Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en i snart 3 år og vi planlegger å bli samboere ila året. Men eksen hans har problemere med oss. Hun er sjalu og baksnakker meg til barna deres og andre. Vi er alle i 30-40 årene. Så sier kjæresten til meg at flere av hans bekjente lurer på hva han ser i "den feite kjærringa han er ilag med". Ja, jeg er vel 20 kg for mye.

Jeg vet ikke...jeg bryr meg ikke om hva hun sier eller hva andre sier, men synes kanskje det var litt sårende at han valgte å si akkurat dette til meg. Jeg tenker kanskje at hadde jeg hørt ting på bygda som gikk på hans utseende ville jeg nok ikke sagt noe.... Ikke på den måten. Eller...hva tenker dere?

Anonymkode: e8743...c01

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært uakutelt å forsette forholdet, for min del. Veldig respektløst. Veldig.

Anonymkode: 000dd...066

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo at du er feit, og det er jo en utseendefaktor det går an å gjøre noe med.

Anonymkode: e7ef9...332

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet jo at du er feit, og det er jo en utseendefaktor det går an å gjøre noe med.

Anonymkode: e7ef9...332

Tommel ned.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så sier kjæresten til meg at flere av hans bekjente lurer på hva han ser i "den feite kjærringa han er ilag med". 

Eller...hva tenker dere?

Da må jo du spørre han om hva han da sier til dem!  For det her er det han som da skal stå opp for deg. 

Anonymkode: 6674f...8b6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hva svarer han når de sier sånne ting? Jeg ville jo forventet at når han forteller deg hva de sier, er det for å også fortelle hvordan han setter dem på plass og framsnakker deg i disse situasjonene.

• Liker 7
Skrevet

Han burde holdt munn. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For noen folk han omgås😳 Er dette noe du egentlig vil flytte inn sammen med? 

Anonymkode: 28c3b...158

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags venner sier sånt? Og hva slags kjæreste sier sånt? Er du sikker på at du ønsker å være i det miljøet? 

Anonymkode: 1bcd1...26b

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Eh, for det første: hva slags miljø er dette? Jeg har aldri hørt noen av mine venner snakke sånn om andre, eks eller ei.

For det andre: hvis det stemmer at hans bekjente sier sånt om deg, hvorfor i alle dager forteller han det til deg? Det riktige her er å skjelle de ut og aldri ha kontakt med de igjen.

Anonymkode: 98121...c7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd ekser som formidlet videre til meg negative ting kollegaer eller venner hadde sagt om meg, ligner veldig på det du hørte. Jeg synes det er veldig spesielt å fortelle det videre. Som en annen sier her så burde han isåfall også fortelle at han tik avstand fra det og forsvarte deg. Jeg tenker at dersom en kjæreste sier det på den måten så er det for å trykkede deg ned, enda verre enn om han «bare» sa det selv. Helt uaktuelt å være i forhold med!

Anonymkode: a4b01...f68

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med å høre at folk tenkte sånn, men jeg ville tenkt mitt hvis min partner var nære venner med folk med sånne holdninger. 😂

Og hvis han hadde sagt det videre, så ville jeg vel forventet at det var med en slags "jeg må kutte ut Rune litt, det viser seg at han har veldig rare tanker om hvilken påvirkning han har på mitt liv og valg av livspartner, og så har han visst noe i mot feite også, snakker seg om😅" typ. 

Hvis det på noen måte var sånn "Rune mener du er en feit kjærring, så jeg er kommet i tenkeboksen" så ville jeg vel blitt overrasket over at han var så veik og at jeg ikke hadde visst det før. Pluss at jeg hadde blitt forundret med tanke på at den jeg elsker og som elsker meg OG kroppen min, plutselig hadde noe imot at jeg er "feit kjærring". 

Jeg må le, folk altså! 

Anonymkode: 047ce...126

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør ham hva han håper å oppnå ved å fortelle deg dette. 

Er det slik at han er enig? Vil han ut av forholdet? Hva svarte han?

Anonymkode: 6d599...07e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått noen signaler på at han forsvarer meg, men han pleier ikke omgang med de heller, men hørt dette via andre visstnok. Han forsvarer meg aldri såvidt jeg kan se. Eksen er mor til barna hans osv osv, så hun kan tydeligvis si alt hun vil om meg uten at han "klikker". Han er veldig konfliktsky skal nevnes. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er veldig konfliktsky skal nevnes. Ts

Forklarer uansett ikke hvorfor han fortalte det til deg på måten han gjorde det. Han bryr seg tydeligvis ikke om deg eller følelsene dine.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min eks gjorde det samme ett år inn i forholdet.

Det var dessverre bare begynnelsen på hvordan han fortsatte å trykke meg ned gjennom forholdet vårt.

En typisk fremgangsmåte for en svær usunn person til å få deg til å føle deg mindre, og heldig, fordi han valgte deg på tross av.

Her bør du tenke deg godt om.

Anonymkode: a082f...960

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff det var veldig ufølsomt, han kunne fint utelatt ‘feite’. Dårlig gjort. 

Anonymkode: 87ea3...055

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff det var veldig ufølsomt, han kunne fint utelatt ‘feite’. Dårlig gjort. 

Anonymkode: 87ea3...055

Åja, fordi feit er stygt da eller? Her er det du som er frekk og må kikke i speilet på fordommene dine. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Åja, fordi feit er stygt da eller? Her er det du som er frekk og må kikke i speilet på fordommene dine. 

Ærlig talt, i hvilket sammenheng har ordet feit blitt brukt i en positiv sammenheng?

Anonymkode: a082f...960

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på dette kommer fra andre? &nbsp
Høres mer troverdig ut at dette er hans mening, men han pakker det inn og later som det kommer fra andre. 

Anonymkode: 1b4fd...b19

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...