AnonymBruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Har man noe krav gjennom reiseforsikring på å få ekstra overnattinger eller lignende? Vi sitter fast noen dager nå og kommer oss derfor ikke til målet, da vi egentlig har booket overnattinger til tilbakeveien til mandag når vi endelig får leiebil. Vi har også alt av aktiviteter og utstyr igjen i bilen da vi måtte bare klare å få med oss det aller nødvendigste. Har ringt rundt både til naf, reiseforsikring, bilforsikring osv men får lite hjelp og veiledning. Noen som vet hva som er standard ved slike situasjoner? Anonymkode: 0ccf6...e10
Mannisinbestealder Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Har du funnet de aktuelle vilkårene for din forsikring? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli 99% forstår at de må ringe sitt forsikringsselskap og ikke spørre vilkårlige på Internett. Årsaken til det er INNLYSENDE. Ingen av oss vet hvilket forsikringsselskap du har, eller hvilken type forsikring du har. Gud altså, den ene %. 🤪 Anonymkode: ff549...8dc 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli Ingen her kan svare på hva du har dekket av reiseforsikringen din. Men mest sannsynlig ikke dekket ekstra overnattinger. Naf er jo veihjelp ogde har ikke noe med deres bosituasjon å gjøre, ikke bilforsikringen heller. Men en får som regel dekket via forsikring om fly er kansellert eller lignende Anonymkode: 9e688...04e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli Da jeg for noen år siden fikk biltrøbbel i Sverige var forsikringsselskapet mitt villig til å dekke ekstra overnatting + å taue bilen enten hjem eller til dit vi opprinnelig skulle ferie, og så kunne bilen bli reparert der. Det var Storebrand forsikring. Nå viste det seg at det var bilverkstedet (hadde hatt bilen på rep. dagen før vi reiste) som hadde gjort en feil. Verkstedet dekket dermed både ekstra overnatting og dekket kostnaden for å fikse deres feil Anonymkode: b44b1...989
AnonymBruker Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 99% forstår at de må ringe sitt forsikringsselskap og ikke spørre vilkårlige på Internett. Årsaken til det er INNLYSENDE. Ingen av oss vet hvilket forsikringsselskap du har, eller hvilken type forsikring du har. Gud altså, den ene %. 🤪 Anonymkode: ff549...8dc Jeg har jo ringt har jeg skrevet. Den % som klarer å lese HI altså. 🤦♀️ AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen her kan svare på hva du har dekket av reiseforsikringen din. Men mest sannsynlig ikke dekket ekstra overnattinger. Naf er jo veihjelp ogde har ikke noe med deres bosituasjon å gjøre, ikke bilforsikringen heller. Men en får som regel dekket via forsikring om fly er kansellert eller lignende Anonymkode: 9e688...04e Naf hentet bilen vår derav er det nevnt. Ellers har forsikringen bare henvist til den andre forsikringen og ikke gitt oss svar. Anonymkode: 0ccf6...e10 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da jeg for noen år siden fikk biltrøbbel i Sverige var forsikringsselskapet mitt villig til å dekke ekstra overnatting + å taue bilen enten hjem eller til dit vi opprinnelig skulle ferie, og så kunne bilen bli reparert der. Det var Storebrand forsikring. Nå viste det seg at det var bilverkstedet (hadde hatt bilen på rep. dagen før vi reiste) som hadde gjort en feil. Verkstedet dekket dermed både ekstra overnatting og dekket kostnaden for å fikse deres feil Anonymkode: b44b1...989 Takk for svar! Fikk du svar med en gang? Vi får ingen informasjon fra forsikringsselskapet. Har ringt flere ganger nå. Kan det være de har mer informasjon på mandag? Anonymkode: 0ccf6...e10
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har jo ringt har jeg skrevet. Den % som klarer å lese HI altså. 🤦♀️ Naf hentet bilen vår derav er det nevnt. Ellers har forsikringen bare henvist til den andre forsikringen og ikke gitt oss svar. Anonymkode: 0ccf6...e10 Helt uforståelig.. Det selskapet dere har tegnet avtale med er det selskapet som skal gi dere svar. Godt mulig dere ikke får svar umiddelbart, men det er de som har svaret. Ingen andre Anonymkode: ff549...8dc
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt uforståelig.. Det selskapet dere har tegnet avtale med er det selskapet som skal gi dere svar. Godt mulig dere ikke får svar umiddelbart, men det er de som har svaret. Ingen andre Anonymkode: ff549...8dc Ja, det hjelper oss ikke så mye. Da får vi bare krysse fingrene og håpe vi får noe svar på mandag. Anonymkode: 0ccf6...e10
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Fikk du svar med en gang? Vi får ingen informasjon fra forsikringsselskapet. Har ringt flere ganger nå. Kan det være de har mer informasjon på mandag? Anonymkode: 0ccf6...e10 Fikk ikke svar ved første samtale. Det var fordi jeg ringte feil forsikringsselskap 😂Opptaket fra den samtalen var nok en høydare på julebordet til Gjensidige det året. Hos Storebrand fikk jeg svar med en gang. Det var bilforsikringen, ikke på reiseforsikringen. Var svært behjelpelig med alt. Heldigvis slapp jeg å ta det på forsikringen, da verkstedet endte opp med å dekke alt Anonymkode: b44b1...989
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk ikke svar ved første samtale. Det var fordi jeg ringte feil forsikringsselskap 😂Opptaket fra den samtalen var nok en høydare på julebordet til Gjensidige det året. Hos Storebrand fikk jeg svar med en gang. Det var bilforsikringen, ikke på reiseforsikringen. Var svært behjelpelig med alt. Heldigvis slapp jeg å ta det på forsikringen, da verkstedet endte opp med å dekke alt Anonymkode: b44b1...989 Så godt å høre! Håper vi også får noe mer informasjon etter helgen. Anonymkode: 0ccf6...e10
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så godt å høre! Håper vi også får noe mer informasjon etter helgen. Anonymkode: 0ccf6...e10 Håper det ordner seg for dere Utrolig kjedelig med biltrøbbel på ferie Anonymkode: b44b1...989
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper det ordner seg for dere Utrolig kjedelig med biltrøbbel på ferie Anonymkode: b44b1...989 Tusen takk! Håper jeg også. 😊 Var veldig surt. Anonymkode: 0ccf6...e10
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jo ringt har jeg skrevet. Den % som klarer å lese HI altså. 🤦♀️ Naf hentet bilen vår derav er det nevnt. Ellers har forsikringen bare henvist til den andre forsikringen og ikke gitt oss svar. Anonymkode: 0ccf6...e10 Og de tre gangene jeg har måttet ringe har jeg fått gode svar og fantastisk hjelp. så da er mulig svaret (etter ferien): Finn er skikkelig selskap. Anonymkode: 8874b...0fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå