Gå til innhold

Mannen vil ikke ha leker i hagen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søren også, nå er utelekekjøkkenet fra clas ohlson ute av produksjon 😅. Noen tips til andre kjøkken som funker å ha ute som ikke er så dyre?

Ts

Anonymkode: 0a190...b0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tok bort en del tekst på slutten, men hæ?

Mannen kan jo være med enten babyen eller toåringen? Selv om du ammer trenger jo ikke baby være limt til deg, faren kan jo holde og ha baby i bevegelse? Eller ta med toåringen på noe? En voksen på hvert barn, eller to voksne sammen, med mindre den ene skal noe annet eller trenger en pause! Er han deprimert eller overveldet av to barn, eller er han bare frakobla? 

Anonymkode: 95077...588

Nei si det, han gidder hvertfall ikke sitte ute i hagen. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest hele tråden. Men er han veldig ryddig mens du er veldig rotete, slik at han bare ser enda mer som han vil få ansvar for å rydde? 

Anonymkode: b9add...483

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er at om jeg går ut med toåringen så må jeg ha med baby siden hun ammer, og da blir mannen inne 😅. Når toåringen ikke har noe å gjøre, så klenger hun på meg, noe som er litt krevende med en baby på slep. Baby har hatt kolikk, begynner heldigvis å roe seg nå. Men skal helst holdes, og når hun sover skal hun være i bevegelse. Så det er krevende med en toåring i tillegg som må aktiviseres. Derfor hadde det vært fint med noen leker hun kunne holdt på med. Mannen mener at hun ikke trenger å være ute heller, da hun har mange leker inne.

Jeg har vokst opp med åpen terassedør om sommeren, hvor vi ungene gikk ut og inn som vi ville. Har vært på besøk hos foreldrene mine nå, og her har toåringen løpt ut og inn og lekt hvor hun ville. 

Ts

Babyen ammes vel ikke 24/7, hvorfor er den utelukkende ditt ansvar? Ville ikke mannen har barn? Siden han ikke vil være sammen med dem, mener jeg.

Anonymkode: b9add...483

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts

Ikke gå tur med en eller begge, ta med på butikken, lekeplass, på besøk eller noe?

Anonymkode: 95077...588

• Liker 4
Skrevet (endret)

Får klaustrofobi og angst bare av å lese hovidinnlegget. 

Hvorfor i all verden finner du deg i å bli bestemt over?! Hva er det som gjør at du tillater dette, og synes dette er rimelig? Hva om DU skulle bemstemt over han på samme måte?  Åååh, mannen din skulle levd en uke med meg. HAHAHA!  

Men helt seriøst; Dette er ikke normalt, og hvis du ikke ser/innser dette selv kommer dette bli et mareritt for deg med to viltre småbarn, hvis blir mer og mer aktive og ikke finner seg i å sitte inne på sommeren med stengt verandadør og null uteleker.....Ikke rart datteren din klenger på deg, men en slik far.. 

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts

Hva gjør han inne da? 

Anonymkode: 02907...b8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem rydder i rotet ute før plenklipping?

Anonymkode: 5d043...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bøtte/spade/slike former til å fylle sand i. Har ikke sandkasse da. Så må bruke det på lekeplass. Eller bruke med vann i hagen. Har en plastsklie og den ser mindre pen ut i hagen. Men slik er det. Den har faktisk blitt brukt lite. 
Kan forstå din mann når det gjelder oppbevaring og at det bare lekes med litt. 
Hvorfor ikke heller ta frem leker innenfra? Det kan brukes ute også. Små lekedyr hvor barnet kan lage gjerde av steiner, pynte med blomster osv. 

Anonymkode: f5980...545

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvem rydder i rotet ute før plenklipping?

Anonymkode: 5d043...8d3

Ingen, det er veldig ryddig der. Han tok vekk kjøkkenhagen min også 😅

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Søren også, nå er utelekekjøkkenet fra clas ohlson ute av produksjon 😅. Noen tips til andre kjøkken som funker å ha ute som ikke er så dyre?

Ts

Jollyrom har et, hvis ikke kan du kanskje snekre et enkelt selv eller få noen til å hjelpe deg?

Anonymkode: 093be...1ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts

😳

Så han er en stuegris og ønsker at resten av familien skal sitte inne å mugne sammen med han?! 

Hadde ikke bare kjøpt lekekjøkken, hadde slengt med en trampoline, et huskestativ og noen pallekarmer til å så grønnsaker i også i samme slengen.

Anonymkode: 967dc...38d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk Finn om noen selger brukt utekjøkken til billig penge. Hadde jeg hatt så kunne du fått mitt. 

Jeg tror det vil være veldig sunt for familiedynamikken deres om du tok litt mer lederskap også. Dere er to voksne som kan bestemme ting, ikke en. Så du kan skaffe leker til hagen. Du kan plante i hagen, du kan si at kjøkkenhagen skal bli. Og du kan si til far at han kan velge om han vil ut med største eller henge inne med minste, så tar du også en av de. Eller bare gi han babyen og si at nå går du ut med største en halvtime. Det er ikke rett at mor skal passe to små hele tiden, og far null. 

Du kan også se om du får tak i en parasoll eller et solseil, så kan du ta med babyen ut. Og baby kan være med på piknikteppe med leker på hvis du får til skygge. 

Anonymkode: 1e2bb...e5a

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi er litt uenige om leker i hagen. Vi har et barn på 2,5 år og en baby. Eneste lekene vi har i hagen, er en liten tralle og et sånt bøtte/spadesett, og et lite bord. Vi har også et plastbasseng, men ikke funnet det frem enda. 

Jeg syns vi har sittet mye inne, og synes at vi kan ha terassedøra åpen, så kan toåringen leke ute. Hun er litt klengete og vil helst leke sammen med noen, men jeg tenker hun bør øve seg litt på å leke alene. Og nå som det er ferie og det blir fint vær, tenker jeg hun kan slippes litt løs i hagen og prøve å leke selvstendig. Men det er jo nesten ikke noe å leke med der. Frem til nå har vi vært på lekeplasser eller lekt sammen med henne. 

Jeg har foreslått å kjøpe et utelekekjøkken fra clas ohlson. Men det vil ikke mannen. Han mener hun vil leke med den i to dager, også gå lei. Og hvor skal vi oppbevare den?

Så foreslo jeg sklie av plast, kjøpe brukt på finn. Samme der... hun kommer til å gå lei, den tar mye plass.

Så foreslo jeg sånn gyngedyr i plast, men nei.. 

Han mener hun har nok med den lille tralla, bassenget og bøttesettet. Det kan vi fylle med vann. 

Jeg syns hun burde ha litt mer å velge mellom. Når lillesøster blir større er det jo også greit å ha noen leker. Med flere leker vil hun også kunne leke mer selvstendig uten å være avhengig av at vi må aktivisere henne eller ta henne med på lekeplassen hver dag. Hagen vår er ganskje kjedelig med bare plen og noen busker hun ikke får lov til å røre.

Hvordan er det med dere andre småbarnsforeldre? Hvor mange og hva slags leker har dere i hagen? Hvordan oppbevarer dere sånn som utelekekjøkken, sklier og andre større uteleker? Dere som ikke har bod.

Hvorfor skal han bestemme dette? Du vil jo gjøre noe fint for barna, han vil ikke. Du trumfer dette. Merkelig at han skal nekte deg dette? Hvordan er han ellers?

Anonymkode: 4dbf5...261

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Wtf?! Jeg mener dette med omsorg, TS: har du det bra i forholdet ditt? Er du redd for å si din mening? Går du på tå hev? For å være ærlig minner dette om flere farlige forhold jeg har vært i nærheten av (venninner med farlige menn).

Anonymkode: 4dbf5...261

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Du bygger et selv. Trenger ikke være så avansert. Søk på "sølekjøkken" på Google for inspirasjon. Det er også mange typiske Ikea-lekekjøkken på Finn.

Skjønner for øvrig ikke at man må spør om lov for å kjøpe en leke til barna.

AnonymBruker
Skrevet

Ts, dere har problemer - men de handler ikke om leker i hagen…….. 

Anonymkode: 7437d...f76

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har barn, så er hagen til å leke i! Og mannen får pelle seg ut også! Synes han ikke det er gøy? Hva? Tror han at vi mødre tar på oss regntøy og går på lekeplassen i regnet fordi VI synes det er så gøy? Nei, vi gjør det for ungenes skyld. Og jeg har selv hatt en mann som ikke har giddet å delta i pass av baby, fordi han "ikke har pupp". Og han dro ofte på fest fordi jeg hadde jo puppene, og det var ikke vits at begge var hjemme og kjedet oss 😕 Skilt nå, heldigvis.

Anonymkode: 6ee11...519

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en slik mann som ønsker prydhage istedenfor en bruksvennlig hage der barn kan leke. Vi har sandkasse og en huske. Eldste på snart 8 år vil gjerne ha trampoline, men mannen vil ikke fordi han synes det er så stygt 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bd374...68a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

😳 min samboer kunne bare våget!!

hvorfor finner du deg i å bli kontrollert på denne måten? 

Anonymkode: afa1e...94c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...