Gå til innhold

Er lei meg. Kanskje sjalu og vet ikke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er vel sjalu, ihertfall er jeg trist. For over 10 år siden døde min bonusdatter. Så tragisk og faktisk unødvendig. Hun hadde en datter på nesten fem. Etter hvert  avsluttet jeg samboerskapet med avdødes far. Jeg har to barn. Men så på meg selv som bestemor til bonusdatters barn. Hun var mye hos meg, og likte å være der, og traff også mine voksne barn. Min tidligere bonusdatter døde etter en forferdelig sykehus feil. Jeg satte igang et omfattende arbeid for å bevise at sykehuset hadde skyld i hennes død. Det tok flere år, og jeg fikk medhold. Datteren hennes ble tilkjent erstatning. Uten å gå i detaljer ble mitt forhold til bonusbarnet satt på vent pga en mormor som var ødelagt av piller. Etter mange år tar min såkalte bonusbarnebarn kontakt med mine barn. Noe jeg syns var flott. Men jeg har prøvd å få kontakt, men forgjeves. Huner i dag snart 16 år, og er i fosterhjem. Det er 11 år siden moren døde. Hun var så liten da moren gitt bort. Men ikke en eneste gang har hun spurt etter meg, jeg gråter å skjønner ikke hvorfor. Vi var så tette da hun var liten. Nå vil hun bare ha kontakt med mine barn.

Anonymkode: 86af9...d40

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

If you love her, set her free.

Anonymkode: 6ef45...c35

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje faren hennes har sagt stygge ting om deg som har gjort at hun ikke ønsker kontakt? Hvorfor er hun i fosterhjem? Kunne ikke bestefaren ta over omsorgen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

If you love her, set her free.

Hva mener du? Jeg har alltid vært glad i henne og vist det. 

AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (Akkurat nå):

Kanskje faren hennes har sagt stygge ting om deg som har gjort at hun ikke ønsker kontakt? Hvorfor er hun i fosterhjem? Kunne ikke bestefaren ta over omsorgen?

Faren er kriminell. Bestefaren er bare opptatt av seg selv. Nye damer. Mormoren hadde omsorgen. Hun var snill og god. Men ble avhengig av sterke tabletter og mistet fotfestet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du? Jeg har alltid vært glad i henne og vist det. 

Respekter valget hennes da. Kanskje hun vil ta kontakt, kanskje ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Faren er kriminell. Bestefaren er bare opptatt av seg selv. Nye damer. Mormoren hadde omsorgen. Hun var snill og god. Men ble avhengig av sterke tabletter og mistet fotfestet.

Hvis dette stemmer så har nok denne jenta opplevd mer enn hun skulle på de 16 årene. Hun har ikke overskudd til å forstå deg og føler nok et stort savn av en egen familie.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble god venn med mormoren. Hun var eks til min samboer. Hun var utrolig snill, mot meg også. Vi fikk et nært forhold etter jeg brøt med samboer. Dessverre slet hun, og ble avhengig av sterke piller. Min eks som er bestefar var aldri interessert i barnebarnet. Og barnefaren var og er kriminell. Han har aldri at omsorgsretten. Ja det er tragisk alt sammen.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stakkars jente da. Kan du sende henne en melding og forklare kanskje? Si at du ønsker kontakt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet denne jenta at du vil ha kontakt da ?

Anonymkode: ea41c...323

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Stakkars jente da. Kan du sende henne en melding og forklare kanskje? Si at du ønsker kontakt?

Ja det er så trist. Hun har opplevd så mye vondt. Jeg gråter når jeg tenker på henne. Hun har det vondt, men jeg vil ikke legge press på henne. Men tenker på hvor fint vi hadde det sammen. Hun er så sårbar, ble sviktet av så mange og hele hennes slekt har ikke stilt opp. Hun vil ha kontakt med min datter og sønn, de elsker henne. Det gjør jeg også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet denne jenta at du vil ha kontakt da ?

Anonymkode: ea41c...323

Ja

AnonymBruker
Skrevet

I alle tilfeller jeg har vært borti hvor unge har valgt bort kontakt med foreldre eller andre omsorgspersoner, har det alltid vært en god grunn... Det som også ofte er svært vablig, er at disse voksenpersonene ikke evner å se akseptere disse gode grunnene. Det vitner om dysfunksjonelle familiedynamikker, og den nyeste generasjonen er langt mer bevisst på følelsesregulering og sunn grensesetting. 

Anonymkode: b775b...520

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tittelen din sier at du er sjalu, hvem er du sjalu på?

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun var 5 år.. hvor mye husker du fra den alderen? Du husker henne godt, men hvor mye husker hun? Du er den voksne her. Ta kontakt og si at du ønsker kontakt. Si at hun alltid er velkommen hvis hun ønsker det.

Anonymkode: 38c38...f89

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja

Løgn. Hvis hun vil ha kontakt og vet hvem du er, så hadde hun tatt kontakt. Skjerp deg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tittelen din sier at du er sjalu, hvem er du sjalu på?

Er vel sjalu på mine barn. Fordi de har kontakt med henne. Jeg savner henne så mye

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Løgn. Hvis hun vil ha kontakt og vet hvem du er, så hadde hun tatt kontakt. Skjerp deg.

Fy så stygg du er, du skjønner ingenting 

AnonymBruker
Skrevet

Har fått mld fra mitt bonusbarnebarn. Hun savner meg og er glad i meg 

• Hjerte 1
Skrevet

Definering av ordet sjalu i denne settingen blir vel ikke riktig, men å være lei seg og føle savn er noe annet. Kanskje du bare bør skrive ei mld at du er der for henne om det er noe? 16åringer kan føle på mye, jeg har ei datter på 16år. Kanskje hun har andre ting eller kanskje hun føler på litt avstand akkurat nå. Viktig å ikke tråkke for hardt på her. 

Gammelt nick her. Er ikke 29 lengre 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...