Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så du tenker at alvorlig fedme eller bmi over 40 er sunt? Er det ikke lov å være bekymret for en som var veltrent for ikke lenge siden? Før trente han og var aktiv, nå trener han så å si aldri eller han sier han har ikke vært på treningssenteret på flere år. Jeg er glad i han og vil at han skal leve lenge uten sykdommer. Han sier at han sikkert gjør noe med det om han får helseproblemer, da tenker jeg det er for sent.

Anonymkode: 854db...3bc

jeg tenker at du heller bør finne ut av hvorfor han ikke trener mer, når man stopper brått å trene og har lagt på seg så mye som du sier så er det nok et eller annt som har skjedd i livet som ikke er så veldig bra 

Anonymkode: 3c633...cc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han sier han har det bra og at han er frisk, men alvorlig fedme kan jo ikke være bra når han bikker 40 og blir eldre tenker jeg? Han blir akseptert for den han er ja, det er ikke hovedtemaet i familien. 

Vedkommende vet god hvordan han ser ut, dere har ikke noe dere skal ha sagt. Dere er direkte ufine, fy flate for en oppførsel. Oppfør deg som en voksen og pass dine egne saker

Anonymkode: 83766...62d

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg tenker at du heller bør finne ut av hvorfor han ikke trener mer, når man stopper brått å trene og har lagt på seg så mye som du sier så er det nok et eller annt som har skjedd i livet som ikke er så veldig bra 

Det dabbet av etterhvert som vekta økte

AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende vet god hvordan han ser ut, dere har ikke noe dere skal ha sagt. Dere er direkte ufine, fy flate for en oppførsel. Oppfør deg som en voksen og pass dine egne saker

Anonymkode: 83766...62d

Er det bedre å bare sitte å se på hans overvekt? 

• Liker 2
Skrevet

Om noen hadde laget meg til «familiens felles prosjekt», så hadde jeg med stor sannsynlighet redusert kraftig, eller kuttet kontakten med denne familien. 
Vekt er ømfintlig. Jeg skjønner dere bryr dere, men dette er ekstremt invaderende, og særlig når personen det gjelder faktisk ikke er interessert i det. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

:sovnet:

AnonymBruker
Skrevet

er det svarre ikke mye man får gjort med det, jeg skjønner godt at du\dere er beskymret for det men er lite man får gjort når man ikke ønsker å gjøre noe selv. jeg har selv en i familien som jeg er veldig redd for når det kommer til vekt å helse men får ikke gjort noe med det, hun er veldig følsom når det kommer til vekt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er valget dere har.

Og å ha en gruppechat der en gjeng normalvektige gleder seg til å gå på vekta 🙈🙈🙈 ser dere ikke selv hvor gale dere er? 

Anonymkode: e75af...322

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at det forventes at man ikke skal si noe når noen i familien driver med selvskading...

Anonymkode: d80e8...3a9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor presset litt på han når vi møttes, men samtidig vil hun jo ikke være slem. Hun sa det kan være LURT å gå ned i vekt og pratet om fordelene. Det er mest min mor som styrer med dette, men jeg skjønner min mor for han er jo ikke lik seg selv som han var for noen år siden.
Vi gikk alle på vekta og sendte det i gruppechatten som vi har. Vi alle sendte bilde og siterte før vekt med nåværende vekt. Han sendte bilde og typ bare "oisann hehe, har visst gått opp i vekt". Han hadde gått opp et par kilo.. 
Min mor sendte meg privat melding og var tydelig opprørt for hvordan ting er, så jeg må ta litt av den støyten og prøve å roe henne ned

• Liker 1
Gjest pop up bruker
Skrevet

Det jeg skjønner ikke hvorfor dere som er slanke skal gå ned i vekt? 

Mye fokus på vekt og sunnhet kan føre til et anstrengt forhold til kropp og mat. Å gjøre vektnedgang, og da rettet mot en person, til et så stor sak som her må føles veldig ubehagelig. Han vil ha alles øyne rettet mot seg når dere går på vekta, for det er på grunn av han at dere har dette prosjektet. 

Han, som alle andre som er tykke, vet veldig godt at de er tykke. At det blir mye fokus på at man er tykk vil npk de fleste oppleve som veldig ubehagelig. 

Jeg er helt enig med deg i at det er viktig å bry seg, men fokuset bør ikke lighe på vekta, det bør ligge på hvordan han har det, og ikke minst hva han ønsker å dele om akkurat det. Det kan hende han går på medisiner som fører til vektoppgang. 

Fokuser på at han skal ha det bra fremfor vekta, så kanskje han også med tiden åpner mer opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt en alvorsprat med mora mi om jeg var deg. Det der er da ikke normalt eller akseptabelt!

Anonymkode: 6ec8b...069

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest pop up bruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min mor presset litt på han når vi møttes, men samtidig vil hun jo ikke være slem. Hun sa det kan være LURT å gå ned i vekt og pratet om fordelene. Det er mest min mor som styrer med dette, men jeg skjønner min mor for han er jo ikke lik seg selv som han var for noen år siden.
Vi gikk alle på vekta og sendte det i gruppechatten som vi har. Vi alle sendte bilde og siterte før vekt med nåværende vekt. Han sendte bilde og typ bare "oisann hehe, har visst gått opp i vekt". Han hadde gått opp et par kilo.. 
Min mor sendte meg privat melding og var tydelig opprørt for hvordan ting er, så jeg må ta litt av den støyten og prøve å roe henne ned

Det her må jo være helt grusomt for han, skjønner dere ikke det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vet ikke om dette er troll, men... dere kan ikke tvinge eller presse ham til å gjøre endringer han ikke er klar for eller ønsker å gjøre selv.

Det eneste dere oppnår med å mase om dette er at han antagelig føler mer skam og i verste fall begynner å unngå familiesammenkomster for å ikke bli påminnet dette fra dere hele tiden.

Anonymkode: 3f833...89f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er rart at det forventes at man ikke skal si noe når noen i familien driver med selvskading...

Anonymkode: d80e8...3a9

Folk her på forumet kritiserer overvektige, men når man prøver å hjelpe en med overvekt så blir det også galt :sjenert:  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
pop up bruker skrev (5 minutter siden):

Det jeg skjønner ikke hvorfor dere som er slanke skal gå ned i vekt? 

Mye fokus på vekt og sunnhet kan føre til et anstrengt forhold til kropp og mat. Å gjøre vektnedgang, og da rettet mot en person, til et så stor sak som her må føles veldig ubehagelig. Han vil ha alles øyne rettet mot seg når dere går på vekta, for det er på grunn av han at dere har dette prosjektet. 

Han, som alle andre som er tykke, vet veldig godt at de er tykke. At det blir mye fokus på at man er tykk vil npk de fleste oppleve som veldig ubehagelig. 

Jeg er helt enig med deg i at det er viktig å bry seg, men fokuset bør ikke lighe på vekta, det bør ligge på hvordan han har det, og ikke minst hva han ønsker å dele om akkurat det. Det kan hende han går på medisiner som fører til vektoppgang. 

Fokuser på at han skal ha det bra fremfor vekta, så kanskje han også med tiden åpner mer opp. 

Vi gikk ned litt i vekt for å være med å bidra til positiv utvikling uten nytte tydeligvis. Han må gå ned 50+ kg for å være innenfor normalvektig. 

• Liker 1
Skrevet

Veldig merkelig at dere som er slanke skal være med å slanke dere. Det gir ingen mening. 

• Liker 2
Gjest pop up bruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk her på forumet kritiserer overvektige, men når man prøver å hjelpe en med overvekt så blir det også galt :sjenert:  

Det er ikke generekt å hjelpe som kristiseres, men måten dere gjør det på.

Jeg får seriøst helt vondt inni meg av hva han må igjennom med dere. Får inderlig håpe han er selvsikker enn meg. 

AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (Akkurat nå):

Veldig merkelig at dere som er slanke skal være med å slanke dere. Det gir ingen mening. 

En kilo på oss er mye, vi hadde forventet at han skulle greie noen kilo, men han gikk jo opp.

Gjest pop up bruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi gikk ned litt i vekt for å være med å bidra til positiv utvikling uten nytte tydeligvis. Han må gå ned 50+ kg for å være innenfor normalvektig. 

Jeg er ikke ovverasket over at det ikke funka. Stakkars fyr. Les resten av innlegget mitt, og forsøk å se forbi vekta hans og heller fokuser på at han skal ha det best mulig, så kanskje han åpner seg mer opp og dere faktisk kan hjelpe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...