norw Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli (endret) Vært i Sverige i dag. Da jeg kom tilbake til Oslo med bussen ble jeg stoppet av en toller med tjenestehund. Greit nok, men jeg mistenker at jeg ble stoppet fordi jeg var for nysgjerrig, glante for mye. Spørsmålet er, ville jeg gjort det om jeg hadde smuglet noe, eller ville jeg bare kommet meg raskt av gårde uten å vekke oppsikt? Smuglere fremstår så klønete og nesten legger opp til å bli sjekket? Han spurte meg bare om jeg er norsk eller svensk, så spurte han om hva jeg har gjort i Sverige og stilte et oppfølgingsspørsmål til det. Så var det greit, skulle ikke sjekke sekk eller bag. Jeg har i hvert fall lært av dette, hvis jeg vil unngå for mye kontakt med tollere, vise bagasjen osv, så bør jeg komme meg raskt videre, fremstå rolig og uinteressert 😑 Endret 5. juli av norw
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli norw skrev (5 minutter siden): Vært i Sverige i dag. Da jeg kom tilbake til Oslo med bussen ble jeg stoppet av en toller med tjenestehund. Greit nok, men jeg mistenker at jeg ble stoppet fordi jeg var for nysgjerrig, glante for mye. Spørsmålet er, ville jeg gjort det om jeg hadde smuglet noe, eller ville jeg bare kommet meg raskt av gårde uten å vekke oppsikt? Smuglere fremstår så klønete og nesten legger opp til å bli sjekket? Han spurte meg bare om jeg er norsk eller svensk, så spurte han om hva jeg har gjort i Sverige og stilte et oppfølgingsspørsmål til det. Så var det greit, skulle ikke sjekke sekk eller bag. Jeg har i hvert fall lært av dette, hvis jeg vil unngå for mye kontakt med tollere, vise bagasjen osv, så bør jeg komme meg raskt videre, fremstå rolig og uinteressert 😑 Mange ting de går etter. Yngre folk, bilmerker, kan være de skulle stoppe noen spesielle med samme type bil du som kjørte f eks. Hvis du glante så kan det jo selvfølgelig være derfor 😅 De merker fort om du er stressa når dere prater sammen, dette er de trent på. Anonymkode: d34fa...261
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli norw skrev (39 minutter siden): Vært i Sverige i dag. Da jeg kom tilbake til Oslo med bussen ble jeg stoppet av en toller med tjenestehund. Greit nok, men jeg mistenker at jeg ble stoppet fordi jeg var for nysgjerrig, glante for mye. Spørsmålet er, ville jeg gjort det om jeg hadde smuglet noe, eller ville jeg bare kommet meg raskt av gårde uten å vekke oppsikt? Smuglere fremstår så klønete og nesten legger opp til å bli sjekket? Han spurte meg bare om jeg er norsk eller svensk, så spurte han om hva jeg har gjort i Sverige og stilte et oppfølgingsspørsmål til det. Så var det greit, skulle ikke sjekke sekk eller bag. Jeg har i hvert fall lært av dette, hvis jeg vil unngå for mye kontakt med tollere, vise bagasjen osv, så bør jeg komme meg raskt videre, fremstå rolig og uinteressert 😑 Trengte ikke sjekke deg eller baggen, hunden hadde allerede gjort det for han. Du har forøvrig ikke lært noen ting. Det er ikke slik at noe man gjør en gang er en regel. Anonymkode: aafc9...b56 5 2
norw Skrevet 5. juli Forfatter #4 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Trengte ikke sjekke deg eller baggen, hunden hadde allerede gjort det for han. Du har forøvrig ikke lært noen ting. Det er ikke slik at noe man gjør en gang er en regel. Anonymkode: aafc9...b56 Hunden har ikke evner til å sjekke alle varer man smugler. Jeg ble høyst sannsynlig snakket til pga min nysgjerrighet/glaning, derav lært av dette.
AnonymBruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli norw skrev (5 minutter siden): Jeg ble høyst sannsynlig snakket til pga min nysgjerrighet/glaning, derav lært av dette. Ok. Gratulerer? Anonymkode: 6432d...f4a 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli norw skrev (6 minutter siden): Hunden har ikke evner til å sjekke alle varer man smugler. Jeg ble høyst sannsynlig snakket til pga min nysgjerrighet/glaning, derav lært av dette. Den har sjekket det de var opptatt av. Anonymkode: aafc9...b56 3 2
Slarti Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli norw skrev (4 minutter siden): Hunden har ikke evner til å sjekke alle varer man smugler. Jeg ble høyst sannsynlig snakket til pga min nysgjerrighet/glaning, derav lært av dette. Når dem kommer om bord på en buss med hund er det bare en ting dem bryr seg om, Narko og store mengder valuta. Resten driter dem i, så nei dem har ingen behov for å sjekke etter andre ting. Dem har tegn dem er trent på. Så om du viste noen av dem spør dem noen kjappe spørsmål, og måten du svarer på (ikke hva du svarer) brukes til å vurdere om dem skal gå videre eller ikke. Er egentlig ikke noe å lære annet en at man av og til blir stoppet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli Du ble stilt kun standardspørsmål mens hunden sjekket deg. Hunden sa du ikke hadde noe av interesse på deg, derfor ble ikke baggasjen din sjekket. Du virker bare paranoid med måten du skriver på. Anonymkode: e4b93...dca 6 3
norw Skrevet 5. juli Forfatter #9 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du ble stilt kun standardspørsmål mens hunden sjekket deg. Hunden sa du ikke hadde noe av interesse på deg, derfor ble ikke baggasjen din sjekket. Du virker bare paranoid med måten du skriver på. Anonymkode: e4b93...dca Hunden var overraskende langt unna da han snakket til meg. Du innbiller deg at jeg er paranoid uten grunnlag for det utsagnet, jeg vet med sikkerhet at du mangler ryggrad.
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli norw skrev (1 time siden): Vært i Sverige i dag. Da jeg kom tilbake til Oslo med bussen ble jeg stoppet av en toller med tjenestehund. Greit nok, men jeg mistenker at jeg ble stoppet fordi jeg var for nysgjerrig, glante for mye. Spørsmålet er, ville jeg gjort det om jeg hadde smuglet noe, eller ville jeg bare kommet meg raskt av gårde uten å vekke oppsikt? Smuglere fremstår så klønete og nesten legger opp til å bli sjekket? Han spurte meg bare om jeg er norsk eller svensk, så spurte han om hva jeg har gjort i Sverige og stilte et oppfølgingsspørsmål til det. Så var det greit, skulle ikke sjekke sekk eller bag. Jeg har i hvert fall lært av dette, hvis jeg vil unngå for mye kontakt med tollere, vise bagasjen osv, så bør jeg komme meg raskt videre, fremstå rolig og uinteressert 😑 Kanskje de stanset deg for å dta ut tiden før de evt sjekket en annen reisende? Trengte mer tid til å observere for å danne seg et inntrykk? Anonymkode: 8184e...bb9 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Jeg prøvde å løpe gjennom tollen på Gardermoen for å rekke en buss. Ikke noe smart trekk. Selvsagt ble jeg stoppet, og måtte ta toget Anonymkode: 38332...3ce
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg prøvde å løpe gjennom tollen på Gardermoen for å rekke en buss. Ikke noe smart trekk. Selvsagt ble jeg stoppet, og måtte ta toget Anonymkode: 38332...3ce Tull. Har løpt gjennom flere ganger. Har også studert tollerne nøye og glodd noen ganger da jeg var yngre og hadde lyst til å stoppes i tollen. Anonymkode: 144b3...70f 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 20.33): Tull. Har løpt gjennom flere ganger. Har også studert tollerne nøye og glodd noen ganger da jeg var yngre og hadde lyst til å stoppes i tollen. Anonymkode: 144b3...70f Du kan mene det er tull, men jeg ser ingen annen grunn til at jeg ble stoppet enn at jeg løp. Jeg har gått gjennom den tollen nesten hver uke i ner enn 25 år, og dette er eneste gang jeg er stoppet. Ikke blitt stoppet i tollen andre steder heller. Anonymkode: 38332...3ce
AnonymBruker Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli norw skrev (På 5.7.2025 den 19.18): Hunden var overraskende langt unna da han snakket til meg. Du innbiller deg at jeg er paranoid uten grunnlag for det utsagnet, jeg vet med sikkerhet at du mangler ryggrad. 😂 Anonymkode: fdee5...52d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli norw skrev (På 5.7.2025 den 18.42): Vært i Sverige i dag. Da jeg kom tilbake til Oslo med bussen ble jeg stoppet av en toller med tjenestehund. Greit nok, men jeg mistenker at jeg ble stoppet fordi jeg var for nysgjerrig, glante for mye. Spørsmålet er, ville jeg gjort det om jeg hadde smuglet noe, eller ville jeg bare kommet meg raskt av gårde uten å vekke oppsikt? Smuglere fremstår så klønete og nesten legger opp til å bli sjekket? Han spurte meg bare om jeg er norsk eller svensk, så spurte han om hva jeg har gjort i Sverige og stilte et oppfølgingsspørsmål til det. Så var det greit, skulle ikke sjekke sekk eller bag. Jeg har i hvert fall lært av dette, hvis jeg vil unngå for mye kontakt med tollere, vise bagasjen osv, så bør jeg komme meg raskt videre, fremstå rolig og uinteressert 😑 Helt normalt. Se noen episoder av Tollerne på tv, så ser du at dette gjøres hele tiden. Pust med magen og slapp av, dersom du har rent mel i posen… Anonymkode: 05347...7d2 1
norw Skrevet 8. juli Forfatter #16 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Helt normalt. Se noen episoder av Tollerne på tv, så ser du at dette gjøres hele tiden. Pust med magen og slapp av, dersom du har rent mel i posen… Anonymkode: 05347...7d2 Jeg var rolig, men vil tro at jeg fokuserte for mye på kontrollen og derfor ble snakket til. Jeg tenker bare at jeg ville oppført meg helt annerledes om jeg hadde noe å skjule.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå