AnonymBruker Skrevet 5. juli #41 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du høres nesten ut som om du forventer at noen skal stille opp for deg gratis, tror det er den "sense of entitlement" som folk reagerer på. Anonymkode: cd95c...8c9 TS. Bruker til vanlig flere dager i uken til frivillig arbeid selv, så det er nok dumt å forvente at andre er likedan. Notert: "ikke forvent hjelp fra noen" Anonymkode: fbec4...313
AnonymBruker Skrevet 5. juli #42 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS. Bruker til vanlig flere dager i uken til frivillig arbeid selv, så det er nok dumt å forvente at andre er likedan. Notert: "ikke forvent hjelp fra noen" Anonymkode: fbec4...313 Ja, du kan ikke forvente at folk går tur med hunden din gratis selv om du gjør frivillig arbeid. Frivillig arbeid gjør man uten å forvente noe tilbake. Nå høres du bare bitter og selvmedlidende ut. Anonymkode: cd95c...8c9 17 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #43 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Venner og familie kan du spørre uten å betale, Nei, det kan du ikke, men de kan takke nei til betalingen du tilbyr. Det er typisk hundeeiere, skaffe seg dyr og belaste andre når de ikke vil/kan ta den med eller ta seg av den. Har skrevet mange ganger her inne, hundeeiere må avtale med andre hundeeiere og bytte tjenester. Det må ts også, hun kan passe deres hund nå hun er ute av rullestolen og de andre skal på hundefri ferie. Anonymkode: 49d59...f94
AnonymBruker Skrevet 5. juli #44 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg hadde i alle fall aldri gått tur med en fremmed sin hund uten betaling. tid er penger, også for folk på uføretrygd. Hund er et stort ansvar, og du må være klar til å betale når det er nødvendig. Ingenting i verden er gratis. Anonymkode: 0ea9c...68d TS Skal huske det om du spør om hjelp. Pengene først. Lenge leve frivillighet, dugnad og omsorg for med-mennesket Anonymkode: fbec4...313 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #45 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS Skal huske det om du spør om hjelp. Pengene først. Lenge leve frivillighet, dugnad og omsorg for med-mennesket Anonymkode: fbec4...313 Hvis jeg hadde hatt lyst til å hjelpe deg gratis, så er den lysten i hvert fall forsvunnet nå. Du fremstår som en som krever at folk stiller opp gratis og blir bitter og selvmedlidende om det ikke skjer. Folk med slike holdninger frister det ikke å hjelpe. Anonymkode: cd95c...8c9 14 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #46 Skrevet 5. juli Hadde du lagt ut på min nabolagsgruppe hadde du fått mange svar fra snille naboer som ville hjelpe, inkludert meg! Anonymkode: 713c2...d95 3
Daria Skrevet 5. juli #47 Skrevet 5. juli Mange vil nok takke nei til betaling om det blir tilbudt, men det er mye enklere å tilby seg å hjelpe noen som gir inntrykk av å se og sette pris på at man gjør en innsats for å hjelpe dem, heller enn de som tar for gitt at andre (og i tillegg ukjente) skal stille opp for dem uten vederlag. 10 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #48 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal huske det om du spør om hjelp. Pengene først. Du vet du bor i et kapitalistisk land? Du virker ekstremt bitter når du forventer at andre skal være frivillig for deg bare for at du er blakk. Jeg er også frivillig på fritiden, men jeg forventer aldri at noen skal gjøre noe gratis for meg. Jeg hjelper naboen som har barn og syk kone med hagen, Hjelper gamlemor som bor noen hus unna med handling Hjelper kollegaer å flytte. Hjelper innvandrere å lære norsk Alt dette helt gratis (har til og med utgifter på dette) Forventer ingenting tilbake, ikke en gang at dem hjelper meg om jeg trenger det. Jeg forventer at bestekompisen min stiller opp om han kan. Men ingen andre. Du får ta dette som læring å begynne å spare noen hundrelapper pr mnd til neste gang. Anonymkode: 0ea9c...68d 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #49 Skrevet 5. juli Violetta skrev (8 minutter siden): Hvor mange ganger har du hjulpet folk som trengte det før du havnet i rullestol? TS Flere ganger ukentlig faktisk. Er med i en frivillig organisasjon i tillegg til at jeg yter frivillig arbeid andre steder også. Hva med deg? Hvis ikke så er det mange å velge mellom, Feks Røde Kors, Norsk Folkehjelp, Natteravnene, Mental Helse, osv. Kontakt Frivillighet Norge som har 350 medlemsorganisasjoner med over 50.000 lokallag. De kan henvise til en organisasjon og lokkalag i din nærhet. https://www.frivillighetnorge.no/ Anonymkode: fbec4...313
AnonymBruker Skrevet 5. juli #50 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): TS Har du noen gang vært i trafikkulykke, havnet i rullestol, og så har folk stått på døra for å hjelpe? Ned dessverre, det er motsatt, folk tar ikke kontakt, kommer ikke på besøk, fordi de er livredde for å bli spurt om å hjelpe. Etter min erfaring er folk inkl venner og familie egoistiske og tenker bare på seg sjøl. Ihvertfall mine Anonymkode: fbec4...313 Jeg har fått hjelpe flere ganger ifm sykdom og skade, sist når jeg ødela kneet i en sykkelulykke for tre uker siden og måtte bruke krykker og dermed ikke kunne kjøre bil som normalt. Da ble jeg kjørt av en venninne dit jeg trengte det. Men har du spurt venner eller familie om hjelp? Hvis de sier nei så tror jeg det enten handler om rase og oppdragelse som jeg skrev, eller at den personligheten du legger for dagen i denne tråden er så rævva at de ikke orker å ha noe med deg å gjøre. Du forventer og forlanger, luller deg inn i offerrollen ig legger en usmakelig berettigethet for dagen som jeg hadde løpt fra irl. Anonymkode: ec52c...817 5 5
Luringa Skrevet 5. juli #51 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter trafikkulykke har jeg havnet midlertidig i rullestol. Har en hund og har lagt ut på FB en forespørsel om noen har lyst å hjelpe med å ta han en tur på minimum 10 minutter noen ganger i uka. Tissing med han ordner jeg selv. Alle som svarer forventer betaling, og ser visst på dette som en jobb. Jeg er ufør, sitter i rullestol, og ber om hjelp. Er det urimelig å be om hjelp uten å måtte betale? Har 20k utbetalt i mnd Anonymkode: fbec4...313 Hvor bor du, og hva slags hund er det du har?
AnonymBruker Skrevet 5. juli #52 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flere ganger ukentlig faktisk. Er med i en frivillig organisasjon i tillegg til at jeg yter frivillig arbeid andre steder også. Hva med deg? Er ikke frivillig om du forventer at andre skal hjelpe deg. Frivillig er helt uten forventninger annet en følelse av å hjelpe noen. Når man forventer noe tilbake er det plutselig betaling og arbeid. Folk som drar offer-kortet og krever er ikke noe folk flest ønsker å hjelpe. Å være et offer er en ting, men å kreve noe for at man er et offer er noe folk leser, og da orker dem ikke ha noe med deg å gjøre. Anonymkode: 0ea9c...68d 2
Violetta Skrevet 5. juli #53 Skrevet 5. juli (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS Flere ganger ukentlig faktisk. Er med i en frivillig organisasjon i tillegg til at jeg yter frivillig arbeid andre steder også. Hva med deg? Hvis ikke så er det mange å velge mellom, Feks Røde Kors, Norsk Folkehjelp, Natteravnene, Mental Helse, osv. Kontakt Frivillighet Norge som har 350 medlemsorganisasjoner med over 50.000 lokallag. De kan henvise til en organisasjon og lokkalag i din nærhet. https://www.frivillighetnorge.no/ Anonymkode: fbec4...313 Det er ikke jeg som forventer gratis hjelp fra fremmede, så jeg har ingen grunn til å rettferdiggjøre meg. Endret 5. juli av Violetta
Snok1 Skrevet 5. juli #54 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Å jeg passa en hund 1 uke når eierne var på ferie, kjente de ikke var kjente via kjente fikk ikke ei krone Anonymkode: 6bb6c...0ea Slik skal det jo være. Alt i livet skal ikke være transaksjoner.
AnonymBruker Skrevet 5. juli #55 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg prioriterte i 2 år sparing. Var bare hjemme og aldri ute. men klarte å få opp en god buffer. Så nå kan jeg leve normalt, og jeg setter likevel av noen hundrelapper pr mnd til sparing/buffer. Vi lever i vesten. Her kan du ikke forvente å få noe gratis. Skal du det må du nesten flytte til et land i asia, hvor landsbyen ennå er viktig (husk å lære deg den lokale dialekta) Der vil du få hjelp om du er en del av landsbyen. Men vi er i vesten og her er alt penger, penger og penger. Anonymkode: 0ea9c...68d Enig at det er lurt å sette av noen hundrelapper hver måned, om det så bare er én! Men TS får jo veldig mye gratis. Som uføretrygd, sykehusbehandling, rullestol… lykke til med å dra til Asia og tro at man får noe hjelp der. Jeg tenker TS kan prise seg lykkelig for at hen bor i Norge. Og også legge bort den «entitled» tankegangen. Anonymkode: ceff1...b25 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #56 Skrevet 5. juli Kanskje du skal høre om det er noen turglade mennesker som har lyst å ha med seg en kompis på tur. Så forklare situasjonen. Evt kontakte frivillighetssentralen. Hadde ikke hatt noe i mot å gå tur med hunden om du hadde bodd i nærheten her. Anonymkode: ede82...f38 1
miSs. Skrevet 5. juli #57 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt må du betale. Og hvorfor skaffer du deg en stor unødvendig utgift (hund) når du er ufør? Anonymkode: 1333f...468 Ekkel kommentar 🤮 Det å ha hund er kanskje en stor unødvendig utgift for deg, men sånn er det ikke for mange andre. Dessuten vet man aldri hva livet har å tilby, både positivt og negativt. Så bare slutt å dømme folk. 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #58 Skrevet 5. juli Noen ganger mister jeg tror på menneskeheten ... Mitt tips er å skrive fra start at du ikke har så mye penger, og derfor ikke kan betale. Da forsvinner de som forsøker å leve av hundepass eller vil spe på inntekten. Hittil har det ikke dukket opp noen i mitt nabolag, men jeg hadde ikke hatt problemer med å ta med en hund til på tur. God bedring! Anonymkode: bbcd2...802 6 1
miSs. Skrevet 5. juli #59 Skrevet 5. juli Du må nok regne med å punge ut en 200 lapp i ny og ned til den som skal gå tur med hunden. Inntil du selv kan gå turer igjen. Vi lever i en verden der hvor ingenting er gratis lenger, sånn er livet.
AnonymBruker Skrevet 5. juli #60 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (52 minutter siden): TS Ang et par ganger i uka: ikke heng dere opp i detaljer som er irrelevant til saken, jeg har noen som går med den daglig, men som av og til ikke kan. Skal da fylle disse hullene. Ang minimum 10 minutter: igjen, ikke heng dere opp i detaljer som er irrelevant til saken, det er bedre med 10 minutter så han får dritt enn ingenting! Ang rullestol og ufør: igjen, ikke heng dere opp i irrelevante detaljert, et er som jeg skrev midlertidig, og hunden har jeg hatt i lang tid før dette. Regner med å kunne gå igjen med han selv om ca en måneds tid. Svarer her istedenfor til hver enkelt som ikke klarer å holde seg til å svare på spørsmålet men heller liker å trykke andre i en vanskelig situasjon enda lengre ned Anonymkode: fbec4...313 Merkelig at du ble ufør når rullestolen bare er midlertidig. Trodde ufør tok årevis å få jeg. Anonymkode: 3a178...df8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå