AnonymBruker Skrevet 5. juli #41 Skrevet 5. juli Jeg vet rett og slett ikke hva jrg skal gjøre, min mor er helt fortvilet og retter ting mot meg. Jeg prøver å skåne han for dette, han får mest høre det når det er besøk. Min mor føler jeg er litt dobbeltmoralsk også for når han er her så er det både sunn og usunn mat. Anonymkode: 854db...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #42 Skrevet 5. juli Men herregud, stakkars fyr. Mobbes av familien ved EN HVER familiesammenkomst, gi nå faen med denne trakasseringen. Han har ikke lyst å bli med, han har ikke lyst at dere snakker om kroppen og vekten hans, gi en lang beng i å være familien fra helvete. Var du min søster ville jeg kuttet deg tvert og ønsket deg byllepest i ræva for dette helvetet ditt. DU er helse-skadelig. Skam deg! Anonymkode: 3714b...fbc 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #43 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet rett og slett ikke hva jrg skal gjøre, min mor er helt fortvilet og retter ting mot meg. Jeg prøver å skåne han for dette, han får mest høre det når det er besøk. Min mor føler jeg er litt dobbeltmoralsk også for når han er her så er det både sunn og usunn mat. Anonymkode: 854db...3bc Troller du? Anonymkode: 3f833...89f 3
Lillemy8 Skrevet 5. juli #44 Skrevet 5. juli (endret) pop up bruker skrev (16 minutter siden): Det jeg skjønner ikke hvorfor dere som er slanke skal gå ned i vekt? Mye fokus på vekt og sunnhet kan føre til et anstrengt forhold til kropp og mat. Å gjøre vektnedgang, og da rettet mot en person, til et så stor sak som her må føles veldig ubehagelig. Han vil ha alles øyne rettet mot seg når dere går på vekta, for det er på grunn av han at dere har dette prosjektet. Han, som alle andre som er tykke, vet veldig godt at de er tykke. At det blir mye fokus på at man er tykk vil npk de fleste oppleve som veldig ubehagelig. Jeg er helt enig med deg i at det er viktig å bry seg, men fokuset bør ikke lighe på vekta, det bør ligge på hvordan han har det, og ikke minst hva han ønsker å dele om akkurat det. Det kan hende han går på medisiner som fører til vektoppgang. Fokuser på at han skal ha det bra fremfor vekta, så kanskje han også med tiden åpner Endret 5. juli av Lillemy8
Gjest pop up bruker Skrevet 5. juli #45 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Troller du? Anonymkode: 3f833...89f Det forundrer meg ikke om det er norske friskus-familier som er som dette. Sykelig opptatt av kropp og tynnhet, og ikke evner å se at ikke alle kropper oppfører seg likt.
Lillemy8 Skrevet 5. juli #46 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min mor presset litt på han når vi møttes, men samtidig vil hun jo ikke være slem. Hun sa det kan være LURT å gå ned i vekt og pratet om fordelene. Det er mest min mor som styrer med dette, men jeg skjønner min mor for han er jo ikke lik seg selv som han var for noen år siden. Vi gikk alle på vekta og sendte det i gruppechatten som vi har. Vi alle sendte bilde og siterte før vekt med nåværende vekt. Han sendte bilde og typ bare "oisann hehe, har visst gått opp i vekt". Han hadde gått opp et par kilo.. Min mor sendte meg privat melding og var tydelig opprørt for hvordan ting er, så jeg må ta litt av den støyten og prøve å roe henne ned Anonymkode: 854db...3bc Oisann dette var merkelig måte å håndtere overvekt/fedme/alvorlig fedme(?) i storfamilien på. Ganske fælt for personen som sliter ser jeg for meg 💔 Naturlig nok blir det litt som hodeløse høns, fordi ingen har vært borti denne tematikken før. Kan dere ikke snakke med noen som kan dette? Noen som kan hjelpe han på en måte som er mer langsiktig/bærekraftig? Livsstilsendring blir ikke til på vektdeling i gruppechat!! 