Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Hva kommer matforgiftning av!? få det av å feks. spise mat som har gått ut på dato!? E det farlig,eller får man bare en spys syke aktig dings!
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Hvis maten som har gått ut på dato har blitt dårlig så er svaret ja. tenk deg gamle reker eller fordervet kjøtt.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 okei!.. jeg spiste en skive i sta,(rista den var så tørr)hadde en mistanke om at den var litt gammel smakte ikke no gått,men jeg bare måtte var helt utsulta hehe måtte ha mat,spiste den skiven,har ondt i magen nå og føler meg litt kvalm,men kan det være at det er starten på en slaks matforgiftning,eller er det bare tilfeldig! takker pent for svar
lillesky Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Gammelt brød er nok ikke farlig! Og om du blir matforgiftet merker du det fort, eller iallefall merker det veldig godt. Jeg har blitt matforgiftet (salmonella-bakterie) to ganger: den ene gangen i London, ble syk et par dager etter at jeg kom og lå syk hele jula. Feber og diaré. Usikker på hva jeg spiste som jeg ble dårlig av (mest sannsyneligvis roomservicematen). Den andre gangen ble jeg matforgiftet i Spania. Spiste på en fin restaurant, og ble skikkelig dårlig da jeg kom hjem fra restauranten (dvs. etter ca. 15 min.). Ble kjempevarm og fikk vondt i magen. Deretter diaré.
Gjest Binna Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 Nei, det er nok ikke brødet sin skjyld. det går forresten spysjuke.. her hvertfall
Arkana Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Matforgiftning gjør deg betydelig dårligere enn omgangssyke. Konstant kvalme i dagevis, oppkast, diaré, feber... Jeg tar heller to uker med omgangssyke enn to dager med matforgiftning.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #7 Skrevet 20. mars 2006 Så med andre ord,hvis du får i deg fordervet kjøtt,Er sjangsene store for at du kan bli matforgiftete (men kommer det ann på mengden eller?)
hecam Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 Man kan bli matforgiftet av enten å få i seg sykdomsfremkallende bakterier, eller gift fra disse. Det er svært sjelden man blir syke med en gang, men det er mulig. Normalt tar det ca 4-5 til 48 timer fra man spiser maten, til man blir syke. Vær spesielt oppmerksom på ris og pasta som har stått på benken noen timer. Det kan gjøre deg skikkelig syk.
Gjest Virvel Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 Det du beskriver skyldes nok heller nettopp det at du var svært sulten, og spiste fort. Jeg blir veldig kvalm selv når jeg er sulten, og hvis jeg da dytter i meg mat for fort kaster jeg opp igjen umiddelbart. Det har ingen ting med matforgiftning å gjøre, men kan være ubehagelig nok, for all del.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå