TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #41 Skrevet 5. juli Salamandra skrev (6 minutter siden): Er det diametralt motsatte av Dubai, og det er en bra ting 😁 Valetta er nydelig, ordentlig lady og landstrykeren- vibes med klesvask på snorer mellom husene. Tror ikke dere vil angre på å legge turen dit Vi skal ha det i bakhodet mot våren, takk for tipset 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #42 Skrevet 5. juli Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden): De er ikke misunnelige, ingen som vet litt om Dubai og ikke er muslimsk reiser til Dubai. Dubai er en multikulturell by har jeg hørt fra andre som har vært der, mer enn Oslo faktisk
TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #43 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du burde kanskje bare holde deg i kjellerleiligheten din, for ingen er misunnelige her. Anonymkode: c15ae...ef5 Så slemt å si, jeg spør og er åpen for råd
AnonymBruker Skrevet 5. juli #44 Skrevet 5. juli Dubai er et menneskefiendtlig, falsk helveteshøl lagd av skitne penger og umoralsk bling og ingen GODE mennesker flytter dit. Ingen GODE mennesker burde reise dit heller. Anonymkode: 517a4...c0d 6 1 2
Quilliam Skrevet 5. juli #45 Skrevet 5. juli TheLegendBellaGoth skrev (2 minutter siden): Det kunne sett ut som Bangladesh også, der billige kjedene lager klær. Det er vel ikke noe oss vanlige kan gjøre noe med uansett Det er ikke sammenlignbart i det hele tatt, Dubai har 18,9 ganger så mye penger per person enn Bangladesj. Dubai har 3,9 millioner mennesker hvorav 250 tusen bor i slummen. Bangladesj har 175,6 millioner mennesker og 1,8 millioner i slummen. Og som sagt, Dubai DRUKNER i penger. Bangladesj har ingen penger. 3
TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #46 Skrevet 5. juli Callista skrev (6 minutter siden): Norges levestandard ligger i toppsjiktet i internasjonal sammenheng. Ingen land er perfekt, men vi har det svært bra sammenlignet med andre land. Anbefaler deg å reise mye, utenfor turistområder. Men som sagt, så vet jeg ikke om du er seriøs, eller har andre hensikter med denne diskusjonen. Jeg synes det virker ganske uhygienisk utenfor mange byer utenfor Europa, særlig i Midtøsten og Asien. Jeg er redd for å få sykdom og oppleve kriminalitet. Jeg tar gjerne i mot reisetips om Dubai eller andre plasser der det er varmt i januar/februar
Salamandra Skrevet 5. juli #47 Skrevet 5. juli (endret) TheLegendBellaGoth skrev (13 minutter siden): Vi skal ha det i bakhodet mot våren, takk for tipset Hvis dere drar på en tid hvor året hvor temperaturen tillater det vil jeg anbefale å ta båten over til Gozo for å dykke eller snorkle. Jeg har ikke dykkersertifikat men de tilbød «prøvedykk» med instruktør, kjempeartig opplevelse! Og så er det digg at de snakker engelsk overalt faktisk. Søren og, nå har du satt meg på tanken om Malta, mange år siden jeg var der. Er sånn grekofil som bruker alle pengene mine på å dra til Hellas ved hver anledning, men kanskje jeg må planlegge en Maltatur selv 🤔 Endret 5. juli av Salamandra 2
TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #48 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Reiser stort sett en uke eller to til Gran Canaria i løpet av vinteren. Liker meg godt der. Enten i Las Palmas eller i området rundt Mogan. Leier bil og går turer. Dubai er harry. Helt greit å være harrytasser, men for din egen del ville jeg unngått frontet det. Hva med Kapp Verde? Dyrere, men et mye bedre alternativ. Anonymkode: d2861...4ba Takk for tipset, er de gjestfrie der som i Dubai?
AnonymBruker Skrevet 5. juli #49 Skrevet 5. juli Dubai er problematisk først og fremst pga brudd på menneskerettighetene. De importerer svært billig arbeidskraft fra feks India som tjener dårlig og bor kummerlig. Det er heller ikke så enkelt å feks vise kjærtegn offentlig, være homofil, etc etc. Men om du av en eller annen grunn ser bort fra disse tingene så er Dubai by et fantastisk sted. Jeg har vært der et par ganger for å besøke familie som har jobbet der og jeg ble slått av hvor futuristisk det er. Dubai by har en spektakulær skyline. Det er også rent og pent og føles veldig overklasse. Husk bare å ta i betraktning at det koster penger. Det er mye "kvalitetsluksus" der og det blir fort en kostbar ferie. Anonymkode: 210cc...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #50 Skrevet 5. juli TheLegendBellaGoth skrev (47 minutter siden): Tenker at en reise på maks 2 uker ikke gjør noe forandring T.r.o.l.l.l.l Anonymkode: 0b844...fc0 8
TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #51 Skrevet 5. juli Salamandra skrev (1 minutt siden): Hvis dere drar på en tid hvor året hvor temperaturen tillater det vil jeg anbefale å ta båten over til Gozo for å dykke eller snorkle. Jeg har ikke dykkersertifikat men de tilbød «prøvedykk» med instruktør, kjempeartig opplevelse! Og så er det digg at de snakker engelsk overalt faktisk. Søren og, nå har du satt meg på tanken om Malta, mange år siden jeg var der. Er sånn grekofil som bruker alle pengene mine på å dra til Hellas ved hver anledning, men kanskje jeg må planlegge en Malatatur selv 🤔 Takk for enda et tips Har hørt de er veldig liberale på Malta
Rotemor Skrevet 5. juli #52 Skrevet 5. juli TheLegendBellaGoth skrev (1 time siden): Jeg fortalte mine venninner at vi vurderer tur til enten Kanariøyene (min manns ønske), mens jeg vil til Dubai. Når jeg forteller venninnene mine dette gir de meg en leksjon om hvor fælt Dubai er? Jeg har annen familie som har vært der og de har ikke opplevd noe spesielt. Lurer på om dette er skjult misunnelse fra mine venninner? Jeg synes helt ærlig at Kanariøyene er harry og derfor vil jeg helst til et sted som er mer eksotisk. De er neppe misunnelige på Dubai!!! Strengt muslimsk land som undertrykker kvinner. Ser du aldri nyheter? 4 2
Rotemor Skrevet 5. juli #53 Skrevet 5. juli TheLegendBellaGoth skrev (1 time siden): Jeg tenker Dubai er enklere ift. shopping og gjestfrihet + at det er veldig trygt. Sånn til sammenligning mot Kanariøyene? Trygt??? Wtf! 1
Salamandra Skrevet 5. juli #54 Skrevet 5. juli TheLegendBellaGoth skrev (Akkurat nå): Takk for enda et tips Har hørt de er veldig liberale på Malta SÅ godt kjent med dem ble jeg ikke, men de er veldig vesteuropeiske i sinn og væremåte slik jeg husker det, men den katolske kirken står jo sterkt fortsatt. Men mye heller det enn muslimsk styresett spør du meg. 1 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #55 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dubai er problematisk først og fremst pga brudd på menneskerettighetene. De importerer svært billig arbeidskraft fra feks India som tjener dårlig og bor kummerlig. Det er heller ikke så enkelt å feks vise kjærtegn offentlig, være homofil, etc etc. Men om du av en eller annen grunn ser bort fra disse tingene så er Dubai by et fantastisk sted. Jeg har vært der et par ganger for å besøke familie som har jobbet der og jeg ble slått av hvor futuristisk det er. Dubai by har en spektakulær skyline. Det er også rent og pent og føles veldig overklasse. Husk bare å ta i betraktning at det koster penger. Det er mye "kvalitetsluksus" der og det blir fort en kostbar ferie. Anonymkode: 210cc...6b1 Vi tenkte å unne oss et flott luksushotell på den palme øyen som er der. Jeg har familie som har bodd på Atlantis The Palm og de har synes det har vært helt fantastisk. Jeg tror barna våre hadde synes det hadde vært gøy å vært i verdens høyeste bygg, samt at jeg kan få unna litt luksus shopping. Har hørt at det er svært trygt med tanke på dette der nede. Ser at de har guidet tur i ørkenen og mange tema parker
Rotemor Skrevet 5. juli #56 Skrevet 5. juli TheLegendBellaGoth skrev (21 minutter siden): Så slemt sagt Du er enten et troll eller har vokst opp under en stein. 5
TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #57 Skrevet 5. juli Rotemor skrev (3 minutter siden): De er neppe misunnelige på Dubai!!! Strengt muslimsk land som undertrykker kvinner. Ser du aldri nyheter? Jeg ser nyheter, men tenker det er en side av saken
TheLegendBellaGoth Skrevet 5. juli Forfatter #58 Skrevet 5. juli Rotemor skrev (3 minutter siden): Trygt??? Wtf! Det er veldig trygt, det er ingen som stjeler der nede. Kjenner et par som var i Doha og de kunne legge Rolex klokken på bordet uten at den ble stjålet. Det er noen bra ting der nede for i Europa hadde folk ranet med en gang føler jeg
Nymerïa Skrevet 5. juli #59 Skrevet 5. juli Var du ikke klar over at vennene dine har andre verdier enn deg, TS? Kan det være at disse personene ikke finnes? 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #60 Skrevet 5. juli TheLegendBellaGoth skrev (7 minutter siden): Jeg ser nyheter, men tenker det er en side av saken Nyhetene har en side av saken, og rike influensere og andre kjendiser har en annen og mer ekte side? Anonymkode: 6f61a...7db 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå