AnonymBruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Hva legger dere i dette?? Hvor viktig er det? Anonymkode: 3d335...d11
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Det betyr jo alt. At vi har noenlunde like verdier, eller at de i hvertfall ikke er i konflikt med hverandre, at levemåte passer sammen, pengebruk, sex. Det er vel det et forhold og valg av partner faller ned på. Klart man kan velge å overse noen ting man ikke passer sammen på, men målet er jo å finne noen man passer sammen med Anonymkode: aeba2...ff2 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli Jeg er ikke så opptatt av kompatibilitet. Jeg elsker ham. Og sånn er det. Vi passer egentlig ikke sammen. 😂 Det å slutte å bry meg om kompatibilitet gjorde plutselig at vi ble mye mer kompatible. For det er ikke mange som hadde vært kompatible med meg så opphengt jeg var i kompatibilitet. Anonymkode: 29592...607 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke så opptatt av kompatibilitet. Jeg elsker ham. Og sånn er det. Vi passer egentlig ikke sammen. 😂 Det å slutte å bry meg om kompatibilitet gjorde plutselig at vi ble mye mer kompatible. For det er ikke mange som hadde vært kompatible med meg så opphengt jeg var i kompatibilitet. Anonymkode: 29592...607 Har du nettopp lært et nytt ord, eller? AnonymBruker skrev (19 minutter siden): At vi har noenlunde like verdier, eller at de i hvertfall ikke er i konflikt med hverandre, at levemåte passer sammen, pengebruk, sex. Anonymkode: aeba2...ff2 Enig i dette. Ikke enig i at det betyr alt. Mer og mer tilbøyelig til å være enig med den første jeg har sitert. Jepp, hun som bruker ordet fem ganger på rad. Man utvikler seg jo ikke akkurat dersom man finner noen som er klin lik en selv. Det er mindre spenning der. Anonymkode: ebff4...e60
AnonymBruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du nettopp lært et nytt ord, eller? Anonymkode: ebff4...e60 😂 Nei, men spørsmålet handlet jo om kompatibilitet, så er vel naturlig at det blir nevnt. Særlig fordi jeg var jo opphengt i kompatibilitet, klart jeg har kunnet det ordet lenge. Mange prater jeg har hatt om kompatibilitet skal jeg si deg, det er et ord jeg kan godt. 😂 Anonymkode: 29592...607 2
SPOCA Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli Det er helt essensielt. Ville aldri vært sammen med noen jeg ikke var kompatibel med. For meg handler det om like verdier, like sterke følelser, mange like interesser, like gode mot hverandre, og at vi er kompatible når det gjelder intimitet. Han er en jeg kan dele følelser og tanker med, som drømmer om det samme som meg, og som gir like mye av seg selv som jeg gjør. Slik jeg ser det er vi ekstremt kompatible. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 😂 Nei, men spørsmålet handlet jo om kompatibilitet, så er vel naturlig at det blir nevnt. Særlig fordi jeg var jo opphengt i kompatibilitet, klart jeg har kunnet det ordet lenge. Mange prater jeg har hatt om kompatibilitet skal jeg si deg, det er et ord jeg kan godt. 😂 Anonymkode: 29592...607 Komper er godt 😋 Anonymkode: ebff4...e60 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du nettopp lært et nytt ord, eller? Enig i dette. Ikke enig i at det betyr alt. Mer og mer tilbøyelig til å være enig med den første jeg har sitert. Jepp, hun som bruker ordet fem ganger på rad. Man utvikler seg jo ikke akkurat dersom man finner noen som er klin lik en selv. Det er mindre spenning der. Anonymkode: ebff4...e60 Kompatibel betyr jo ikke lik. Og spenning er for ungdommer Anonymkode: 03ed3...99c 3
Isambard Skrevet 6. juli #9 Skrevet 6. juli Det betyr ganske enkelt at man passer sammen. Jeg vil påstå det er viktig å passe sammen, ja. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli #10 Skrevet 6. juli Jeg mener vi er det. Men andre folk mener kanskje at vi ikke er det. Vi har helt forskjellige interesser. Vi er egentlig helt forskjellige. Men det fungerer sammen. Jeg respekterer han og han respekterer meg. Har det veldig bra sammen. Anonymkode: 4f18a...f79 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #11 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva legger dere i dette?? Hvor viktig er det? Anonymkode: 3d335...d11 At vi passer sammen, ønsker oss det samme, har like verdier, lever sammen i fred. Veldig, veldig mange av trådene her inne hadde vært unngått om folk - særlig kvinner - hadde vært mer bevisst på å faktisk passe sammen med partneren sin. Og velge en som ønsker dem godt. En man heier på og vil hjelpe fremover i livet, og ikke minst forplikte seg til. For meg er det uforståelig at folk orker å være i forhold med så mye konflikter som mange her på KG (og i virkeligheten) gjør. Det er utrolig trist at vi er opplært til å tro at det skal være tøft å være i et parforhold, at et forhold må kjempes for. Det skal ikke det. Livet byr på mer enn nok utfordringer av seg selv. Anonymkode: c7a08...840 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #12 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kompatibel betyr jo ikke lik. Og spenning er for ungdommer Anonymkode: 03ed3...99c Tenkte seksuelle spenninger. Er det også bare for de unge? Anonymkode: ebff4...e60
