Colargol Skrevet 20. mars 2006 #1 Skrevet 20. mars 2006 Lurer på om det er flere en meg som har "tvangstanker" som det så fint heter? Vet at mange mennesker har seriøse problemer med dette, men dette er bare et uskyldig spm., håper bare jeg ikke støter noen... Mine? Joda *Hver gang jeg går hjem alene så ser jeg på et punkt foran meg og prøver å kommer meg til det punktet før en bil eller et menneske passerer meg i motsatt "kjøreretning" -dette skjer uten unntak *Jeg må lese eller gjøre noe på sengen før jeg sovner, uansett hvor sent det er eller hvor trøtt jeg er! Hvis ikke får jeg ikke sove! *Jeg har en sjekkliste på 4-5 ting som jeg skal ha i veska når jeg går ut døra, uansett om jeg bare skal på butikken. -inkludert sminkepungen selv om jeg aldri bruker den utenfor huset... Tror mine er litt uskyldige kanskje? Men vet jeg har mange fler som jeg ikke kommer på i farten! Hadde vært moro å høre om deres tvangstanker også!
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Vel, ingen seriøse... Men jeg dobbeltsjekker at jeg har med meg nøkkelen før jeg smeller bildørene i lås. Teller det? (Jeg må i grunnen tilføye at det er en meget praktisk "tvangstanke" som vel egentlig snart blir rutine uten at jeg tenker over det.)
Gjest King James Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 Tja har noen men ikke så veldig seriøse at det gjør noe Må kjenne på døren 3 ganger for og forsikre meg at den er låst Må lese noe før jeg legger meg. Eller så får jeg ikke sove Av en eller aen grunn prøver jeg alltid og ta igjen mennesker som går foran meg. Det er vel det eneste jeg har....
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #4 Skrevet 20. mars 2006 Det er et par forslag her jeg skulle ønske jeg var plaget med. Som for eksempel å sjekke at jeg har alt med meg, sjekke at døren er låst, og at jeg har husket nøkler.
Abr@xas Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 Sjekker at komfyren virkelig ER slått av, at dolokket virkelig ER nede og at ytterdøra virkelig ER låst og at vinduene virkelig ER lukket flere ganger før jeg slår meg til ro med at det faktisk ER gjort.
sanasol Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Jeg "må" ha volumet til tv-en, stereoen og radioen på partall...får helt "makk" hvis det står på oddetall...Ganske teit egentli. Kan heller ikke treffe strekene på sånne overgangsfelt når jeg går over veien...
Gjest StoreSky Skrevet 20. mars 2006 #7 Skrevet 20. mars 2006 Papiret på dorullen på være utover...Til og med på kafeer snur jeg dorullen..(har det for meg at papiret blir skittent inntil veggen) Og på et forumt jeg er på så MÅ ikke antall innlogginger, overkskride antall besøkende på "min" side.
Gjest 2324 Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 (endret) Jeg "må" ha volumet til tv-en, stereoen og radioen på partall...får helt "makk" hvis det står på oddetall...Ganske teit egentli. Kan heller ikke treffe strekene på sånne overgangsfelt når jeg går over veien... ← Slik er jeg også. Sjekker også at dører er låst mange ganger. Står gjerne opp om natta for å sjekke bildøren bare en gang til. Og må også sjekke at ting jeg er redd for ligger der de skal. Selv om jeg vet at Ipoden min ligger i skapet, må jeg sjekke at den faktisk gjør det med jevne mellomrom. Endret 20. mars 2006 av Milah
Blackjack Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 Jeg "må" ha volumet til tv-en, stereoen og radioen på partall...får helt "makk" hvis det står på oddetall...Ganske teit egentli. ← Samme her.
Gjest Anerikke Skrevet 20. mars 2006 #10 Skrevet 20. mars 2006 Jeg "må" ha volumet til tv-en, stereoen og radioen på partall...får helt "makk" hvis det står på oddetall...Ganske teit egentli. ← Akkurat sånn har jeg det også! Trodde jeg var den eneste! Ellers må jeg sjekke at kaffetrakteren er slått av, døra er låst...osv
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #11 Skrevet 20. mars 2006 Ikke en eneste. Jeg sjekker alltid at jeg har bilnøkkelen i lomma før jeg smekker bildøra, men det er fordi jeg har låst den inne et par ganger...
Gjest camillo Skrevet 20. mars 2006 #12 Skrevet 20. mars 2006 Jeg må helst gå først når jeg skal hjem fra t-banen, og blir sur hvis noen går forbi meg.
Gjest |H| Skrevet 20. mars 2006 #13 Skrevet 20. mars 2006 Viss jeg fyller bensin må prisen alltid være på et rundt tall. 223 kroner er helt feil, da må d enten være 220 eller 230 kroner.
Trampe Skrevet 20. mars 2006 #14 Skrevet 20. mars 2006 Viss jeg fyller bensin må prisen alltid være på et rundt tall. 223 kroner er helt feil, da må d enten være 220 eller 230 kroner. ← Men hva gjør du da, om tanken er full og dy har fylt for 437 kroner? Bare lurer jeg Jeg har ingen tvangstanker som jeg kan komme på i skrivende stund, bortsett fra at jeg alltid sjekker om jeg har med meg nøkler osv. Det kan da ikke kalles tvangstanker eller -handlinger det da...
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #15 Skrevet 20. mars 2006 Utenom å dobbel sjekke at jeg har bilnøkkelen og sjekke at husdøren er låst, så er det en ting jeg bare MÅ gjøre og det er å skylle en ren kopp i vann før jeg heller noe oppi. Denne vanen har jeg hatt siden jeg var liten pga bestemoren min virkelig hater å vaske opp og glass/bestikk/fat var aldri skikkelig rene + med flere husdyr var det hundehår over ALT!! Selv den dag i dag når jeg er på besøk hos henne sier hun at jeg trenger ikke å sjekke koppen pga den er ren... jeg pleier alltid å snu meg vekk og se i den før jeg heller noe oppi...det samme gjør resten av familien. Til jul fikk hun oppvaskmaskin av meg og resten av familien min, så nå tenkte jeg at det var safe å drikke kaffe hos henne.... helt til jeg forrige uke fant ett lite dyr i koppen. Æsj!!! Jeg gjør altså dette hjemme hos meg selv om andre steder, selv om jeg vet at koppen/glasset er rent...men jeg bare MÅ gjøre det! Hm, kanskje jeg er en raring...
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #16 Skrevet 20. mars 2006 De fleste tvangshandlingene mine er knyttet til mat: - Maten må ligge i "riktig" rekkefølge på tallerken, ellers må jeg ommøblere. - Jeg må ha leverpostei med gutten på, ikke jenta. - Jeg må "rette" opp hvis osten er skåret skjevt eller smøret ikke er glatt. Ellers: - Dopapiret må utover.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #17 Skrevet 20. mars 2006 så er det en ting jeg bare MÅ gjøre og det er å skylle en ren kopp i vann før jeg heller noe oppi. ← Jeg kan ikke drikke det første vannet som kommer i glasset, men må helle ut et glass før jeg fyller opp det jeg skal drikke.
Tinken Skrevet 20. mars 2006 #18 Skrevet 20. mars 2006 Har flere, men kommer bare på ett nå: Hver gang jeg tråkker på et kumlokk må jeg si "lykke" inni meg. Også må jeg forøvrig tråkke på ethvert kumlokk jeg har anledning til å tråkke på uten at det virker snålt.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #19 Skrevet 20. mars 2006 og det er å skylle en ren kopp i vann før jeg heller noe oppi. ← Der har jeg en liten ting også, men det er kun når det er vann jeg skal drikke. Da må glasset skylles først.. vet ikke hvorfor jeg, det bare er sånn...
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #20 Skrevet 20. mars 2006 Jeg "må" ha volumet til tv-en, stereoen og radioen på partall...får helt "makk" hvis det står på oddetall...Ganske teit egentli. ← Det må jeg og! Her om dagen hadde jeg volumet på 13 på tven bare for å se om jeg greide, og det var litt rart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå