Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Bydeler i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om denne skal inn under bolig eller her, men jeg prøver;
hvor i Oslo bør man bo som singel kvinne i slutten av 20 årene?

Står i et samlivsbrudd. Må finne egen leilighet. Ønsker 1 soverom. Tror jeg vil få et finansieringsbevis på ca 4.500.000. 

Jeg bor nå i området Helsfyr, men er åpen for det meste.

Anonymkode: d6a60...9be

Skrevet

Til den prisen kan du prøve Lambertseter. Det er et greit område, tilhører Bydel Nordstrand og blokkbebyggelsen er i nærheten av t-banestasjoner. Som selve Lambertseter stasjon, Bergkrystallen, Karlsrud og Brattlikollen.

Må legge til at det meste av blokkbebyggelsen er eldre, men mange av de er flott renovert og pusset opp senere år. Finnes kanskje ikke så mange ettroms, men du finner nok en med ett soverom til den prisen.

• Liker 2
Skrevet

Lambertseter har jeg tenkt på - men det er også enda lengre unna jobb enn i dag.
Jeg har også tenkt litt på Bjerke, Veitvet, Ulven... Men usikker med tanke på finansiering, om det er mulig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd både Kalbakken og Ammerud som enslig kvinne.

I tillegg til Tveita, men der har prisene økt veldig de siste åra.

Anonymkode: 2eaa8...4b2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lambertseter har jeg tenkt på - men det er også enda lengre unna jobb enn i dag.
Jeg har også tenkt litt på Bjerke, Veitvet, Ulven... Men usikker med tanke på finansiering, om det er mulig. 

Jeg tenker nei til Bjerke, Ulven og Veitvet. Ja til Lambertseter😊

Anonymkode: dc0a7...860

Skrevet

Teisen og Ulven (de gamle blokkene) er relativt rimelig til å være såpass sentralt.

Anonymkode: db52a...d87

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Teisen og Ulven (de gamle blokkene) er relativt rimelig til å være såpass sentralt.

Anonymkode: db52a...d87

Jeg kan si med en gang at Teisen kommer jeg ikke til å bo på, uten å utbrodere hvorfor.
Ulven er mer aktuelt. 

• Liker 1
Skrevet

Er singel med 1 barn og bor på St.Hanshaugen. Perfekt beliggenhet :)

Anonymkode: 896c5...be3

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er singel med 1 barn og bor på St.Hanshaugen. Perfekt beliggenhet :)

Anonymkode: 896c5...be3

Spørsmålet er om jeg har råd til å bo så sentralt 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke bare bli på Helsfyr/Ensjø/Vålerenga-området? Hvis du skal ha en 2-roms får du til det for 4,5 mill

Anonymkode: eab81...c72

Skrevet

Det som avgjør her er størrelse på leiligheten, hvor mye fellesutgifter du har råd til og ønsker mtp nærområdet. Du vet du kan sette på filter på Finn, så får du opp alle leiligheter som er til salgs? Kommer sikkert et rush til høsten, men det kan nok lønne seg å skynde seg nå før rentene går mer ned.

Anonymkode: f998c...8e7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok en superkjapp titt på Finn og det er flere fine leiligheter innenfor 4,3 med 1 soverom (og under 6k i fellesutgifter) rundt st hans Haugen/bislett ++. Har du sett på de?

Jeg har bodd i de fleste sentrumsnære områder i oslo og eneste jeg følte meg litt utrygg på nettene i var vel Grønland sentrum. Opplevde aldri noe men er en del salg osv på kvelder/netter som gjør at det henger litt sketch folk rundt om. Men områdene rundt har vært hyggelige (Tøyen, kampen etc). 

Anonymkode: 2906d...0c3

Skrevet

Bydel gamle Oslo, sentralt med gode kollektiv-tilbud. 

Anonymkode: 259f1...04a

Skrevet

Manglerud 

Anonymkode: 53777...00b

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 20.05):

Jeg har også tenkt litt på Bjerke, Veitvet

Jeg kjenner ikke dagens priser, men har bodd både på Tonsenhagen og den delen av Linderud som ligger mellom Trondheimsvn og Østre Aker vei, og vært fonøyd begge steder. Linderudslettta opp mot Krigsskolen virker også triivelig. Sikkert greit i  mange deler av Veitvet, Kalbakken og Grorud også.

Anonymkode: 56d7e...2f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det som avgjør her er størrelse på leiligheten, hvor mye fellesutgifter du har råd til og ønsker mtp nærområdet. Du vet du kan sette på filter på Finn, så får du opp alle leiligheter som er til salgs? Kommer sikkert et rush til høsten, men det kan nok lønne seg å skynde seg nå før rentene går mer ned.

Anonymkode: f998c...8e7

Jepp, jeg går å venter på et oppgjør som må være i boks før jeg kan kjøpe leilighet da dette gir meg solid egenkapital. Så jeg håper å være klar til budrunde i august. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...