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #47 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vi andre har bidratt og gått ned litt selv så han ikke skulle føle seg alene om det. Vi har hatt gruppechat for å være støttende og har «gleda oss til å gå på vekta for å se en forandring». Anonymkode: 854db...3bc Fy faen for en mobber du er. Folk som deg burde tvangssendes på leir for å lære seg empati. At du ikke ser hvor motbydelig dere alle oppfører dere. Stakkars broren din. Anonymkode: 3714b...fbc 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #48 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Troller du? Anonymkode: 3f833...89f Skulle ønske det var tilfelle for jeg er så sliten av dette Hadde han avfeid det som vanlig så hadde aldri min mors "vi skal slanke oss sammen" gruppa eksistert og jeg hadde sluppet det maset og gnålingen fra min mor. Anonymkode: 854db...3bc
AnonymBruker Skrevet 5. juli #49 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fy faen for en mobber du er. Folk som deg burde tvangssendes på leir for å lære seg empati. At du ikke ser hvor motbydelig dere alle oppfører dere. Stakkars broren din. Anonymkode: 3714b...fbc Dette er nok noen som kjeder seg en lørdagskveld. Ingen er så blåst som dette. Anonymkode: 3f833...89f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #50 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er det bedre å bare sitte å se på hans overvekt? Anonymkode: 854db...3bc Ja, det er faen meg bedre. Dere ødelegger helsa hans egenhendig. Utenforskap og stigmatisering slik dere holder på med, og dette fra sine nærmeste, er mer helseskadelig enn å være feit. Tenk å ikke bli akseptert av sin egen mor og søsken fordi en har en kropp de ikke liker. Og at sin egen mor holder på sånn som dette, jeg er faen meg rasende over at folk som deg får holde på med volden deres uten noen form for straff. Anonymkode: 3714b...fbc 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #51 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg synes det er rart at det forventes at man ikke skal si noe når noen i familien driver med selvskading... Anonymkode: d80e8...3a9 Ja, for det er bedre at familien din skader deg for deg? UTALLIGE, og da mener jeg virkelig utallige, folk blir feit nettopp på grunn av sånn oppførsel fra familie som det TS holder på med. Hadde ikke min far mobbet meg og kommentert på hva jeg spiste fra jeg var barn ville jeg aldri fått en spiseforstyrrelse, og dette er virkeligheten for så mange av oss. Jeg synes det er rart at det finnes folk som så til de grader mangler empati at de utsetter egne familiemedlemmer for mobbing. Anonymkode: 3714b...fbc 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #52 Skrevet 5. juli Da jeg var overvektig var det sånne kommentarer fra min egen familie som gjorde at jeg ikke møtte de så ofte som jeg ønsket. Hver jul, sommerferie og andre ganger vi møttes så var det kommentarer fra min mor og bestemor som drepte gleden ved å være tilbake på hjemstedet. " Nei, nå har du blitt dryg..." , "så rulten du har blitt", osv osv... Jeg hadde både speil og vekt, tro meg, jeg visste hvor feit jeg var. Idag er mormor død, vi fikk aldri noe godt forhold de siste årene, jeg unngikk henne. Min mor lever, men jeg har ikke et godt forhold til henne heller. Det er ikke på grunn av deres " hjelpsomme" kommentarer jeg har gått ned i vekt. Anonymkode: 7c2d7...b28 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #53 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min mor presset litt på han når vi møttes, men samtidig vil hun jo ikke være slem. Hun sa det kan være LURT å gå ned i vekt og pratet om fordelene. Det er mest min mor som styrer med dette, men jeg skjønner min mor for han er jo ikke lik seg selv som han var for noen år siden. Vi gikk alle på vekta og sendte det i gruppechatten som vi har. Vi alle sendte bilde og siterte før vekt med nåværende vekt. Han sendte bilde og typ bare "oisann hehe, har visst gått opp i vekt". Han hadde gått opp et par kilo.. Min mor sendte meg privat melding og var tydelig opprørt for hvordan ting er, så jeg må ta litt av den støyten og prøve å roe henne ned Anonymkode: 854db...3bc Dette er