Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et par venninner og noen familiemedlemmer som ikke kan godta kjæresten min helt, vet ikke hva det er som gjør at de driver å hakker på han. De hakker aldri på han når han er tilstede, kun når jeg er alene.

De prater om at det er synd på meg når jeg må kose med han og ha sex med han, og spør hvordan vi gjør det (de refererer til at han har en god mage). Jeg blir litt fornærmet og svarer at jeg synes han er en veldig god mann, og de svarer at jeg virker å ha blitt hjernevasket. De drar også frem det å dra på trening sammen og på fjelltur sammen. Jeg har dratt på fjelltur 1(!) gang de siste 10 årene og jeg vil helst ha fri fra folk når jeg trener, jeg trener i gruppe med andre jeg ikke møter ellers. Vi har vært på et par reiser allerede og han holder tritt med meg så det er ikke noe problem.

Min bakgrunn er at jeg har alltid likt menn som er kraftige, han er den første mannen av den kraftige typen som jeg har blitt sammen med. Tidligere har de vært på samme nivå som meg i kroppstype og det har ikke føltes helt riktig for meg. Han jeg er sammen med nå er høy og kraftig og han vet at jeg synes han er utrolig sexy når han er sånn som han er, han har i tillegg sagt at han synes kontrasten vår er ekstremt sexy.

Han får meg til å føle meg trygg og tatt vare på, noe som jeg ikke har følt på den måten før. Og håper selvfølgelig at han føler på noe av det samme.

Hvordan kan jeg formulere meg riktig overfor venninner og familie som tror det ligger noe bak vårt forhold bare pga at vi har ganske forskjellige kroppstyper?

Anonymkode: 15865...552

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare svare at du elsker han, når de begynner å slenge med kjeften. 

Anonymkode: de328...5c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Typisk gamle boomere, deres skjønnhetsideal er tynn, var du tynn var du fin i gamle dager(høhø)

og generasjonsvold da, siden sånne kommenterer blir lært opp til barn, barnebarn oldebarn, bryt sirkelen

Anonymkode: a833f...466

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forklar at dette er subjektivt. Det er ingen fasit på tiltrekning. Og hvis de ikke gir seg, si at det er litt ufint av dem å kommentere hans vekt

Anonymkode: 74765...cfd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hadde en mor som var slik.
Jeg sa rett ut, har du ikke noe positivt å si så hold kjeft

Gjorde det enkelt.
Jeg bare forlot, så tok hun hintet etter en stund.
Gadd ikke være der når hun begynte å rakke ned på folk.
Nå har hun lært at jeg ikke bryr meg og bare drar om hun begynner å rakke ned på folk.

Har en søster som også er på den måten.
Hun har jeg bare kuttet kontakten med.
Orker ikke den negative energien

Å prøve å forklare noe hjelper ikke så mye som man skulle tro.

Anonymkode: 4f8da...a97

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har et par venninner og noen familiemedlemmer som ikke kan godta kjæresten min helt, vet ikke hva det er som gjør at de driver å hakker på han. De hakker aldri på han når han er tilstede, kun når jeg er alene.

De prater om at det er synd på meg når jeg må kose med han og ha sex med han, og spør hvordan vi gjør det (de refererer til at han har en god mage). Jeg blir litt fornærmet og svarer at jeg synes han er en veldig god mann, og de svarer at jeg virker å ha blitt hjernevasket. 

Hadde sagt at vi godt kan snakkes i detalj om hvordan alle i selskapet har sex , og de selv kan begynne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være vanskelig og ubehagelig. Det er en uting at man absolutt skal kommentere andres kropper…

Neste gang håper jeg du sier i fra at det uaktuelt at de prater sånn om kjæresten din ❤️

Anonymkode: fc5b5...29b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

De prater om at det er synd på meg når jeg må kose med han og ha sex med han, og spør hvordan vi gjør det (de refererer til at han har en god mage). Jeg blir litt fornærmet og svarer at jeg synes han er en veldig god mann, og de svarer at jeg virker å ha blitt hjernevasket. De drar også frem det å dra på trening sammen og på fjelltur sammen. Jeg har dratt på fjelltur 1(!) gang de siste 10 årene og jeg vil helst ha fri fra folk når jeg trener, jeg trener i gruppe med andre jeg ikke møter ellers. Vi har vært på et par reiser allerede og han holder tritt med meg så det er ikke noe problem.

Min bakgrunn er at jeg har alltid likt menn som er kraftige, han er den første mannen av den kraftige typen som jeg har blitt sammen med. Tidligere har de vært på samme nivå som meg i kroppstype og det har ikke føltes helt riktig for meg. Han jeg er sammen med nå er høy og kraftig og han vet at jeg synes han er utrolig sexy når han er sånn som han er, han har i tillegg sagt at han synes kontrasten vår er ekstremt sexy.

Han får meg til å føle meg trygg og tatt vare på, noe som jeg ikke har følt på den måten før. Og håper selvfølgelig at han føler på noe av det samme.

Hvordan kan jeg formulere meg riktig overfor venninner og familie som tror det ligger noe bak vårt forhold bare pga at vi har ganske forskjellige kroppstyper?

Si det som det er; at fysj hvor slemme de er, og at en slik oppførsel aldri kan unnskyldes. Du skal da ikke forsvare hvorfor du er med kjæresten din.

Jeg forstår dog ikke helt hva som gjør at du gang på gang vil tilbringe tid med folk som opplagt hverken liker deg eller respekterer deg. 

Anonymkode: 6b793...970

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...