Gå til innhold

Har lagt ansvaret for bursdagsselskap over på samboer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får holde oss oppdatert, ts! Er selskapet i dag?

Anonymkode: ac65f...471

Imorgen 😆

Anonymkode: d120b...351

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spent på hvordan det går TS. Han vil definitivt ikke klare det men vet ikke om det er helt konstruktivt å bare få alt ansvar på ham og lukke øynene. Han har nok ikke litt oversikt i hodet engang, over hva som skal gjøres.

når har samboeren min aldri sagt at jeg ikke gjør noe 😅 men, vi har kjørt barnebursdager hjemme og det blir jo litt styr. Jeg har laget todo-lister i en app (trello). En liste for innkjøp, en liste - gjøre før bursdag, og en liste med bursdagsdagen. Jeg husker den liste for bursdagsdagen ble jo på 17 punkter og samboeren trodde jeg overdrev, men han gikk gjennom alle punktene, vi delte de imellom oss, og alt var jo helt fornuftig og ingenting spesielt - lage saft, lage pizza, lage kake, pynte kaka, finne frem glass, få navnelapp på glass, finne en duk osv. Bursdagen er litt stress men samtidig, det er jo heldigvis bare et par timer selve kjøret med barnebesøk. 😅

Anonymkode: d9348...791

• Liker 4
Skrevet

Eg hadde ein samboer-app som vi brukte ei periode. Hugsar ikkje namnet no, men det vart gitt poeng for alle slags aktivitetar. Alt frå å tøme oppvaskmaskin til å skifte bildekk. Det er mange poeng for bildekka, men samla små poengsummar for "usynlige" oppgåver er langt høgare. Og du får poeng for å planlegge!

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (5 minutter siden):

Eg hadde ein samboer-app som vi brukte ei periode. Hugsar ikkje namnet no, men det vart gitt poeng for alle slags aktivitetar. Alt frå å tøme oppvaskmaskin til å skifte bildekk. Det er mange poeng for bildekka, men samla små poengsummar for "usynlige" oppgåver er langt høgare. Og du får poeng for å planlegge!

Den heter vel bare «samboer» den appen 

Anonymkode: cd6d0...95c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Av hensyn til ungene hadde jeg ikke lagt ansvaret for en bursdag over på en dott i siste liten.

Hadde heller skrevet opp det jeg faktisk gjør og tidsbruk, eventuelt gitt ham ansvaret ei uke for dine oppgaver.

Kjipt å potensielt ødelegge bursdagen til barna - og de ubrukelige synes jo ofte det var godt nok. 

• Liker 9
  • Nyttig 10
Skrevet
AprilLudgate skrev (14 minutter siden):

Kjipt å potensielt ødelegge bursdagen til barna - og de ubrukelige synes jo ofte det var godt nok. 

Nettopp! Disse tufsene som ikke gjør noe hjemme har en annen standard. TS risikerer at mannen gjør minimalt utav dagen men er så fornøyd at han i årene fremover vil si at det han gjorde var godt nok og at han derfor ikke vil gi TS skryt for å ha fikset så mye unødvendig og at det er hennes valg hvis hun fikser mye og at hun derfor ikke kan klage på alt det unødvendige hun gjør.

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fordi han ikke setter pris på alt jeg gjør for han, barna og hjemmet vårt. 

Høres ut som det er på tide å forlate han. 

Anonymkode: f993a...254

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Imorgen 😆

Hvis bursdagen er i morgen, hvorfor er ballongene allerede hengt opp og kaka ferdig bakt grytidlig på morgenen dagen før? synes det høre litt suspekt ut, jeg. 

Anonymkode: 19447...951

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som det er på tide å forlate han. 

Anonymkode: f993a...254

Da har du lav terskel for å bryte opp..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du dette få utover uskyldige barn som garantert har store forventninger til bursdagen sin? Det er faktisk skikkelig dårlig gjort av deg!

Anonymkode: 42682...366

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Samboer klarte å lire av seg at jeg gjør ingenting hjemme. Jeg er så lei av å høre på det tullet hans, når jeg gjør… det meste. Kan ikke huske sist han sto bak grytene eller tok i en vaskelappen. Han ser ikke selv alt jeg faktisk gjør i hjemmet. 
Nå har det seg slik at jeg har stresset meg opp for å holde 5 årsselskap til barnet vårt. Jeg har nå sagt at han skal få ta over ansvaret for det. Nå må jeg stå i det, men kjenner jeg gruer meg til gjestene kommer, huset er skittent, kaka er hard som en stein og pakkene er halvveis innpakket.. 

Går ikke dette bare utover barnet? 

Anonymkode: c4f2d...13a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Går ikke dette bare utover barnet? 

Anonymkode: c4f2d...13a

Jeg tror mange av dere overvurderer hvilke standarder barn har til bursdagsbesøk. 

De bryr seg ikke om huset er skittent eller kaken ikke er Trines matblogg-perfekt. De er bare glade for å få kake, evt litt godteri, gaver, og ikke minst: leke sammen med vennene sine.

At badet ikke skinner er det som regel bare mor som bryr seg om. 

Anonymkode: 7e5a1...919

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er mer effektivt å faktisk gå i streik, TS. «Du gjør ingenting hjemme». Da gjør du faktisk ingenting hjemme i en uke eller to. Ikke vask, ikke lag mat, ikke rydd - nada. Evt gjør du et absolutt minimum for deg og barnet så dere har rene klær og får noe å spise. Ikke noe mer!

Anonymkode: c695d...ad2

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis bursdagen er i morgen, hvorfor er ballongene allerede hengt opp og kaka ferdig bakt grytidlig på morgenen dagen før? synes det høre litt suspekt ut, jeg. 

Enig. Jeg har aldri pyntet til barnebursdag to dager i forveien. Er feiringen på en fridag, så pyntes det samme dag. På en hverdag så pyntes det kvelden før.

Anonymkode: 3c5fe...a04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg tror mange av dere overvurderer hvilke standarder barn har til bursdagsbesøk. 

De bryr seg ikke om huset er skittent eller kaken ikke er Trines matblogg-perfekt. De er bare glade for å få kake, evt litt godteri, gaver, og ikke minst: leke sammen med vennene sine.

At badet ikke skinner er det som regel bare mor som bryr seg om. 

Anonymkode: 7e5a1...919

Jeg har vært inni en del tusen hjem i forbindelse med service jobb, og folk har svært forskjellig standard på rent. En hel del lever tildeles grisete. Så jeg forstår at bad må vaskes før selskap. Trenger ikke skrubbe dusjen, men greit å dra over overflater og vaske toalettet.

men ja jeg er tildels enig i at folk har veldig høy standar på selskaper. Trenger ikke tre etasjes kake, barn er fornøyd med sjokoladekake med nonstop.

Anonymkode: 947f0...f71

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kaka. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Enig. Jeg har aldri pyntet til barnebursdag to dager i forveien. Er feiringen på en fridag, så pyntes det samme dag. På en hverdag så pyntes det kvelden før.

Anonymkode: 3c5fe...a04

Det er en grunn til at jeg begynte igår kveld, nettopp fordi jeg har så mye å gjøre at det var eneste tidspunktet jeg hadde ledig! For å ha tid til å lage til pynten, var jeg oppe til sent igår kveld.. I stor kontrast til det samboer forteller 😆

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha prøvde det samme en gang! Når svigermor kom så hun sjokkert rundt seg og lurte på om hun hadde kommet på feil dag. Sa at sønnen hennes hadde ordnet alt til selskapet denne gangen. Da ble hun sur, og sa jeg skulle jo ringt henne, så kunne hun ordnet alt - i tilfelle noen lurer på hvorfor han har blitt sånn (EKS-mann nå)

Anonymkode: 481bb...a5a

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er en grunn til at jeg begynte igår kveld, nettopp fordi jeg har så mye å gjøre at det var eneste tidspunktet jeg hadde ledig! For å ha tid til å lage til pynten, var jeg oppe til sent igår kveld.. I stor kontrast til det samboer forteller 😆

Kan det hende han mener at du bruker mye tid på unødvendige ting (pynting, lage pynt) og at han heller hadde sett at du brukte det på ting som rengjøring og handling? 

Hvor lang tid brukte du på pynten i går kveld? 

Anonymkode: c8a3f...49e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan det hende han mener at du bruker mye tid på unødvendige ting (pynting, lage pynt) og at han heller hadde sett at du brukte det på ting som rengjøring og handling? 

Hvor lang tid brukte du på pynten i går kveld? 

Anonymkode: c8a3f...49e

Nei, han mener at jeg ikke gjør nok hjemme generelt. Han mener at han gjør mer enn meg i huset 😅 Noe som er meget merkelig, med tanke på at jeg vasker, tørker og bretter klær til 5 av 5 i dette husholdet, har ansvar for rengjøring, handler, lager middag, planlegger og utfører, er den som holder styr på avtaler ol. Lurer på om han har fått et illebefinnende som klarer å komme med noe så idiotisk. 

Nå har han forresten begynt å bestille inn mat. Siden jeg ga ansvaret til han, skal han nå bruke noen tusenlapper på catering isteden.. halleluja. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...