faen meg medavhengig. Dere er en syk familie. Det er ikke han som har helseproblemer, dere har en syk dynamikk, og dere tar det ut på ham, fordi han har en feit kropp. Motbydelig oppførsel. Anonymkode: 3714b...fbc 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #54 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er nok noen som kjeder seg en lørdagskveld. Ingen er så blåst som dette. Anonymkode: 3f833...89f Jeg håper de kjeder seg og at du har rett, men jeg tror på at det finnes. Det er så ufattelig med ekle holdninger og atferd mot feite i samfunnet, at det overrasker meg ikke om dette er sant. Anonymkode: 3714b...fbc 2 1
Mei88 Skrevet 5. juli #55 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Folk her på forumet kritiserer overvektige, men når man prøver å hjelpe en med overvekt så blir det også galt Anonymkode: 854db...3bc Er noe med måten det blir gjort på 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #56 Skrevet 5. juli Lillemy8 skrev (5 minutter siden): Oisann dette var merkelig måte å håndtere overvekt/fedme/alvorlig fedme(?) i storfamilien på. Ganske fælt for personen som sliter ser jeg for meg 💔 Naturlig nok blir det litt som hodeløse høns, fordi ingen har vært borti denne tematikken før. Kan dere ikke snakke med noen som kan dette? Noen som kan hjelpe han på en måte som er mer langsiktig/bærekraftig? Livsstilsendring blir ikke til på vektdeling i gruppechat!! Min mor er veldig pådriver og jeg bryr meg egentlig ikke så veldig for å være ærlig, selvfølgelig jeg tenker jo at vekta hans ikke er bra. Vi bor ikke under samme tak eller noe sånt, men vondt blir verre om jeg ikke har samme tanker som min mor spesielt når min mor er tilstede på besøk. Min mor har alltid vært slank og synes det er viktig at vi er slanke. Hun føler på mislykkethet fordi han er veldig overvektig.. Anonymkode: 854db...3bc
AnonymBruker Skrevet 5. juli #57 Skrevet 5. juli jeg selv vet hvordan det kan være for din stakkars bror,jeg har vært overvektig hele livet og blitt mobbet av min egen familie og på jobb. så det ender nok bare med at han kommer til og kutte kontakten med dere hvis dere ikke slutter jeg skjønner at dere tror dere gjør det for hans beste men dere gjør det bare værre. kutt helt ut snakk om vekt Anonymkode: 3c633...cc9 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #58 Skrevet 5. juli Kjenner meg som en veldig dårlig søster når jeg leser deres innlegg her, er litt på gråten og tenker at han kanskje har det fryktelig med dette. Tenker å sende han en melding og ringe han og spørre hvordan det faktisk går. Anonymkode: 854db...3bc 2 2
Lillemy8 Skrevet 5. juli #59 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mor er veldig pådriver og jeg bryr meg egentlig ikke så veldig for å være ærlig, selvfølgelig jeg tenker jo at vekta hans ikke er bra. Vi bor ikke under samme tak eller noe sånt, men vondt blir verre om jeg ikke har samme tanker som min mor spesielt når min mor er tilstede på besøk. Min mor har alltid vært slank og synes det er viktig at vi er slanke. Hun føler på mislykkethet fordi han er veldig overvektig.. Anonymkode: 854db...3bc Spør henne hva hun er redd for mtp overvekten, antar hun er redd for sykdom og tidlig død? Eller er det kun fasade? Hvis hun er redd for tidlig død kan du si at folk som blir mobbet og sjikanert har opp til 30% sannsynlighet for kortere levealder enn gjennomsnittet. Du kan si til moren din at forskning viser at overvektige som skammer seg over vekten har kortere levetid enn de som ikke skammer seg, og hun dessverre ikke har fasiten på hvordan dere skal hjelpe her.. Du kan i det minste bidra med å spørre helsepersonell istedenfor å høre på moren din… Det hadde hjulpet.
hvaduikkeser Skrevet 5. juli #60 Skrevet 5. juli Han må ville det selv. Hjelper ikke at andre sier han må slanke seg. Klart han er klar over hvor stor han er. 50 kg overvektig er ikke bare litt heller da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå