Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De er jo best på å vurdere hvem som egner seg best til oppgaven.

Mine foreldre skal være så rettferdige. Så de har gitt alle tre samme fullmakt. Skulle heller ønske de bare valgte noen basert på hvem de mener egner seg best. 

Anonymkode: 5472f...a60

Jeg har også satt opp mine tre barn, av den enkle grunn at om en ikke kan, så kanskje noen av de andre kan. Og for min del håper jeg at det blir lenge til det er aktuelt. Jeg skal også hjelpe min mor, og da kommer jeg til å foreslå at både jeg og min bror står der.  Min bror skal også få lese og komme med innspill til utformingen. 

Anonymkode: 9097b...5ab

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har valgt min yngre søster, det syntes jeg er helt greit. Vet at det kan bli en del jobb, jeg er glad jeg slipper. 
men svigermor derimot, hun har valgt meg. Jeg som er gift med hennes yngste sønn og er den svigerdatter som er «nyest» (selv om det er blitt en del år). Jeg syntes dette var ett rart valg til å begynne med, men når jeg fikk forklaringen så skjønner jeg valget. Eldste sønn med kone er ikke fornøyd med det valget, mellomste sønn med kone syntes det er helt greit og det samme med min mann. 

Anonymkode: 984b9...223

Skrevet

Mine foreldre valgte min søster, og for meg er dette helt greit. De kom innom med kopier til meg, samtidig som de hadde fått skrevet testamente. Vi begge har gode økonomiske forutsetninger. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på maaange faktorer. Har din bror mer kontakt, bor han nærmere, er han mer etablert, har han vist mer interesse for å planlegge/hjelpe de i sine eldre dager, er han eldst, har han mer fritid?

Anonymkode: 49ab8...54a

AnonymBruker
Skrevet

ja jeg syns det er rart at du er skuffet, er det et ansvar du ønsket deg og har formidlet til dem? 

Anonymkode: cf639...98c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 21.16):

De er jo best på å vurdere hvem som egner seg best til oppgaven.

Mine foreldre skal være så rettferdige. Så de har gitt alle tre samme fullmakt. Skulle heller ønske de bare valgte noen basert på hvem de mener egner seg best. 

Anonymkode: 5472f...a60

Samme her. 

Jeg sa fra til dem at de kunne gjerne bruke meg, eller så kunne de gjerne velge et annet søsken. Og så kunne de heller avklare med denne personen om oppgavene var overkommelige. Men nei... her skal vi dele på oppgaven.

Ser litt mørkt på dette. Broren min er enkel på alt sånt, mens søsteren min alltid klarer å lage en greie ut av små ting.  Tror det handler mest om at hun er lite selvstendig, og vant til å få hjelp med det meste. Og derfor ikke alltid ser hva som er den enkle løsningen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er min mors "utvalgte".

Er eldst, har orden i sysakene og er rettferdig. Min bror vet nok ikke at mor har skrevet fullmakten til meg, men tror også han gir blaffen når den tid kommer. 

Anonymkode: b4ea8...f29

Skrevet

Jeg tror (og håper) de velger min bror. Han er helt klart den som er egnet best av oss to, selvom jeg skulle klart oppgaven jeg også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den av mine søsken som er best egnet, men som absolutt ikke har kapasitet. Mine foreldre har vært innom temaet, men ingenting er signert. Jeg håper det blir en av mine søsken

Anonymkode: 93681...81e

Skrevet

Jeg er yngst og den som ble valgt, fordi jeg bor nærmest.

Det er mange faktorer som avgjør og ikke noe man verken skal ta lett på eller bli fornærmet over.

Selvom det ikke er du som har fått fullmakten har du rett på innsyn dersom den trer i kraft.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at du er skuffet over at det ikke har blitt snakket om. Det hadde jeg også blitt, selv om jeg ikke har kapasitet til oppgaven selv.

Jeg leste litt om fremtidsfullmakt nå og så på en mal. Det var utrolig mye som skal spesifiseres, til og med sum på gaver. Er det ikke mulig å bare gi fullmektig fullmakt til å bestemme absolutt alt?

Anonymkode: fb29b...114

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2025 den 6.22):

Jeg synes ikke det er rart at du er skuffet over at det ikke har blitt snakket om. Det hadde jeg også blitt, selv om jeg ikke har kapasitet til oppgaven selv.

Jeg leste litt om fremtidsfullmakt nå og så på en mal. Det var utrolig mye som skal spesifiseres, til og med sum på gaver. Er det ikke mulig å bare gi fullmektig fullmakt til å bestemme absolutt alt?

Anonymkode: fb29b...114

Man bestemmer jo selv hvor spesifikk man ønsker å være.

Ville du f.eks likt at din sønn som fullmektig gav sine egne barn fine gaver fra "deg" men for lavere summer til de andre barnebarna?

Anonymkode: 9097b...5ab

AnonymBruker
Skrevet

Burde i det minste konferert med deg først! For å høre om du ville føle deg forbigått. Fatter ikke at andre lenger oppe tråden forstår at du er skuffet. Du har all rett til å føle deg litt såret. 

Anonymkode: 3c8bb...36a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Burde i det minste konferert med deg først! For å høre om du ville føle deg forbigått. Fatter ikke at andre lenger oppe tråden forstår at du er skuffet. Du har all rett til å føle deg litt såret. 

*At de IKKE forstår,* skulle det stå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du har noen grunn til å være skuffet pga det, med mindre broren din er en skurk. Det er jo mye ansvar og potensielt en hel del arbeid de nå har lagt på din bror. Hvorfor skulle du være bedre egnet til det enn han?

Anonymkode: b3aae...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt de hvorfor? 

Siden du er skuffet, så går jeg ut i fra at dere har ett nært forhold, og da bør du kunne spørre de rett ut hvorfor. 

Anonymkode: 13e87...687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...