henge med papiret ut.

Glassene MÅ stå opp ned i skapet ellers kan de bli støvete oppi, Sambo gjør det ALLTID omvendt for å irritere meg..

Jeg MÅ ut i god tid når jeg skal ta bussen. Står gjerne og venter i fen til ti minutter...

Sjekker komfyren to ganger når jeg har laget mat for å være sikker på at den er avslått..

Når jeg spiser MÅ jeg legge igjen en bitteliten bit på tallerkenen...

Skrevet
Ja, jeg er venstrehendt!  :overrasket:;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Hihi, kult ;)

Da stemmer kanskje "teorien" min! :ler:

Skrevet

Jeg må ha volumet på tv'n og stereoen på partall, aldri 5 eller 7 eller 11 osv, jeg må altid dobbeltsjekkeat jeg har slått av komfyren, kaffetrakteren, og at jeg har låst ytterdøren og bilen. Jeg må dobbeltsjekke at jeg har satt vekkerklokken på riktig tid, jeg må dobbeltsjekke at jeg har med meg alle nøklene og tingene jeg skal ha i vesken, jeg går alltid å sjekker om stay-up strømpene mine har sklidd litt ned, jeg må altid sjekke mailen min det første jeg gjør hver gang jeg slår på pc'n, ellers så blir jeg veldig nervøs. Jeg tar aldri skult-id på tlf.. (vet ikke om det er tvangstanker da).

Skrevet

Når jeg skal reise lager jeg meg en liste over de mest viktige tingene. Når de er pakket, må jeg sjekke at de er der før jeg forlater huset. Så må jeg se en gang til mens jeg sitter i bilen. Og skal jeg ta tog/fly, sjekkes det atter en gang før jeg forlater venterommet.

• 3 uker senere...
Skrevet

* Dorullen må henge UT! - De aller fleste her mener jo det så hvorfor i :frustrert: henger den alltid

innover rundt omkring?!?

* Jeg skrur alltid på vasken når jeg skal på do

* Går ikke på kumlokk - må dunke meg selv lett tre ganger for å fjerne ulykken

* Banker tre ganger i bordet

* Døren må enten være åpen eller lukket, hater når den står og slamrer

* Takler ikke blinkelys (som på ericsson mobilene)

* Hater jevne pipe/dunke lyder

* Hater neser som piper!!! :frustrert: (Kan man slå folk som sitter ved siden av en på bussen/kino/lesesal/etc?!?)

* Kl. 12:00 !!!! Samme som en annen sa lenger opp!

Hjelpe meg, nå som jeg begynner å tenke etter, tror jeg at jeg er spik spenna gæren, så tør ikke liste opp mer!!! :overrasket::grine:

Skrevet

Nei, det er det jeg som bestemmer. Hva skulle det være godt for?

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på å ha en tvangstanke og på å synes at noe er ekkelt og vemmelig eller ha vaner og uvaner?

Skrevet
Tja, hvor skal jeg begynne....?

Klesvask: Like sokker må alltid henge ved siden av hverandre. Ellers må alt henge med "riktig side" ut, det vil si retten på håndklær/kluter, framsiden på bukser og gensere...

Når jeg bretter tøyet er de viktig å brette etter samme prinsippet; alltid den "riktige siden" ut.

Jeg vasker meg alltid etter å ha gitt hunden mat/vann, og etter å ha klappet den (innmari slitsomt å være hundeeier...), i det hele tatt vasker jeg meg litt vel ofte, f.eks etter å ha lagt ved i ovnen, etter å ha sortert skittentøy osv.

Dopapiret må henge med papiret utover, og jeg slår aldri ned doringen uten papir.

Jeg vasker alltid toalettet med papir eller våtservietter, fordi jeg innbiller meg at kluten aldri blir ordentlig ren etter å ha blitt brukt der, selv om jeg vasker den på 90 grader.

Jeg må fylle tekoppen helt til toppen. Greier bare ikke å slå meg til ro med en 3/4 full tekopp - det går bare ikke, samme hvor diger koppen er...

Det var vel de jeg kom på her og nå. Ellers fikk jeg vel noen griller i hodet etter å ha lest om andres tvangstanker, da...

Enig, gjør alt dette jeg og..ekkelt med toalett og ringer....men jeg gjør motsatt: toalettpapiret må alltid henge "innover" slik at det papiret som henger ned er innerst mot veggen... :forvirret:

Skrevet
Glassene MÅ stå opp ned i skapet ellers kan de bli støvete oppi, Sambo gjør det ALLTID omvendt for å irritere meg..

Høres lite sannsynlig ut. Hva om din samboer setter glassene den veien fordi han mener at det er mest riktig? Hvorfor skal du bestemme hvordan glassene skal stå? :forvirret::overrasket:

Skrevet (endret)
Jeg "må" ha volumet til tv-en, stereoen  og radioen på partall...får helt "makk" hvis det står på oddetall...Ganske teit egentli.

Jeg foretrekker oddetall, da.

:ler:

Så da er vi i allefall to teitinger.

Endret av Frigg
Skrevet

Håper dere alle får den hjelpen dere så sårt trenger.

Skrevet
Håper dere alle får den hjelpen dere så sårt trenger.

Samme til deg!

;)

• 2 år senere...
Skrevet
Lurer på om det er flere en meg som har "tvangstanker" som det så fint heter?

<span style='color:brown'>Vet at mange mennesker har seriøse problemer med dette, men dette er bare et uskyldig spm., håper bare jeg ikke støter noen...</span>

Mine?

Joda :ler:

*Hver gang jeg går hjem alene så ser jeg på et punkt foran meg og prøver å kommer meg til det punktet før en bil eller et menneske passerer meg i motsatt "kjøreretning" -dette skjer uten unntak

*Jeg må lese eller gjøre noe på sengen før jeg sovner, uansett hvor sent det er eller hvor trøtt jeg er! Hvis ikke får jeg ikke sove!

*Jeg har en sjekkliste på 4-5 ting som jeg skal ha i veska når jeg går ut døra, uansett om jeg bare skal på butikken. -inkludert sminkepungen selv om jeg aldri bruker den utenfor huset...

Tror mine er litt uskyldige kanskje? Men vet jeg har mange fler som jeg ikke kommer på i farten!

Hadde vært moro å høre om deres tvangstanker også! ;):ler:

Jeg sørger for å bruke begge hendene like mye.

Jeg spiser maten min i en bestemt rekkefølge.

Skal jeg se en film eller TV serie og ha noe godt til så kan jeg ikke spise av det før det jeg skal se på har begynt.

Kommer tilbake med mer :)

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...