Gå til innhold

Til deg som har stått alene med oppdragelsen for et barn med utfordringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ute etter erfaringer fra de som har stått alene i oppdagelsen av barn med utfordringer.

Slikt krever ofte mer av et enkelt menneske en mange forstår. Det er ikke tvil om at det krever mye av et menneske.

Hvis dere kunne gått tilbake i tid og gitt dere selv noen tips på veien, hva ville det vært?

Jeg tenker da på tips relatert til de mest utfordrende situasjonene som gjorde / ville gjort at man klarer å stå i det, selv når man er het utslitt og begynner å tvile på seg selv.

Anonymkode: 59819...e3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag er en ny dag. Javel, så har vi hatt meltdowns 30 morgener på rad, det betyr ikke at det garantert skjer i dag. 

Å stå opp hver eneste dag med helt blanke ark, nekte å la gårsdagens kamper påvirke hvordan jeg møter dagen - og ungen - har nok vært det absolutt viktigste. 

Anonymkode: 17347...63d

AnonymBruker
Skrevet

Avlastning! Ta i mot, det som går.

Be om forståelse og litt tilrettelegging og hjelp av de nærmeste 

Ikke sett for høye krav til deg selv. Noen ganger er dagen kaos, og det går helt fint at det er litt rotete  - bruk heller tiden på å roe ned barnet og slappe av selv

Ta vare på deg selv

Legg deg tidlig/tidligere, og sov nok

Anonymkode: d16a4...7ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 20.58):

Jeg er ute etter erfaringer fra de som har stått alene i oppdagelsen av barn med utfordringer.

Slikt krever ofte mer av et enkelt menneske en mange forstår. Det er ikke tvil om at det krever mye av et menneske.

Hvis dere kunne gått tilbake i tid og gitt dere selv noen tips på veien, hva ville det vært?

Jeg tenker da på tips relatert til de mest utfordrende situasjonene som gjorde / ville gjort at man klarer å stå i det, selv når man er het utslitt og begynner å tvile på seg selv.

Anonymkode: 59819...e3d

Info! Alle mø jo tråkke opp samme stien hver gang.

Tenk om Info kunne vært gitt ved en diagnose,  Info om forbund, rettigheter nav, rettigheter jobb, bolig osv..

Kurs foreldre/ aleneforeldre/ søsken

Anonymkode: da0bb...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...