PhilosopherSe7en Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Jeg leker litt med tanken på å få tannregulering. Dette burde jo vært gjort da jeg var barn, men bedre sent enn aldri. Noen som har erfaring med dette i voksen alder? Kostnad osv. For min del er det da snakk om regulering som er skjult
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Ei venninne styrer med dette i voksen alder, men hun fikk beskjed om at det aldri vil holde seg slik, hun må gjøre noe hele tiden for at tennene skal holde seg rett, kan ikke så mye men da mistet jeg lysten Anonymkode: eaf2d...64a
PhilosopherSe7en Skrevet 5. juli Forfatter #3 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ei venninne styrer med dette i voksen alder, men hun fikk beskjed om at det aldri vil holde seg slik, hun må gjøre noe hele tiden for at tennene skal holde seg rett, kan ikke så mye men da mistet jeg lysten Anonymkode: eaf2d...64a Gjøre hva?
AnonymBruker Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli Jeg hadde regulering i tenårene, men som voksen begynte ene tanna å forsvinne bak de øvrige nede. Fikk på usynlig regulering som skjøv tanna på plass i løpet av få uker. Nå har jeg streng bak for å holde det på plass, skal være der så lenge som mulig. Anonymkode: 7d807...cf2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli Jeg har hatt regulering som tenåring og igjen nå som voksen. Som voksen begynte jeg med regulering i en alder av 27 år, men dette var hovedsaklig fordi jeg skulle igjennom kjeveoperasjon grunnet overbitt. Pga avviket jeg hadde med bittet mitt fikk jeg dekket 100% opp mot statelig takst, noe som selvfølgelig gjorde at alt ble relativt billig og jeg kun betalte mellomlegg. Uten dekning hadde jeg måttet betale rundt 47 tusen for behandling. Jeg fjernet reguleringen for noen måneder siden og har fått limt på stenger på baksiden av fortenner i over- og underkjeve for å holde ting stabilt. Men må også være flittig med bruk av gom for at tennene ikke skal forskyve seg på nytt 😊 Anonymkode: cd407...ff3
PhilosopherSe7en Skrevet 5. juli Forfatter #6 Skrevet 5. juli Hvordan blir rengjøring av tenner når en har permanent skinne på baksiden? Tanntråd, tannpuss osv?
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli PhilosopherSe7en skrev (11 minutter siden): Hvordan blir rengjøring av tenner når en har permanent skinne på baksiden? Tanntråd, tannpuss osv? Tanntråd går ikke, da må du ha sånn tanntråd laget for regulering. Men bruk heller mellomromsbørster 😊 tannpuss går fint, bare være ekstra nøye Anonymkode: cd407...ff3
PhilosopherSe7en Skrevet 5. juli Forfatter #8 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tanntråd går ikke, da må du ha sånn tanntråd laget for regulering. Men bruk heller mellomromsbørster 😊 tannpuss går fint, bare være ekstra nøye Anonymkode: cd407...ff3 Jeg får vurdere spyling som alternativ til tanntråd om jeg nå faktisk ender opp med regulering 😅
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli PhilosopherSe7en skrev (22 minutter siden): Hvordan blir rengjøring av tenner når en har permanent skinne på baksiden? Tanntråd, tannpuss osv? Jeg har sånn streng bakpå nede som jeg har hatt på siden jeg tok av strengen for 15 år siden. Har aldri hatt hull. Bruker elektrisk tannbørste, sånne mellombørster og munnskyll. Anonymkode: 89263...00d
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli PhilosopherSe7en skrev (21 minutter siden): Jeg får vurdere spyling som alternativ til tanntråd om jeg nå faktisk ender opp med regulering 😅 Tror du gjør bedre i å bruke mellomromsbørster enn å spyle. Og du får som sagt tak i tanntråd som er designet for regulering 😊 spyling vil nok ikke få bort plakk og matrester like godt Anonymkode: cd407...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Har hatt. Kostet 20 000kr, vanlig i metall og bare i overkjeven. 7 måneder og streng etterpå.. Gikk fint det, spent på om det holder seg☺️ Anonymkode: 653cb...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå