Gå til innhold

Boston terrier- noen med kjennskap til rasen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å skaffe meg hund og synes denne rasen ser ut til å passe både livsstil og vår lille familie. Er klar over at dette er en rase med kort snute og at enkelte raser med kort snute kan ha helseutfordringer. Har inntrykk av at dette allikevel er en relativt frisk rase sammenlignet med f.eks Fransk Bulldog. Er det noen med kjennskap til rasen som kan dele litt? Gemytt, aktivitetsnivå, helse osv?

Anonymkode: 296e9...e2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vurderer å skaffe meg hund og synes denne rasen ser ut til å passe både livsstil og vår lille familie. Er klar over at dette er en rase med kort snute og at enkelte raser med kort snute kan ha helseutfordringer. Har inntrykk av at dette allikevel er en relativt frisk rase sammenlignet med f.eks Fransk Bulldog. Er det noen med kjennskap til rasen som kan dele litt? Gemytt, aktivitetsnivå, helse osv?

Anonymkode: 296e9...e2c

Ja, jeg har hatt Boston Terrier. Den døde i fjor, 15 år gammel. Han hadde aldri noen helseproblemer. Veterinæren sa at han pustet fint. Det som er veldig viktig, er å finne en seriøs oppdretter. Det kan være forskjell på Boston Terriere, angående helse, men slik er det jo med mange hunderaser.

Savner min Boston hver dag. Han var en stor gledesspreder. En liten rampegutt, men han gjorde aldri noe vondt. Var like glad i alle. Elsket når det kom besøk. Likte både korte og lange turer. Det fungerte ikke å ta ham med på valpeskole, fordi han bare ville leke med de andre valpene, så jeg betalte for et par ganger med privat instruktør. 

Boston er også en fin førstegangshund, og min erfaring er at det er en enkel hund å ha med å gjøre. Han var uredd, likte å være med på alt hvis han fikk lov. Boston Terriere kan ha separasjonsangst. Det hadde min, men vi trente på det, og da gikk det fint for ham å være alene. 

Kan også tilføye at han sjelden bjeffet.

Har bare veldig gode minner, følte jeg mistet et familiemedlem og en bestevenn da han døde.

Anonymkode: 65598...ab8

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...