SPOCA Skrevet 6. juli #13 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenkte seksuelle spenninger. Er det også bare for de unge? Anonymkode: ebff4...e60 Nei, seksuell spenning er absolutt for alle aldre.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli Isambard skrev (1 time siden): Det betyr ganske enkelt at man passer sammen. Jeg vil påstå det er viktig å passe sammen, ja. Men det gjør jo at man mister en del evner til å lytte, til diplomati, til å kompromisse, eller til å finne nye kreative løsninger. Dette er evner man gjerne ønsker å utvikle, og som man kun får utviklet sammen med noen som man ikke passer sammen med i utgangspunktet. Er ikke dette viktig? (spørsmålet er ikke rettet mot deg jeg siterer, det er generelt, etter å ha lest denne tråden frem til nå, samt lest altfor mange tråder hvor man skriver ‘vi’ når man mener ‘jeg’, eller tar for gitt at man selv sitter på ‘sannheten om hvordan verden er’) Anonymkode: ebff4...e60
AnonymBruker Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli SPOCA skrev (1 minutt siden): Nei, seksuell spenning er absolutt for alle aldre. Ja, og ofte oppgis årsaken til at disse forsvinner, med at ‘vi var som bror og søster’. Altså at man er for like og nesten ikke registrerer at den andre er der. Anonymkode: ebff4...e60
SPOCA Skrevet 6. juli #16 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, og ofte oppgis årsaken til at disse forsvinner, med at ‘vi var som bror og søster’. Altså at man er for like og nesten ikke registrerer at den andre er der. Anonymkode: ebff4...e60 Det kan nok være. For vår del er vi like på de fleste punkt, men er ulike der det er viktig for oss. F.eks seksuelt. Vi tenner på det samme, men allikevel på forskjellige måter. Tenk type en liker å utføre, en annen liker å oppleve.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #17 Skrevet 6. juli SPOCA skrev (Akkurat nå): Det kan nok være. For vår del er vi like på de fleste punkt, men er ulike der det er viktig for oss. F.eks seksuelt. Vi tenner på det samme, men allikevel på forskjellige måter. Tenk type en liker å utføre, en annen liker å oppleve. Ja, og det er jo kompatibilitet. Man passer sammen, som hånd i hanske. Man er ulike slik at man passer sammen. Det er enkelt og greit og lett, og ikke noe galt i seg selv. Men over tid (som man jo gjerne ønsker at noe skal vare) så er det ikke særlig krevende, og dermed kan det fort bli kjedelig i lengden. Man kan så klart bryte mønstere selv ved å f.eks. bytte roller, om enn bare for den mentale utfordringen. Anonymkode: ebff4...e60
SPOCA Skrevet 6. juli #18 Skrevet 6. juli (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, og det er jo kompatibilitet. Man passer sammen, som hånd i hanske. Man er ulike slik at man passer sammen. Det er enkelt og greit og lett, og ikke noe galt i seg selv. Men over tid (som man jo gjerne ønsker at noe skal vare) så er det ikke særlig krevende, og dermed kan det fort bli kjedelig i lengden. Man kan så klart bryte mønstere selv ved å f.eks. bytte roller, om enn bare for den mentale utfordringen. Anonymkode: ebff4...e60 Jeg er ikke spesielt interessert i at ting skal være krevende, ikke min mann heller. Vi har begge vært i voldelige forhold hvor vi begge fikk våre doser av krevende. For meg virker det bare slitsomt å skulle være i et forhold som til tider er krevende. Det sagt, det er jo ikke slik at vi ikke opplever vanskelige ting. Det er vanskelig og tøft, men ikke nødvendigvis krevende. Og da blir vi en kraft sammen - oss sammen mot verden. Det være seg mot en vanskelig eks som bedriver samværssabotasje, eller prøverørsbehandlinger. Eller mannens barn med spesielle behov. Vi har nok av utfordringer vi støter på. Det at man er veldig like, betyr ikke at man ikke kan ha det spennende og gøy. Det fine er jo at vi liker de samme tingene, og opplever mye sammen. Som igjen gir fellesskap og gode minner. Jeg har dratt han med inn i politikken, dans, slalåm og tegning, han har dratt meg med inn i brettspill og naturen. Vi utfyller hverandre godt. Endret 6. juli av SPOCA
Isambard Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men det gjør jo at man mister en del evner til å lytte, til diplomati, til å kompromisse, eller til å finne nye kreative løsninger. Dette er evner man gjerne ønsker å utvikle, og som man kun får utviklet sammen med noen som man ikke passer sammen med i utgangspunktet. Er ikke dette viktig? (spørsmålet er ikke rettet mot deg jeg siterer, det er generelt, etter å ha lest denne tråden frem til nå, samt lest altfor mange tråder hvor man skriver ‘vi’ når man mener ‘jeg’, eller tar for gitt at man selv sitter på ‘sannheten om hvordan verden er’) Anonymkode: ebff4...e60 Jeg synes det også er viktig å lytte etc. Litt friksjon må man regne med i et forhold. Det å passe sammen behøver ikke å bety at man er enige om alt tenker jeg. Man må ikke ha eksakt samme verdier eller preferanser i senga heller. Ulikhetene må være overkommelige.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #20 Skrevet 6. juli Det er fundamentet vårt. Og det som gjør at vi har hatt flere, gode tiår sammen. Enkle år, uten konflikter, selv når livet har skjedd. Vi er begge gode på kommunikasjon, og evner å virkelig forsøke å forstå hvor den andre kommer fra. Vi har samme verdisyn. Vi har tilsvarende utdannelser, karrierer og prioriteringer. Vi har samme syn på økonomi. Anonymkode: 27571...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå