Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da vi ble sammen i 2010 var jo Facebook populært, og de fleste skrev sivilstatus på veggen og la til kjæresten de var i forhold med.

Min daværende kjæreste (som nå er ex) kom ikke på Facebook før i 2015, og jeg stod da "i forhold" på fb og sendte han en melding der han kunne legge til meg, slik at vi begge stod "i forhold" med hverandre.

Jeg ønsket dette fordi jeg elsket han, og var stolt over hvem jeg var sammen med.

Han aksepterte aldri min forespørsel, og dette ble "elefanten i rommet" for meg, og han unnskyldte det med at han ønsket å være privat på fb i forhold til jobb og div.

Han la ut bilder av barnet sitt og aktiviteter de gjorde, og han la ut bilder og innlegg om ting han gjorde, men jeg var aldri nevnt...

Jeg ble derfor tilbakeholden med å vise at jeg var sammen med han på fb, og når jeg gratulerte han med bursdagen på hans vegg, modererte jeg meg med emojis og tekst, slik at ingen kunne skjønne at jeg var damen hans.

Jeg var veldig forelsket og livredd for at han skulle gå fra meg, og tenkte at Facebook ikke definerte oss som par, og det er jo sant.

12-13 år senere oppdaget jeg at han var utro og det ble en helvetes oppvask, og da spurte jeg hvorfor han ikke ville være kjæresten min på sosiale medier, og da sa han at grunnen var for å virke singel utad, og holde mulighetene åpne i tilfelle det ikke fungerte med meg.

Er det som oftest grunnen?

Anonymkode: 694b2...a0c

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er gammeldags. 

Anonymkode: b1fb2...924

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er gammeldags. 

Anonymkode: b1fb2...924

Folk skrev jo at de var i forhold fra begynnelsen på Facebook, og fremdeles står folk i forhold på Facebook.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ikke være det med ex’n nettopp fordi jeg ville holde andre muligheter åpne da jeg visste at han ikke var mannen jeg skulle være sammen med for alltid..

Anonymkode: 80cd9...739

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke poenget. Jeg har ingen interesse av å fremstå som single utad, hverken om jeg er i et forhold eller ei. Det er min privatsak. 

Anonymkode: 34e5b...eb9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje for 10 år siden. Da var vi ferskinger på SoMe og delte omtrent alt vi trodde noen kunne ha interesse av.

I dag er folk flest mer opptatt av å beskytte seg selv mtp utlevering. Og Facebook har blitt noe avleggs og forlatt. Så i dag ville jeg absolutt ikke mistenke noen for å være utro bare fordi de ikke legger ut om nussenuss og kjærlighet.

Anonymkode: ac299...dba

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk skrev jo at de var i forhold fra begynnelsen på Facebook, og fremdeles står folk i forhold på Facebook.

Ts

Jeg kjenner svært mange som har vært gift siden lenge før Facebook kom, og de står hverken som gift eller i et forhold. 

Anonymkode: 34e5b...eb9

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri offentliggjort noe slikt på Facebook, liker å ha privatlivet privat. Er sammen med min store kjærlighet på tiende året nå, vi har også barn sammen, men ingenting av det er synlig på fb. Det handler på ingen måte om et ønske om å fremstå singel, men å holde privatlivet privat. 

Anonymkode: f8f11...fea

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da vi ble sammen i 2010 var jo Facebook populært, og de fleste skrev sivilstatus på veggen og la til kjæresten de var i forhold med.

Min daværende kjæreste (som nå er ex) kom ikke på Facebook før i 2015, og jeg stod da "i forhold" på fb og sendte han en melding der han kunne legge til meg, slik at vi begge stod "i forhold" med hverandre.

Jeg ønsket dette fordi jeg elsket han, og var stolt over hvem jeg var sammen med.

Han aksepterte aldri min forespørsel, og dette ble "elefanten i rommet" for meg, og han unnskyldte det med at han ønsket å være privat på fb i forhold til jobb og div.

Han la ut bilder av barnet sitt og aktiviteter de gjorde, og han la ut bilder og innlegg om ting han gjorde, men jeg var aldri nevnt...

Jeg ble derfor tilbakeholden med å vise at jeg var sammen med han på fb, og når jeg gratulerte han med bursdagen på hans vegg, modererte jeg meg med emojis og tekst, slik at ingen kunne skjønne at jeg var damen hans.

Jeg var veldig forelsket og livredd for at han skulle gå fra meg, og tenkte at Facebook ikke definerte oss som par, og det er jo sant.

12-13 år senere oppdaget jeg at han var utro og det ble en helvetes oppvask, og da spurte jeg hvorfor han ikke ville være kjæresten min på sosiale medier, og da sa han at grunnen var for å virke singel utad, og holde mulighetene åpne i tilfelle det ikke fungerte med meg.

Er det som oftest grunnen?

Om man føler seg utrygg/usikker i forholdet tenker jeg dette er mest vanlig.

Men husker at far til mine barn heller ikke ville godta sivilstatus. Jeg følte at han avviste meg etter en stund og da endte jeg med å fjerne den etter en stund. Jeg var hans første ordentlige kjæresten noengang. Han sa selv at han ikke likte opplegget Facebook var, jaget etter likes og hilsen på bursdager osv. Siden har jeg også hoppet litt på det synet som han hadde ang dette. Å vise for omverden hvem du er og hvem du omgås/folk du kjenner har ikke en dritt å si om du ikke hilser på dem når du møter de IRL eller gir de bekreftelse på hvilken relasjon dere har ovenfor folk IRL. 

Facebook har blitt mer og mer likt LinkedIn pr nå. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var gift - ble skilt - fikk kjæreste - slutt etter ca 1 år - noen år single - nå ny kjæreste igjen

Har ingen interesse av å utlevere alt dette på Facebook. Hadde jeg fortsatt vært gift med eksmannen hadde vi nok enda stått som gift 🙂

Anonymkode: a9e54...7b0

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift i 25 år. Står ikke på Facebook at vi er sammen. Ikke legger vi ut noe om hverandre heller. Han sendte snapp av meg til noen og da gikk han til svar har du dame!?! Han flira godt når han viste meg det. Jeg er ikke så aktiv på SoMe. Han er aktiv men det er med hobbyen hans. Han legger mye om det. Ikke har vi lagt ut noe om barna våre heller. 

Anonymkode: 5dce4...f17

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Ja, er lenge siden begynnelsen av Facebook. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts

Hvis du ble redd for forholdet bare fordi han ikke ville ha det skrevet i SoMe, så synes jeg det er trist…. Jeg hadde også synlig hvem jeg var i forhold med i begynnelsen, men synes det var rart å være så utleverende. Jeg har samme mann enda, og ingen av oss har synlig nå. Vi har vært sammen i 26 år. Mange ønsker ikke at andre skal grafse i personalia på en, og mange har også nå ikke synlig hvem en er venner med en gang. Jeg husker jeg byttet jobb en gang, og da var det mange som så på Facebook, og jeg fikk kommentarer som at; åh, er det han du er sammen med. Han kjenner jeg, han er jeg i familie med osv. Hatet det. Også har du de som bare er veldig personlig, også har du de som møter en ny kjæreste, også går ekser og venner av ekser og sjekker opp den nye som en står i forhold med. Usunt hele greien! Og når folk definerer forholdet etter dette, så er det (p)sykt!! 

Anonymkode: ef87d...909

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Mange vet ikke at de står synlig med forhold engang! Onkelen min ble enkemann for mange år siden. Han har ny samboer på 8. året, og står fremdeles som singel….. Han bryr seg bare ikke, og heller ikke hun nye. De bruker heller ikke Facebook noe særlig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

«Holde privatlivet privat»?! Altså: enkelte tror jo selv de er selveste James Bond, de skal være så kule og annerledes.

Særlig «privat» er det ikke om du er gift eller har samboer: dere har vel felles bostedsadresse ? 

Men for all del.. 

TS: jeg er enig, synes det er merkelig at folk ikke oppgir sivilstatus, det er ganske normalt å oppgi på sosiale media som FB. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes det er utrolig kleint å skrive det på Facebook.  Har vært sammen med samme mann i 25 år, men har ikke noe behov for å skrive det på Facebook.  

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ble redd for forholdet bare fordi han ikke ville ha det skrevet i SoMe, så synes jeg det er trist…. Jeg hadde også synlig hvem jeg var i forhold med i begynnelsen, men synes det var rart å være så utleverende. Jeg har samme mann enda, og ingen av oss har synlig nå. Vi har vært sammen i 26 år. Mange ønsker ikke at andre skal grafse i personalia på en, og mange har også nå ikke synlig hvem en er venner med en gang. Jeg husker jeg byttet jobb en gang, og da var det mange som så på Facebook, og jeg fikk kommentarer som at; åh, er det han du er sammen med. Han kjenner jeg, han er jeg i familie med osv. Hatet det. Også har du de som bare er veldig personlig, også har du de som møter en ny kjæreste, også går ekser og venner av ekser og sjekker opp den nye som en står i forhold med. Usunt hele greien! Og når folk definerer forholdet etter dette, så er det (p)sykt!! 

Det som er trist er hvis den ene ønsker å vise offentlig at man er sammen og den andre holder dette tilbake. Å la seg provosere av at folk spør om jobben din eller poengterer at du er sammen med noen de kjenner er «psykt». Det er helt normale ting å snakke om, det handler om å vise interesse og kanskje skape noe form for fellesskap. Kanskje du ikke er noe «people person» akkurat ? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts

Nope…

jeg tror jeg står som «i et forhold», mannen uten status. Vi har vært sammen i 25, gift i 20, uten tull.

jeg bruker Facebook til ulike medlemslag, grupper for nærmiljøet. Og reko-ring. Så jeg ser ikke at statusen min er relevant?

Anonymkode: 80769...2a4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

«Holde privatlivet privat»?! Altså: enkelte tror jo selv de er selveste James Bond, de skal være så kule og annerledes.

Særlig «privat» er det ikke om du er gift eller har samboer: dere har vel felles bostedsadresse ? 

Men for all del.. 

TS: jeg er enig, synes det er merkelig at folk ikke oppgir sivilstatus, det er ganske normalt å oppgi på sosiale media som FB. 

Men noe annet å slenge det til hele verden da. Enn at de som bor rundt oss vet at vi er sammen. For Facebook er ikke privat i hele tatt. Hele verden ser det. 

Anonymkode: 5dce4...f17

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Men for all del.. 

Jeg er klar over at det er ca null interesse for mitt privatliv på sosiale medier, og jeg er ikke redd for om noen finner adressen min, ser at jeg har samboer, barn osv. Jeg bare liker ikke å utlevere meg på nett i noen former (annet enn anonymt). Jeg har ingen synlig digital figur, og trives da best med å heller ikke dele om forhold. Eller feriebilder fra Italia for den saks skyld. 

Anonymkode: f8f11...fea

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...