AnonymBruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Dame på 26 år her. Jeg var på besøk hos min tante i går. Og på tull legger hun hele overkroppen sin over meg og begynner å kile meg, mens brystet hennes gjennom genseren kommer helt opp i ansiktet mitt. Jeg synes det er veldig ubehagelig og sier stopp da hun kiler, men hun fortsetter, så jeg sier det med en sterkere stemme. Så sier hun på tull, men samtidig som hun mener det: “Du tåler jo ingenting!” Det som egentlig skjedde, var at jeg fikk opp et minne av en overgreps- og voldsepisode som skjedde meg, som jeg i utgangspunktet hadde glemt. Jeg hadde ikke glemt selve overgrepet, selvfølgelig, men jeg kunne plutselig huske at han også kilte meg samme plass og stakk på de punktene der det kilte, på samme måte som min tante gjorde i går. Så jeg fikk noen veldig ubehagelige tanker i hodet og ble minnet på hele hendelsen. Jeg tenkte mye på han som gjorde overgrepet i natt og følte meg så ekkel. Jeg har snakket om det med noen profesjonelle for lenge siden, men ingen i familien min vet om dette. Jeg er bare redd jeg overreagerte, må jeg tåle en slik spøk av min tante? Anonymkode: 71fc9...4e4 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Du overreagerete ikke. Dette er unødvendig av din tante selv om hensikten var god. Hun burde i det minste stoppet når du ba henne om å stoppe. Anonymkode: f1b83...761 7 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli ❤️ Du overreagerte ikke. Du ble trigget. Du skriver i tittelen "ufrivillig trigget" og det er det som er greia, en blir aldri trigget frivillig. Du kunne ikke noe for det. Dine grenser er dine grenser og du har lov å sette de der du vil. Jeg hadde ikke ønsket det heller. Hvis det var min tante og hun sa til meg "du tåler ingenting", så ville jeg bare sagt "du, nå er jeg helt alvorlig og greia er at jeg tåler veldig mye, men akkurat her går grensen min, du kan respektere det, eller så er det strengt tatt du som ikke tåler noen ting." Det er han som skal skamme seg, ikke du. Skjønner at mye kom opp hos deg, ta godt vare på deg selv og den jenta som ble utsatt for dette, beskytt henne og vær snill mot deg selv nå. Anonymkode: 43ed1...340 8 4
Gaia Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli Hvilke voksne mennesker driver på sånn? Dette høres jo helt hinsides ut til en tante å være. 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli Virrevirrevapp skrev (5 minutter siden): Du har lov til å si nei. Jeg gjorde jo det. Leste du innlegget? Anonymkode: 71fc9...4e4
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli Trigging av traumer er trigging uansett hvem eller hva som gjør at du blir trigget! Du skriver at du har snakket med noen profesjonelle, men har du fått skikkelig terapi? Hvis ikke så bør du virkelig vurdere det! Anonymkode: 16cb9...ce9
BobbySocks Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli Jeg hadde sikkert slått, og jeg har ikke vært utsatt for noe. 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli Virrevirrevapp skrev (8 minutter siden): Du har lov til å si nei. Har du i det hele tatt lest hi? Hun sa jo nei opptil flere ganger! Anonymkode: 16cb9...ce9
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Trigging av traumer er trigging uansett hvem eller hva som gjør at du blir trigget! Du skriver at du har snakket med noen profesjonelle, men har du fått skikkelig terapi? Hvis ikke så bør du virkelig vurdere det! Anonymkode: 16cb9...ce9 Nei, har ikke fått terapi. Det har vært mye greier internt i DPS, så har ikke fått noe stabil oppfølging. Ts Anonymkode: 71fc9...4e4
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, har ikke fått terapi. Det har vært mye greier internt i DPS, så har ikke fått noe stabil oppfølging. Ts Anonymkode: 71fc9...4e4 Jeg anbefaler EMDR. Jeg har det mye bedre etter EMDR for overgrepene og voldtekten jeg opplevde. Du er ung så jeg vet ikke hvilken inntekt du har, men for meg ville det vært verdt det å gå privat også. Anonymkode: 43ed1...340
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Det er hinsides å ta seg til rette på en annens kropp, og deretter være så frekk at du skylder på "offeret" for reaksjonen. Veldig grenseoverskridende adferd. Nei du skal ikke tåle slikt. Anonymkode: 40ad5...ab1 5
LillaGorilla<3 Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli Jeg har (heldigvis) aldri blitt utsatt for overgrep, og jeg hadde klikka om noen andre enn mannen hadde gjort slikt på meg. Jeg kan ikke se for meg at et perifert familiemedlem hadde gjort noe sånt heller. Jeg synes ikke det hun gjorde er greit uansett, jeg. Og et nei skal alltid respekteres, samme hvem som gjør hva. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli LillaGorilla<3 skrev (22 minutter siden): Jeg har (heldigvis) aldri blitt utsatt for overgrep, og jeg hadde klikka om noen andre enn mannen hadde gjort slikt på meg. Jeg kan ikke se for meg at et perifert familiemedlem hadde gjort noe sånt heller. Jeg synes ikke det hun gjorde er greit uansett, jeg. Og et nei skal alltid respekteres, samme hvem som gjør hva. Ja, jeg er dessverre vandt til at mine satte grenser blir latterliggjort. Og det handler om meget ubehagelige ting som andre også reagerer på. Men ingen sier noe, så jeg vet ikke bestandig om jeg overreagerer. Blir bare møtt med "ikke tenk på det" "hun mente nok ikke slik" Også er det tante selv da som enter latterliggjør når jeg setter grenser, eller bare sier jeg tåler så lite. Ts Anonymkode: 71fc9...4e4
AnonymBruker Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, har ikke fått terapi. Det har vært mye greier internt i DPS, så har ikke fått noe stabil oppfølging. Ts Anonymkode: 71fc9...4e4 Da hadde jeg gått til fastlegen og brukt vedkommende som hjelp inntil du har et stabilt terapiforhold! For dette kan du få hjelp med! Og du, neste gang noen tråkker over dine grenser, prøv å bli kjempesint og dytt vedkommende kraftig vekk! Jeg fikk lov å dytte psykologen min vekk når vi jobbet med grensene mine og det var helt fantastisk deilig! Anonymkode: 16cb9...ce9
AnonymBruker Skrevet 6. juli #16 Skrevet 6. juli At et godt voksent menneske syns det er morsomt å overskride fysiske grenser på den måten, er èn ting. At hun ikke stopper nå du sier STOPP, er helt hinsides. Så etterfulgt av "Du tåler jo ingenting". Mangel på validering og hersketeknikk. Jeg har opplevd lignende. Kommer brått på bak meg, og jeg får panikk. "hahaha, du tåler jo virkelig ingenting". Nervesystem overbelastet, som gjør at jeg sliter med for mye lyd på en gang. Jeg klarer ikke sortere og fokusere i samtaler når radioen står på, og mye lyder som kan dukke opp kan trigge. Bruker veldig mye krefter i slike situasjoner. Har ikke forklart detaljert rundt dette, men bare ytret at det er krevende med mye tilleggs-støy, og om vi da kan skru av radioen. Himle med øynene..."du tåler jo ingenting". Det er sikkert vanskelig for folk som ikke har opplevd traumer selv, men jeg syns det er rart at det skal være så forbanna vanskelig å bare lytte og respektere - uten å være nedlatende. Kan også bekrefte at DPS er utrolig vanskelig Anonymkode: b1d4d...544
AnonymBruker Skrevet 6. juli #17 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): At et godt voksent menneske syns det er morsomt å overskride fysiske grenser på den måten, er èn ting. At hun ikke stopper nå du sier STOPP, er helt hinsides. Så etterfulgt av "Du tåler jo ingenting". Mangel på validering og hersketeknikk. Jeg har opplevd lignende. Kommer brått på bak meg, og jeg får panikk. "hahaha, du tåler jo virkelig ingenting". Nervesystem overbelastet, som gjør at jeg sliter med for mye lyd på en gang. Jeg klarer ikke sortere og fokusere i samtaler når radioen står på, og mye lyder som kan dukke opp kan trigge. Bruker veldig mye krefter i slike situasjoner. Har ikke forklart detaljert rundt dette, men bare ytret at det er krevende med mye tilleggs-støy, og om vi da kan skru av radioen. Himle med øynene..."du tåler jo ingenting". Det er sikkert vanskelig for folk som ikke har opplevd traumer selv, men jeg syns det er rart at det skal være så forbanna vanskelig å bare lytte og respektere - uten å være nedlatende. Kan også bekrefte at DPS er utrolig vanskelig Anonymkode: b1d4d...544 Hun har alltid hatt vanskeligheter med å respektere mine grenser, og har blitt latterliggjort. På veldig vonde områder. Jeg er oppvokst med at hun latterliggjør min seksualitet, men det har roet seg kraftig, men det hender hun får slike innfall slik hun gjorde på fredag. Men jeg reagerte nok litt ekstra enn de gangene da jeg var yngre, fordi jeg har litt mer i baggasjen nå som inkluderer overgrepstraumer. Og jeg prøver å bli bevisst på å sette mine egne grenser, men ikke alltid det er går dessverre. Og det er ikke på tale om at jeg forteller noen i familien om overgrepet, fordi jeg synes det er for vanskelig og ekkelt. Ts Anonymkode: 71fc9...4e4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #18 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hun har alltid hatt vanskeligheter med å respektere mine grenser, og har blitt latterliggjort. På veldig vonde områder. Jeg er oppvokst med at hun latterliggjør min seksualitet, men det har roet seg kraftig, men det hender hun får slike innfall slik hun gjorde på fredag. Men jeg reagerte nok litt ekstra enn de gangene da jeg var yngre, fordi jeg har litt mer i baggasjen nå som inkluderer overgrepstraumer. Og jeg prøver å bli bevisst på å sette mine egne grenser, men ikke alltid det er går dessverre. Og det er ikke på tale om at jeg forteller noen i familien om overgrepet, fordi jeg synes det er for vanskelig og ekkelt. Ts Anonymkode: 71fc9...4e4 Det skal ikke være nødvendig å måtte fortelle folk om så private ting. Veldig bra at du jobber med å sette grenser, og jeg syns du burde sende en melding til tanten din og si at det som skjedde der ikke under noen omstendigheter var greit. Anonymkode: b1d4d...544
AnonymBruker Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har alltid hatt vanskeligheter med å respektere mine grenser, og har blitt latterliggjort. På veldig vonde områder. Jeg er oppvokst med at hun latterliggjør min seksualitet, men det har roet seg kraftig, men det hender hun får slike innfall slik hun gjorde på fredag. Men jeg reagerte nok litt ekstra enn de gangene da jeg var yngre, fordi jeg har litt mer i baggasjen nå som inkluderer overgrepstraumer. Og jeg prøver å bli bevisst på å sette mine egne grenser, men ikke alltid det er går dessverre. Og det er ikke på tale om at jeg forteller noen i familien om overgrepet, fordi jeg synes det er for vanskelig og ekkelt. Ts Anonymkode: 71fc9...4e4 Har selv kptsd, mye pga en slik foreldre som blant annet latterliggjør grenser og tar seg til rette på kroppen min, både i form av alvorlige ting som vold, men også «uskyldige» ting som å klemme meg og holde meg fast fordi personen vet at jeg opplever det sterkt ubehagelig og ikke synes det er greit. Det er hysterisk gøy for sinnssyke og sadistiske folk som din tante. Det eneste du kan gjøre her siden grenser ikke er noe hun ønsker å respektere, er å kutte kontakt. Livet blir så mye lettere når man slipper giftige folk som ikke vil deg godt, og det er godt for en selv å sette en endelig grense. Det gjør godt for din selvfølelse, integritet og selvrespekt. Du har ikke bruk for henne, hun har ingenting i livet ditt å gjøre når hun ikke klarer å oppføre seg. Bli kvitt henne. Ikke fortell om overgrepet, sånne mennesker som hun vil bruke den informasjonen til å skade deg ytterligere. Anonymkode: 029b7...e4d
AnonymBruker Skrevet 6. juli #20 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Og på tull legger hun hele overkroppen sin over meg og begynner å kile meg, mens brystet hennes gjennom genseren kommer helt opp i ansiktet mitt. Jeg synes det er veldig ubehagelig og sier stopp da hun kiler, men hun fortsetter, så jeg sier det med en sterkere stemme. Så sier hun på tull, men samtidig som hun mener det: “Du tåler jo ingenting!” Jeg hadde nok reagert kraftig om tanta mi (eller andre) hadde gjort dette på meg. Grusomt på alle måter! Anonymkode: c8828...861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå