Gå til innhold

Skuffet over veninne...hadde du ventet med å ta kontakt igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært veninner i over tjue år. Hun skulle komme til meg på lunsj kl.12 idag, det var hun som spurte om hun kunne komme. jeg ventet og hadde handlet inn god lunsjmat. Får sms 12.15 om at det kom noe i veien, og at hun blir noen timer forsinket. På mystory har hun lagt ut at hun gikk tur med ei veninne ( som ikke jeg er venn med) Kjente jeg ble veldig skuffet, siden det er første gang hun ikke holder avtaler. Jeg skreiv at vi får ta det igjen. Jeg orket ikke sitte å vente i noen timer...hadde handlet inn for 350kr også. Har bare lyst å skrive at jeg er kjempeskuffet...men gidder ikke. Ville bare få litt støtte her inne. Hadde du godtatt at noen kommer noen timer forsinket? Kunne tenke meg mye jeg i formiddag...men var hjemme og ordnet til og ventet på henne. Er jeg urimelig?

Anonymkode: 4fe1b...ab7

• Hjerte 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Du sier det er første gangen. Kanskje venninna hun gikk tur med har det tungt  trengte noen  snakke med? Av og til må man stille på sparket med en skulder å gråte på.

• Liker 25
Skrevet

Du er ikke urimelig. Om det er som person over sier, så informerer man, forklarer og eier litt skam og respekt. Det er så stygt gjort å misbruke andres tid og kapasitet på den måten. Hadde ikke tatt kontakt igjen og latt hun styre neste møte... Fy så irriterende og respektløst.. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt urimelig og jeg hadde sagt fra. Med mindre den andre venninnen fikk et illebefinnende, så holder man avtaler. 

Anonymkode: 4c896...1c8

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Mangler det et "ikke" i en setning der? Det høres ut som om det IKKE er første gang denne venninnen dropper avtaler eller ikke holder dem?

Uansett er det temmelig hjernedødt av henne å svikte en venninne til fordel for en annen, og så legge det ut på sosiale medier i tillegg. Jeg hadde blitt både sur og irritert, og ikke giddet å avtale noe nytt med denne venninnen på en god stund.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (6 minutter siden):

Du sier det er første gangen. Kanskje venninna hun gikk tur med har det tungt  trengte noen  snakke med? Av og til må man stille på sparket med en skulder å gråte på.

Det tror jeg faktisk ikke. Det er en veninne som bor nær henne,og de går nesten hver dag

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Mangler det et "ikke" i en setning der? Det høres ut som om det IKKE er første gang denne venninnen dropper avtaler eller ikke holder dem?

Uansett er det temmelig hjernedødt av henne å svikte en venninne til fordel for en annen, og så legge det ut på sosiale medier i tillegg. Jeg hadde blitt både sur og irritert, og ikke giddet å avtale noe nytt med denne venninnen på en god stund.

Det var første gang...ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så skuffet over sånt. Jeg har noen få nære veninner, og tar sånt veldig innover meg. Jeg føler veldig sterkt, og glemmer ikke sånt så lett. Venter med å ta kontakt kjenner jeg...takker for svar :) ts

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var første gang...ts

Ok, det var jo bra i alle fall. Det kan jo hende da at denne andre venninnen hadde en slags personlig krise i privatlivet sitt, kanskje samlivsbrudd eller noe hun måtte prate med noen om? Å gå en tur sammen og snakke ut er jo vanlig i slike situasjoner.

Du får spørre henne hva som gjorde at hun droppet deg og brukte tiden på en annen venninne i stedet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har vært veninner i over tjue år. Hun skulle komme til meg på lunsj kl.12 idag, det var hun som spurte om hun kunne komme. jeg ventet og hadde handlet inn god lunsjmat. Får sms 12.15 om at det kom noe i veien, og at hun blir noen timer forsinket. På mystory har hun lagt ut at hun gikk tur med ei veninne ( som ikke jeg er venn med) Kjente jeg ble veldig skuffet, siden det er første gang hun ikke holder avtaler. Jeg skreiv at vi får ta det igjen. Jeg orket ikke sitte å vente i noen timer...hadde handlet inn for 350kr også. Har bare lyst å skrive at jeg er kjempeskuffet...men gidder ikke. Ville bare få litt støtte her inne. Hadde du godtatt at noen kommer noen timer forsinket? Kunne tenke meg mye jeg i formiddag...men var hjemme og ordnet til og ventet på henne. Er jeg urimelig?

