Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei , gått ned 5.5 kg på 2 uker med wegovy,startet på 29 i bmi,har 27 nå.veier 70.9 og er 1.62 høy.  Jeg spiser veldig lite , presser i meg det lille jeg får I meg daglig. Tenker å ned 10 kg til.vil det kanskje gå tregere nå enn om jeg hadde veid over 80 eller kan det fortsette like raskt tror dere? På forhånd takk for svar :) er forresten kvinne på 42.

Anonymkode: fddc6...673

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt spørsmålet ditt 🙈 hvilken dose går du på? Er du fortsatt på 0,25/start? Om du ikke får i deg noe bør du i hvert fall ikke trappe opp, men passe på at det du får i deg er bra kvalitet også

Anonymkode: 51a10...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går alltid tregere etterhvert, selv om du får i deg det samme

Anonymkode: 794b8...9f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller du mener kanskje om du fortsetter å gå ned 5 kg på to uker, eller 10 kg på 4? Svaret er nei. Av de 5 kg du har gått ned nå er kanskje 3 av de vann. Om du ligger 1000 kalorier i underskudd om dagen kan du regne med ca 1 kg ned i uken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønte ikke helt spørsmålet ditt 🙈 hvilken dose går du på? Er du fortsatt på 0,25/start? Om du ikke får i deg noe bør du i hvert fall ikke trappe opp, men passe på at det du får i deg er bra kvalitet også

Beklager :( jeg bruker 0.25 , skal ta siste 0.25 til torsdag igjen .prøver få I meg mest mulig proteiner ihvertfall. Det jeg mente var om wegovy vil fortsette fungere like bra selv om vekta blir lavere og lavere og jeg ikke blir overvektig lenger

Skrevet (endret)

Rart at du har fått Wegovy siden det kun unntaksvis kan gis til personer med BMI under 30. Men du er kanskje unntaket....

Uansett, som du har merket, Wegovy regulerer apetitt og metthetsfølelse. Om du tar for stor dose slik at du nesten slutter å spise, bør dosen reduseres tenker jeg. En vektnedgang på 0,5-1kg/uke er fornuftig, så om du fortsetter å gå ned mer enn det, bør du sjekke med legen din om dette er bra for deg.

I starten er nok vekttapet mye væske. Tror ikke det vil fortsette i dette tempoet. 1 kg vekt/fett er ca 7000 kilokalorier. Vanlig dagsbehov er omkring 2000kcal avhengig av kroppsvekt, kjønn og aktivitet, så om du skal gå ned 1kg pr uke, må du ligge på omkring halvparten av daglig kaloribehov, dvs. 1000 kcal. Det er ikke mye.

Endret av aksase
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller du mener kanskje om du fortsetter å gå ned 5 kg på to uker, eller 10 kg på 4? Svaret er nei. Av de 5 kg du har gått ned nå er kanskje 3 av de vann. Om du ligger 1000 kalorier i underskudd om dagen kan du regne med ca 1 kg ned i uken.

aksase skrev (Akkurat nå):

Rart at du har fått Wegovy siden det kun unntaksvis kan gis til personer med BMI under 30. Men du ar kanskje unntaket....

Uansett, som du har merket, Wegovy regulerer apetitt og metthetsfølelse. Om du tar for stor dose slik at du nesten slutter å spise, bør dosen reduseres tenker jeg. En vektnedgang på 0,5-1kg/uke er fornuftig, så om du fortsetter å gå ned mer enn det, bør du sjekke med legen din om dette er bra for deg.

I starten er nok vekttapet mye væske. Tror ikke det vil fortsette i dette tempoet. 1 kg vekt/fett er ca 7000 kilokalorier. Vanlig dagsbehov er omkring 2000kcal avhengig av kroppsvekt, kjønn og aktivitet, så om du skal gå ned 1kg pr uke, må du ligge på omkring halvparten av daglig kaloribehov, dvs. 1000 kcal. Det er ikke mye.

Jeg hadde bmi på akkurat 29 da jeg startet ,skal til legen på sjekk om 2 uker . Ligger nok dessverre veldig lavt på kalorier inntak. Har liksom ikke lyst på mat i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor raskt merket du effekt fra du begynte med det, og var det stor forskjell på sult? Har samme utgangspunkt som deg og skal begynne om 1 uke. Veldig spent. Mtp. at du ikke får i deg så mye nå bør du i hvert fall ikke trappe opp dosen nå🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor raskt merket du effekt fra du begynte med det, og var det stor forskjell på sult? Har samme utgangspunkt som deg og skal begynne om 1 uke. Veldig spent. Mtp. at du ikke får i deg så mye nå bør du i hvert fall ikke trappe opp dosen nå🥰

Ikke ts, men jeg tok stikk nr 2 i forigårs (0,25). Merket effekt dagen etter første sprøyte. Matstøyen ble borte, jeg har ikke behovet for småspising, godteri står urørt og jeg blir mett fortere. Veldig rart å kjenne på at jeg ikke har det matsuget som jeg er vandt til å ha, og veldig godt! Sliter ikke med kvalme eller noe, bare metthet og jevnere blodsukker. 

Anonymkode: ef571...60f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hei :) merket det dagen etter :) jeg er en småspiser til vanlig men glad i godteri og brus så det har vært problemet tidligere men ikke nå :) masse lykke til 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...