Gå til innhold

Bihulebetennelse - noen gode tips?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan til tider være plaget med bihulebetennelse. Nå er det en stund siden sist jeg hadde det. Har vært litt små snufsete en stund og for noen dager siden fikk jeg kraftig verk foran øret på ene siden og opp mot tinningen. Trodde først det bare var hodepine/migrene. Er vandt til at det ofte starter med trykk foran øynene eller rundt nesen. Men nå er det kun foran ene øret. Har tatt Paracet og rinexin (morgen og kveld). Noen som har noen gode tips til å bli kvitt bihulebetennelse fort? Jobber fulltid (relativt ny jobb) og har ikke tid til å være syk.. 

Anonymkode: 4f725...e9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nesehorn.

Anonymkode: c2151...d3a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Avsvellende nesespray :)

Anonymkode: 6f676...da6

AnonymBruker
Skrevet

Som en annen her forslår: Nesehorn. fås kjøpt på apotek og er skikkelig effektivt for å få gjort en gjennomskylling av bihulene. Det kan være litt vanskelig første gang man forsøker, men ved å benytte kroppstemperert vann tilsatt riktig dose med salt så funker det som bare det. Virkelig verdt å forsøke

Anonymkode: 2c2b7...b5a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Som en annen her forslår: Nesehorn. fås kjøpt på apotek og er skikkelig effektivt for å få gjort en gjennomskylling av bihulene. Det kan være litt vanskelig første gang man forsøker, men ved å benytte kroppstemperert vann tilsatt riktig dose med salt så funker det som bare det. Virkelig verdt å forsøke

Anonymkode: 2c2b7...b5a

Skriver under på denne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Dymista hver dag året rundt for å forebygge. Når du først har bihulebetennelse så er hvile og væske viktig. Sov gjerne med hotellpute sånn at du hever hodet 

Anonymkode: 273c2...f21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Physiomer Strong Jet som fås kjøpt på apotek. Det er utrolig effektivt 😊 

Anonymkode: aaba0...de2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker Physiomer Strong Jet som fås kjøpt på apotek. Det er utrolig effektivt 😊 

Anonymkode: aaba0...de2

Samme her. Sammen med saltvannsnesespray gjennom dagen. Snyter meg ofte og utligner trykket (blåser i nesa mens jeg holder på den) for å få bevegelse der inne og drikker masse vann. Sover nesten sittende. 

Det er noen slitsomme dager, men har oppdaget at dersom jeg begynner med dette ved første symptom så blir det ofte ikke så ille. 

Anonymkode: 383db...f93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dusj i glovarmt vann, etter noen minutter, bøy deg nedover mens dusjen renner varmt og snyt deg som en fotballspiller gjør ute på banen. Føles nasty, men fungerer som bare rakkern. Det var det som reddet meg sist jeg ble syk, aldri fått ut så mye snør noen gang. 

Anonymkode: 6df35...4c3

AnonymBruker
Skrevet

Putt hvitløksfedd opp i nesa, men ikke dytt dem for langt opp så du ikke får tak i dem igjen.

Men det løsner opp, svir veldig. Også skyll med nesehorn.

Anonymkode: 1829c...848

AnonymBruker
Skrevet

Gå i motvind i fjellet, slitsomt, men faktisk hjulpet meg mange ganger. Blåser opp hele systemet.

Anonymkode: 5f025...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...