AnonymBruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Snakket med NAV ang at de kan utbetale depositum til husleie hvis huseier har en depositum konto. Men det jeg lurer på er om jeg skal sende kontoutskrift til NAV for å vise at jeg ikle har nok oppspart penger? Hvordan var prosessen for dere som har vært gjennom dette? Anonymkode: bc6de...a3b
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Jeg er saksbehandler i NAV og kan jo fortelle hvordan det er hos oss. Det skal tas en individuell vurdering, så selv om noen kanskje har litt penger på konto (si 15.000) så krever vi nødvendigvis ikke at dette brukes hvis vedkommende feks har barn eller det er andre gode grunner til at man må ha en om så liten buffer. Vi krever kontooversikt. Vårt kontor utbetaler ikke depositum til konto, så hos oss får man en garanti hvor ulike vilkår må være oppfyllt før evt penger utbetales etter krav. Noen kontor utbetaler til depaoitumskonto, men dette varierer. Anonymkode: 9971f...dbb
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er saksbehandler i NAV og kan jo fortelle hvordan det er hos oss. Det skal tas en individuell vurdering, så selv om noen kanskje har litt penger på konto (si 15.000) så krever vi nødvendigvis ikke at dette brukes hvis vedkommende feks har barn eller det er andre gode grunner til at man må ha en om så liten buffer. Vi krever kontooversikt. Vårt kontor utbetaler ikke depositum til konto, så hos oss får man en garanti hvor ulike vilkår må være oppfyllt før evt penger utbetales etter krav. Noen kontor utbetaler til depaoitumskonto, men dette varierer. Anonymkode: 9971f...dbb Saksbehandleren jeg snakket med igår sa at depositum utbetales direkte til en depositum konto, så lenge utleier har det. Men fikk ikke noe info om konto utskrift Anonymkode: bc6de...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Saksbehandleren jeg snakket med igår sa at depositum utbetales direkte til en depositum konto, så lenge utleier har det. Men fikk ikke noe info om konto utskrift Anonymkode: bc6de...a3b Har du sendt søknad? Vanligvis kreves det at det ved denne søknaden vedlegges kontoutskrifter for siste tre måneder, samt en oversikt over inntekter og faste utgifter. Anonymkode: 51507...815
AnonymBruker Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 14.43): Saksbehandleren jeg snakket med igår sa at depositum utbetales direkte til en depositum konto, så lenge utleier har det. Men fikk ikke noe info om konto utskrift Anonymkode: bc6de...a3b Har du sendt søknaden om det? Anonymkode: 9971f...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå