Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Er de misunnelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dubai er et land jeg aldri har turt å reise til. Fordi det er et muslimsk land og det er korrupt der. Kommer du borti noe kan du bli fengslet. Det er vakkert der og fint og flott. Men hadde det vært Europa hadde jeg dratt dit. Men pga kulturen hadde jeg ikke turt. 
Harry eller ei, mange fine steder med sol og strand som det folk søker. 

Anonymkode: 0652b...7a5

Dubai er svært trygt om du ikke utfordrer diverse moralske regler. Det kan du mene mye om, selvsagt, men det er et faktum at landet i utgangspunktet er trygt for turister.  Det er langt mer utrygt å reise til London, Paris, etc.

Dessuten er ikke Dubai noe særlig korrupt. De langt bedre enn gjennomsnittet.

Har du belegg for påstandene dine eller bare slang du dem ut?

Anonymkode: 210cc...6b1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Venninnene dine har en annen moral og standard enn deg da. 

Anonymkode: d0527...d59

De HAR faktisk moral og en standard! 

Anonymkode: 531af...27e

• Liker 4
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (10 timer siden):

Jeg fortalte mine venninner at vi vurderer tur til enten Kanariøyene (min manns ønske), mens jeg vil til Dubai. Når jeg forteller venninnene mine dette gir de meg en leksjon om hvor fælt Dubai er? Jeg har annen familie som har vært der og de har ikke opplevd noe spesielt. Lurer på om dette er skjult misunnelse fra mine venninner? Jeg synes helt ærlig at Kanariøyene er harry og derfor vil jeg helst til et sted som er mer eksotisk. 

Selvfølgelig har de ikke opplevd noe spesielt, det er ikke turister og rike fastboende som har det fælt i Dubai...

Anonymkode: 0329f...110

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har faktisk vært i Dubai på gruppetur for 12 år siden - før influenserne begynte å valfarte dit 😆

Bra hotell med takterasse og basseng noen menn med turbaner i baren som ikke likte å bli tatt bilde av 😅

Og måtte ta taxi overalt umulig å ferdes utendørs. Luksus shopping senteret var pent men mye bedre shopping på Tenerife enn der. Er du ikke gift kan du bli fengslet for å sove på samme rom som gubben din 😅

Hadde en "slave" fra India som guide - han fikk kun dra hjem til familien sin i India 14 dager per år. Koselig....

Moro å se all luksusen inkl biler i gull men vet du hva? Jeg drar aldri tilbake.....

Anonymkode: 66ff9...81b

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (10 timer siden):

Dubai er en multikulturell by har jeg hørt fra andre som har vært der, mer enn Oslo faktisk :)

Mange multikulturelle byer som ikke driver med slaver, dreper homofile osv

• Liker 4
Skrevet

Ikke heeelt trygt i Dubai nei. Og dette er ikke eneste gangen noen har blitt fengslet for å ha blitt voldtatt der... Jeg reiser aldri mer til et muslimsk land etter å ha vært i Tyrkia og følt meg objektifisert og utrygg i to uker som 14-åring(!). Er derfor ikke misunnelig på folk som velger å reise dit når jeg heller reiser til verdensdeler hvor kvinner har egenverdi og rettigheter.

https://www.nrk.no/urix/norsk-kvinne-_24_-domt-i-dubai-1.11136827

Anonymkode: ef31a...de7

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
TheLegendBellaGoth skrev (11 timer siden):

Takk for tipset, er de gjestfrie der som i Dubai? :)

Kapp Verde er et nydelig sted, og om du dropper resortene og al inclusive er de langt rimeligere enn Dubai, er min erfaring. Masse gode spisesteder hvor maten er rimelig.

Og de er høflige og gjestmilde, alle jeg traff av lokale snakket engelsk og fransk 

Endret av Fru Uperfekt
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...