AnonymBruker Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli Etter trafikkulykke har jeg havnet midlertidig i rullestol. Har en hund og har lagt ut på FB en forespørsel om noen har lyst å hjelpe med å ta han en tur på minimum 10 minutter noen ganger i uka. Tissing med han ordner jeg selv. Alle som svarer forventer betaling, og ser visst på dette som en jobb. Jeg er ufør, sitter i rullestol, og ber om hjelp. Er det urimelig å be om hjelp uten å måtte betale? Har 20k utbetalt i mnd Anonymkode: fbec4...313 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli Selvsagt må du betale. Og hvorfor skaffer du deg en stor unødvendig utgift (hund) når du er ufør? Anonymkode: 1333f...468 10 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli Selvfølgelig må du tilby noe tilbake, og så får det heller være opp til den som hjelper å si "Nei trenger ikke noe for det, jeg skulle ut og gå uansett". Anonymkode: 05703...d0f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli Du må selvfølgelig tilby noe tilbake. Anonymkode: fda86...07d 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt må du betale. Og hvorfor skaffer du deg en stor unødvendig utgift (hund) når du er ufør? Anonymkode: 1333f...468 Du tror ikke ts kanskje hadde hunden FØR ulykken? Og rullestolen er midlertidig. Spar deg Anonymkode: fda86...07d 8 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli Jeg hadde i alle fall aldri gått tur med en fremmed sin hund uten betaling. tid er penger, også for folk på uføretrygd. Hund er et stort ansvar, og du må være klar til å betale når det er nødvendig. Ingenting i verden er gratis. Anonymkode: 0ea9c...68d 11
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Etter trafikkulykke har jeg havnet midlertidig i rullestol. Har en hund og har lagt ut på FB en forespørsel om noen har lyst å hjelpe med å ta han en tur på minimum 10 minutter noen ganger i uka. Tissing med han ordner jeg selv. Alle som svarer forventer betaling, og ser visst på dette som en jobb. Jeg er ufør, sitter i rullestol, og ber om hjelp. Er det urimelig å be om hjelp uten å måtte betale? Har 20k utbetalt i mnd Anonymkode: fbec4...313 Ja, det er faktisk urimelig hvis det ikke er familiemedlemmer som kan hjelpe. Anonymkode: 91fe2...df4 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli Skal hunden kun få ti minutter tur noen dager i uken?? Hva faen? Betal noen for å gå minimum en time med den, hver dag! Det er virkelig ikke greit at hunden skal kun få ti minutter noen dager i uka, pluss tisse i hagen ellers. Skjerpings! (og ja, du er svært urimelig) Anonymkode: 2e74b...083 18 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tror ikke ts kanskje hadde hunden FØR ulykken? Og rullestolen er midlertidig. Spar deg Anonymkode: fda86...07d TS var vel også ufør før rullestolen, og Hund er en stor Utgift selv om TS ikke sitter midlertidig i rullestol. Eier du hund må du ha penger til uforutsette hendelser. Så spørsmålet er gyldig. Hvorfor skaffet TS seg hund når vedkommende er ufør og ikke har penger til uforutsette hendelser. Anonymkode: 0ea9c...68d 10 1
Gjest jegerrinne Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Sier seg selv. Husker da jeg var barn og gikk tur med nabo hunder og det fikk vi betalt for. Huseier la ut nøkkel, så gikk vi tur og fikk litt penger for det
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Hvor mye skal de ha for 10 min tur? HAha hadde jeg vært gla i å gå tur hadde det bare vært koslig å tatt med en hund som trenger det for å si det sånn. Til og med helt gratis Anonymkode: 6bb6c...0ea 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli 10 minutter noen ganger i uka?? 😨 Hunden burde ut på tur 3 ganger om dagen, MINST 2!! Og 10 minutter er ikke lenge i det hele tatt… Anonymkode: e1161...b75 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli Å jeg passa en hund 1 uke når eierne var på ferie, kjente de ikke var kjente via kjente fikk ikke ei krone Anonymkode: 6bb6c...0ea 3
Ny Bruker Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal hunden kun få ti minutter tur noen dager i uken?? Hva faen? Betal noen for å gå minimum en time med den, hver dag! Det er virkelig ikke greit at hunden skal kun få ti minutter noen dager i uka, pluss tisse i hagen ellers. Skjerpings! (og ja, du er svært urimelig) Anonymkode: 2e74b...083 Det står "minimum 10 min". 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli Skulle gjerne gått tur med en hund uten å kreve penger for det. Jeg går uansett en daglig tur, bare koselig å ha med hund. Så om du bodde i mitt nabolag skulle jeg stilt opp. Anonymkode: 9e27c...7ed 3 2
Slarti Skrevet 5. juli #17 Skrevet 5. juli Ny Bruker skrev (2 minutter siden): Det står "minimum 10 min". Burde skrevet minimum en halv time. ev minimum en time. Minimum 10 min kan være 10 min og 30 sec, noe som er alt for lite for en hund når det bare er et par ganger i uka. 5
Lidhun Skrevet 5. juli #18 Skrevet 5. juli Ja det er nok urimelig å forvente at fremmede skal gå tur med din hund gratis. Det sagt, så hadde jeg gladelig tatt med meg en hund fra nabolaget gratis på tur, siden jeg uansett går tur minst en time hver dag. Hadde ikke vært et problem å ha med en hund I tillegg. (Det har jeg også gjort, jeg luftet naboens hund en periode da de hadde vært i en ulykke og ikke hadde mulighet selv) Dersom dere har en Facebookgruppe i nabolaget, hadde jeg lagt ut der, og spurt om det er noen som har mulighet og lyst til å ta med din hund på tur dersom de uansett skal på tur, men at du dessverre ikke har råd til å betale for det. Det er jo mindre bry om det er rett i nabolaget i utgangspunktet. Evt dersom det er en liten og lett hund å ha på tur, sjekket om noen barn i nabolaget kunne lufte, de syntes kanskje det er gøy uansett, og at en evt femtilapp for jobben hadde vært fin betaling. Det hadde i alle fall min 12-åring gjort. Lykke til, håper du finner en ordning. 😊 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli #19 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skulle gjerne gått tur med en hund uten å kreve penger for det. Jeg går uansett en daglig tur, bare koselig å ha med hund. Så om du bodde i mitt nabolag skulle jeg stilt opp. Anonymkode: 9e27c...7ed Samme her, jeg går tur hver dag og har tilbydt naboer å sende hundene sine med meg, det er bare koselig med selskap og jeg hadde aldri tatt penger for det. Anonymkode: 8b310...a2e 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #20 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skulle gjerne gått tur med en hund uten å kreve penger for det. Jeg går uansett en daglig tur, bare koselig å ha med hund. Så om du bodde i mitt nabolag skulle jeg stilt opp. Anonymkode: 9e27c...7ed Takk. Jeg gjør selv mye frivillig arbeid på flere fronter når jeg ikke sitter i rullestol selv, og tenker at det å hjelpe de som trenger det er en velsignelse Anonymkode: fbec4...313 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå