Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Er de misunnelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Quilliam skrev (Akkurat nå):

Sett fra deg vinglasset du nå.

Jeg drikker ikke alkohol :)

Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (1 minutt siden):

Nå viser du en side av saken, se på diverse nordmenn som bor der nede, de har det fint. Sier jo litt når Fredriksen flytter fra London til Dubai feks, tenker jeg :)

De rike har det fint i alle land... Det betyr ikke at det er ett land som er generelt bra... 

Tror du disse rike som kan bo i store boligkompleks med livvakter, og betalt sjåfør fra dør til dør gidder legge ut om hvordan vanlige folk har det? 

Anonymkode: 6f61a...7db

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De rike har det fint i alle land... Det betyr ikke at det er ett land som er generelt bra... 

Tror du disse rike som kan bo i store boligkompleks med livvakter, og betalt sjåfør fra dør til dør gidder legge ut om hvordan vanlige folk har det? 

Det sies at en del fattige i Norge også ikke har det så bra ifg media da.

De rike er som alle andre, vi er alle mennesker :)

Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (2 minutter siden):

Vi pratet også litt om Valletta, men tror det er for kaldt om vinteren :)

Valetta, Malta? Hvis det er badeferie dere skal på kan det nok hende det blir i kjøligste laget, kun vært der sommerstid. Men Valetta og Malta som sådan likte jeg kjempegodt, kunne gjerne dratt tilbake dit 😊 Masse interessant historie og arkitektur og trivelige folk 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (1 minutt siden):

Men du kan ikke bruke de rikeste til å vurdere hvordan ett land er. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Salamandra skrev (Akkurat nå):

Valetta, Malta? Hvis det er badeferie dere skal på kan det nok hende det blir i kjøligste laget, kun vært der sommerstid. Men Valetta og Malta som sådan likte jeg kjempegodt, kunne gjerne dratt tilbake dit 😊 Masse interessant historie og arkitektur og trivelige folk 

Ja på Malta. Det virker utrolig koselig der! Har sett bilder av grottene der og vet at Valletta er på UNESCOs verdensarvliste :)

• Liker 2
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (4 minutter siden):

Nå viser du en side av saken, se på diverse nordmenn som bor der nede, de har det fint. Sier jo litt når Fredriksen flytter fra London til Dubai feks, tenker jeg :)

Jeg vet ikke om du er seriøs nå. 

Fredriksen bryr seg ikke om menneskerettigheter, han bryr seg kun om penger. Han flyttet fra London på grunn av nye skatteregler i Storbritannia. Utenlandske statsborgere i Storbritannia kunne før benytte seg av et smutthull i loven angående inntekt og formue tjent i utlandet. Sånn er det ikke lenger, derfor har Fredriksen blitt skatteflyktning.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (4 minutter siden):

image.thumb.jpeg.541f91b8880407fef7c24bf2d4082873.jpeg

Dubai tjener mer penger per person enn land som England, Nederland, Østerrike, Finland, Tyskland, Belgium. Likevel bor mer enn en kvart millioner mennesker i Dubai som det her.

• Nyttig 3
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (14 minutter siden):

Er du lite begavet?

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (3 minutter siden):

Ja på Malta. Det virker utrolig koselig der! Har sett bilder av grottene der og vet at Valletta er på UNESCOs verdensarvliste :)

Er det diametralt motsatte av Dubai, og det er en bra ting 😁 Valetta er nydelig, ordentlig lady og landstrykeren- vibes med klesvask på snorer mellom husene. Tror ikke dere vil angre på å legge turen dit 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gidavmeg skrev (52 minutter siden):

Om man bryr seg noe som helst om menneskerettigheter reiser man ikke til Dubai. Har ikke med misunnelse å gjøre

Nettopp. Det burde også TS egentlig skjønne. 

• Liker 2
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (1 time siden):

Jeg fortalte mine venninner at vi vurderer tur til enten Kanariøyene (min manns ønske), mens jeg vil til Dubai. Når jeg forteller venninnene mine dette gir de meg en leksjon om hvor fælt Dubai er? Jeg har annen familie som har vært der og de har ikke opplevd noe spesielt. Lurer på om dette er skjult misunnelse fra mine venninner? Jeg synes helt ærlig at Kanariøyene er harry og derfor vil jeg helst til et sted som er mer eksotisk. 

De er ikke misunnelige, ingen som vet litt om Dubai og ikke er muslimsk reiser til Dubai.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (27 minutter siden):

Tenker at en reise på maks 2 uker ikke gjør noe forandring 

Jo for du legitimerer hvordan de holder på

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Du burde kanskje bare holde deg i kjellerleiligheten din, for ingen er misunnelige her. 

Anonymkode: c15ae...ef5

• Liker 3
Skrevet
Callista skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke om du er seriøs nå. 

Fredriksen bryr seg ikke om menneskerettigheter, han bryr seg kun om penger. Han flyttet fra London på grunn av nye skatteregler i Storbritannia. Utenlandske statsborgere i Storbritannia kunne før benytte seg av et smutthull i loven angående inntekt og formue tjent i utlandet. Sånn er det ikke lenger, derfor har Fredriksen blitt skatteflyktning.

Huff dette visste jeg ikke! Men så er det mange andre som har flyttet dit da :)

Annonse
Skrevet (endret)
TheLegendBellaGoth skrev (7 timer siden):

….

Endret av Callista
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (44 minutter siden):

Jeg tenker Dubai er enklere ift. shopping og gjestfrihet + at det er veldig trygt. Sånn til sammenligning mot Kanariøyene?

Visst du mener at Kanariøyene er harry å reise til, og du ikke ønsker å bli forbundet med "harry ferie! så reiser du ikke til Dubai heller. Om du følger bloggere som reiser dit så er de som regel sponset, akkurat for og få slike som deg til å tenke at det er kult og hipt. Nei jeg tror ikke venninnene dine er misunnelige, de er opplyste og gir deg råd.

Om det er shopping og varme du er ute etter og samtidig ikke ønsker å bli forbundet med "harry" ferie, så kan du kanskje vurdere Singapore istedenfor.

* Min oppfatning av hva Harry Ferie er, en plass alle kan reise til og trives uten at det koster skjorta, altså ferien for hvermansen, men kanskje ikke ferien for de som ønsker å pynte seg med feriemålet.

Jeg reiser verden rundt i jobbsammenheng, men jeg drar gjerne til Kanariøyene eller andre ferieplasser for å få litt varme uten at det koster skjorta. 

Anonymkode: 07858...e16

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Quilliam skrev (3 minutter siden):

image.thumb.jpeg.541f91b8880407fef7c24bf2d4082873.jpeg

Dubai tjener mer penger per person enn land som England, Nederland, Østerrike, Finland, Tyskland, Belgium. Likevel bor mer enn en kvart millioner mennesker i Dubai som det her.

Det kunne sett ut som Bangladesh også, der billige kjedene lager klær. Det er vel ikke noe oss vanlige kan gjøre noe med uansett :)

Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Er du lite begavet?

Så slemt sagt :)

• Liker 1
Skrevet

Reiser stort sett en uke eller to til Gran Canaria i løpet av vinteren. Liker meg godt der. Enten i Las Palmas eller i området rundt Mogan. Leier bil og går turer. 

Dubai er harry. Helt greit å være harrytasser, men for din egen del ville jeg unngått frontet det.

Hva med Kapp Verde? Dyrere, men et mye bedre alternativ.

Anonymkode: d2861...4ba

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...