Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er en stund siden jeg var prøver og sitter med en del spørsmål. 

Sist vi prøvde mener jeg at jeg leste masse om å kickstarte syklus ved å ta p-piller et par sykluser, og at da mange ble gravide rett etter p-pille slutt. Finner nå såklart veldig lite om dette😅

Noen med erfaringer/kunnskap å dele? Og hvor jeg evt kan lese mer om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nop nei...du vil jo ikkje få noe fast syklus etter du slutter med p piller. Du må jo bare kvitte deg med mer hormoner.

Provera for falsk bløding og letzerol for eggløsning 

• Liker 1
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet
lolady skrev (På 5.7.2025 den 19.22):

Hei. Er en stund siden jeg var prøver og sitter med en del spørsmål. 

Sist vi prøvde mener jeg at jeg leste masse om å kickstarte syklus ved å ta p-piller et par sykluser, og at da mange ble gravide rett etter p-pille slutt. Finner nå såklart veldig lite om dette😅

Noen med erfaringer/kunnskap å dele? Og hvor jeg evt kan lese mer om det?

Folk skriver så mye rart på nett ikke tro på alt du leser. 
Skal du finne bedre svar om temaet går du i forskningsdatabaser og ser om der er skrevet noe om temaet, eller snakker med leger som skal ha kunnskap. 

Anonymkode: 4f11a...d59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da mensen min forsvant i halvannet år i min ungdomstid i 2008, så googlet jeg mye. Enormt mye! Mammanett (?) var et forum jeg jevnt og trutt havnet på, og der husker jeg det ble skrevet at mange opplevde eggløsning rett etter p-pille slutt. Noe som er naturlig, ettersom p-piller forhindrer eggløsning, og når man slutter er det jo naturlig at eggløsningen skjer - for dem som er så heldige at de kommer rett inn i naturlig syklus. For min del var aldri dette tilfelle, ettersom verken syklus eller mensen kom. Jeg fikk medisinsk hjelp. Ikke på grunn av barneønske, men huden min ble helt krise av å ikke ha noe syklus og jeg fikk skikkelig akne. 

Så jeg tror ikke p-piller vil gi deg en kickstart på eggløsning nei. Snarere heller tvert imot, det kan tukle til syklus skikkelig.  

Anonymkode: 66535...8df

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
lolady skrev (På 6.7.2025 den 19.17):

Ingen?

Mommyaka har rett. Har du PCOS er det provera (progesteron) som er løsning for å få mens, og så letrozol for å få eggløsning. 

Anonymkode: 4368f...5ea

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...