Jeg hadde en venninne som drev på sånn gang på gang. Hun lagde nye drama også for den del, men vi er ikke venner lenger. Hadde det vert en god grunn så er det selfølgelig ok, men når det blir fordi man har mer lyst å gjøre noe annet er det ikke innafor synes jeg. 

Anonymkode: 73847...d3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde en venninne som drev på sånn gang på gang. Hun lagde nye drama også for den del, men vi er ikke venner lenger. Hadde det vert en god grunn så er det selfølgelig ok, men når det blir fordi man har mer lyst å gjøre noe annet er det ikke innafor synes jeg. 

Må legge til at jeg tenker man må si fra tidligere å ikke etter man skulle møtes. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tar bare opp telefonen, ringer. Og hørte hva som skjedde.

Trenger det være så mye mer komplisert enn det? 

Anonymkode: 3967b...8d3

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
nøtta skrev (12 minutter siden):

Du er ikke urimelig. Om det er som person over sier, så informerer man, forklarer og eier litt skam og respekt. Det er så stygt gjort å misbruke andres tid og kapasitet på den måten. Hadde ikke tatt kontakt igjen og latt hun styre neste møte... Fy så irriterende og respektløst.. 

Takk for støtte. Kjente at det ødelagte litt resten av dagen. Jeg greier ikke legge det bort med en gang. Sitter og tenker mye på dette. Men jeg er glad jeg greide å skrive at vi tar det igjen....ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå hvis venninnen din plutselig stod oppi noe som hun ble litt dratt i alle retninger på en måte, men da tenker jeg at hun burde skrevet i meldingen til deg noe ala: «Beklager, men jeg har en venninne i en krise her, så derfor er jeg forsinket! Beklager så mye, kommer så fort jeg kan. Håper det går greit!» eller «huff, jeg har feilvurdert tiden/glemt meg bort. Derfor er jeg sen. Kommer snarest, og beklager på det sterkeste. Håper det går greit». Uansett, så beklager en og legger deg flat! 

Anonymkode: 00306...049

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (24 minutter siden):

Hvorfor har hun postet det da? 

Anonymkode: 44458...a32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for støtte. Kjente at det ødelagte litt resten av dagen. Jeg greier ikke legge det bort med en gang. Sitter og tenker mye på dette. Men jeg er glad jeg greide å skrive at vi tar det igjen....ts

Skjønner deg godt. En føler seg jo ikke akkurat prioritert eller tatt hensyn til når noe slikt skjer. Veldig korttenkt av venninna di også å legge det ut... Håper du får en fin kveld, til tross:)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (35 minutter siden):

Ok? Så da klarer man ikke å si ifra ordentlig til den man skulle til?

Jeg tror dette var med viten og vilje. Hvorfor legge ut på SoMe at man går tur med noen andre? 
En ordentlig venninne ville faen meg aldri ha gjort dette. 

Anonymkode: 667f8...5a2

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Macro skrev (38 minutter siden):

Da sier man faktisk fra om det, istedenfor å bare ghoste noen og legge ut på stories at man henger med andre. Hadde aldri gidda å treffe denne personen igjen 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
nøtta skrev (6 minutter siden):

Skjønner deg godt. En føler seg jo ikke akkurat prioritert eller tatt hensyn til når noe slikt skjer. Veldig korttenkt av venninna di også å legge det ut... Håper du får en fin kveld, til tross:)

Ja, korttenkt å legge det ut. Men hun legger ut hver gang hun går tur. Men tror ikke hun tenkte at hun "avslørte" seg på en måte. Hadde forstått det hvis det var en spesiell grunn....men dette tilbudet om å gå tur hadde hun jo ikke fått i går kveld da hun spurte meg om å få komme på besøk. Men så er det fint vær og bedre tilbud da sikkert. Får meg ikke til å si det direkte til henne heller. Men neste gang vi møtes....og hun nevner at beklager den lørdagen. Da kommer jeg til å si at jeg ble skuffa. Får nok en fin kveld, tross alt:) Sitte ute og koser meg i 18 grader :) takker for svar. ts

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt.

Jeg ville på ingen  måte ha dumpet vennskapet eller laget en stor sak. Du vet ikke hvor akutt det andre møte var. Det kan være en alvorlig samtale.

Men du har full rett til å være superskuffet!! Neste gang får hun invitere!

Anonymkode: b59c4...0b3

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...