Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner meg som en veldig dårlig søster når jeg leser deres innlegg her, er litt på gråten og tenker at han kanskje har det fryktelig med dette. Tenker å sende han en melding og ringe han og spørre hvordan det faktisk går. 

Anonymkode: 854db...3bc

Ja, jeg mener oppriktig at du har vært en VELDIG dårlig søster, direkte helseskadelig og jeg er glad for å høre at du er på gråten. Håper du skammer deg lenge og begynner å stå opp overfor din mor. Skam er sunt for dere som holder på med antisosial atferd. 

Det er ikke sikkert han har det fryktelig, men uansett er det samfunnskadelig det dere holder på med. 

Anonymkode: 3714b...fbc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo regelrett mobbing og trakassering. Tenk å bli fatshamet på det groveste av sine nærmeste i enhver familiesammenkomst, dere som heller burde støttet han. At dere slanker dere selv for så å skryte over hvor slanke dere er, gjør jo bare at dere trykker han enda lenger ned ...

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Lillemy8 skrev (3 minutter siden):

Spør henne hva hun er redd for mtp overvekten, antar hun er redd for sykdom og tidlig død? Eller er det kun fasade? Hvis hun er redd for tidlig død kan du si at folk som blir mobbet og sjikanert har opp til 30% sannsynlighet for kortere levealder enn gjennomsnittet. 

Du kan si til moren din at forskning viser at overvektige som skammer seg over vekten har kortere levetid enn de som ikke skammer seg, og hun dessverre ikke har fasiten på hvordan dere skal hjelpe her.. Du kan i det minste bidra med å spørre helsepersonell istedenfor å høre på moren din… Det hadde hjulpet.

Jeg vet at mye handler om fasade, hun har vært i mot at noen av oss har litt ekstra og ser ned på folk som er overvektige. Det er en grunn til at mine barn ikke er rundt henne så mye uten oss tilstede. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter han, og jeg tar den verste støyten siden min mor ikke tør å tekste om vekt til han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjenner meg som en veldig dårlig søster når jeg leser deres innlegg her, er litt på gråten og tenker at han kanskje har det fryktelig med dette. Tenker å sende han en melding og ringe han og spørre hvordan det faktisk går. 

Jeg tenker at her bør du ta helgen til å tenke over hva dere i fellesskap har holdt på med også ta en prat med han hvor du anerkjenner hvor dritt det må ha vært for han. Og bare vær støttende. ‘Slanke gruppa’, ‘vi gleder oss til å veie oss’, ‘hvem kan slanke seg mest’ +++… er så utrolig at man tenker du troller.

Hvordan skal noe sånt faktisk hjelpe din bror som 100% vet selv at han er blitt stor? Det er det motsatte av støtte. Han sliter nok med sitt som har gjort at han har lagt på seg, kanskje han vil dele det med deg etter hvert men akkurat nå holder han nok kortene tett til brystet etter den behandlingen han har fått fra storfamilien. 

Anonymkode: 641e4...23c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg støtter han, og jeg tar den verste støyten siden min mor ikke tør å tekste om vekt til han.

Du støttter ham faen IKKE, når du sender bilde av vekten din og at du har gått ned litt og blir med på slankeprosjekt, nå får du faen ta å rulle inn. Og det at du tillater din mor å BAKSNAKKE sin egen sønn til deg, skam deg! Jeg kjenner jeg blir direkte kvalm. Du har et valg nå om å velge hvem du vil være. 

Anonymkode: 3714b...fbc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere vært min familie som drev å mobbet og hadde trakassert meg slik hver gang jeg hadde møtt dere så hadde dere vært som luft for meg. Jeg hadde kuttet dere ut på sekundet. En ting er å nevne det EN gang, men dere holder jo på hver gang dere treffes. Fy flate for en dritt familie. Han er voksen, han bestemmer selv. Vil han slanke seg så ok, vil han ikke det så er det også ok! 

Anonymkode: 7e60d...347

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min mor er helt fortvilet over at han tilsynelatende liker å være sånn 

Da får din mor gå i seg selv og skjønner at ikke alle er som henne og ønsker å danse etter hennes pipe

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet at mye handler om fasade, hun har vært i mot at noen av oss har litt ekstra og ser ned på folk som er overvektige. Det er en grunn til at mine barn ikke er rundt henne så mye uten oss tilstede. 

Din mor bør oppsøke psykolog

Nei du tilrettelegger for din mor, så på mange måter er du like ille om ikke verre enn henne 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han sier han har det bra og at han er frisk, men alvorlig fedme kan jo ikke være bra når han bikker 40 og blir eldre tenker jeg? Han blir akseptert for den han er ja, det er ikke hovedtemaet i familien. 

Du tok ikke poenget mitt. La han være i fred! Hans overvekt og helse er hans ansvar og ikke noe dere har noe med. Dette må han styre selv, og dere gjør situasjonen mye verre ved å fokusere på det sånn dere gjør.

Anonymkode: c0881...912

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er bra du tar til deg noe av tilbakemeldingene du har fått. Dere har håndtert dette på en verst mulig måte og dere burde virkelig gå i dere selv. Jeg håper du kjenner på dette som vondt lenge, og at dere slutter med mobbingen av broren din.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...