Gå til innhold

Har lagt ansvaret for bursdagsselskap over på samboer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Samboer klarte å lire av seg at jeg gjør ingenting hjemme. Jeg er så lei av å høre på det tullet hans, når jeg gjør… det meste. Kan ikke huske sist han sto bak grytene eller tok i en vaskelappen. Han ser ikke selv alt jeg faktisk gjør i hjemmet. 
Nå har det seg slik at jeg har stresset meg opp for å holde 5 årsselskap til barnet vårt. Jeg har nå sagt at han skal få ta over ansvaret for det. Nå må jeg stå i det, men kjenner jeg gruer meg til gjestene kommer, huset er skittent, kaka er hard som en stein og pakkene er halvveis innpakket.. 

Anonymkode: d120b...351

• Liker 6
  • Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Gjort det samme og det ble helt krise. Han klagde og jeg sa at da kunne han overta ansvaret selv ;)

Huset så ikke ut, ingen kake, ikke nok glass til alle ungene, barnet var ikke pyntet til selskap og det ble en katastrofe. 

Anonymkode: 5df67...22c

• Liker 16
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha! Gjort det samme og det ble helt krise. Han klagde og jeg sa at da kunne han overta ansvaret selv ;)

Huset så ikke ut, ingen kake, ikke nok glass til alle ungene, barnet var ikke pyntet til selskap og det ble en katastrofe. 

Anonymkode: 5df67...22c

Haha 🤣 

Ja jeg er spent på hvordan dette blir… Igår kveld var jeg våken lenge for å blåse opp ballonger, henge opp diverse og lage til pynten, så den er hvertfall på plass😆

AnonymBruker
Skrevet

Stå i det hvis han skal lære noe av det! Ikke bak en ekstra kake i tilfelle osv. Hvis noen kommenterer det så kan du heller si med et smil at far i huset har ordnet ;-)

Anonymkode: d1295...5a6

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må huske å gi æren til mannen din da, og så prøve å la være å godte deg alt for mye 😂 

Jeg er din mann, og jeg hadde definitivt dødd av skam hvis jeg alene skulle hatt ansvar for et selskap. Selve gjennomføringen er det stort sett jeg som tar meg av, men forberedelsen er mannen min best på. 

Anonymkode: cd480...7fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha 🤣 

Ja jeg er spent på hvordan dette blir… Igår kveld var jeg våken lenge for å blåse opp ballonger, henge opp diverse og lage til pynten, så den er hvertfall på plass😆

Men... Hvorfor gjør du dette? Du gler deg til å se hva han kan få til, og da får du bare stå i det

Anonymkode: 673d6...084

• Liker 36
  • Nyttig 8
Skrevet

Du har ikke gitt han ansvaret om du ordner ting i skjul.

Og dersom du faktisk har tenkt å gi han ansvaret så må du faktisk og godta at ting ikke blir slik du tenker eller ønsker. Det må du på din side faktisk bare takle.

Femåringen bryr seg nok ikke. Gjestene får sende kritikken til arrangøren.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Dere får begynne å skrive opp hva dere gjør. Ikke sånn passiv-aggressiv greie, men skikkelig. Over minst en 14-dagers periode. Ta med det "tredje skiftet" altså alt av planlegging som den som ikke gjør den planleggingen tror bare skjer av seg selv.

Si til ham at du er åpen for at han har rett, og derfor ønsker at dere gjør det begge to, og at dere gjør det på en ordentlig måte.

Om 14 dager tar dere et "møte" hvor dere begge to har et åpent sinn og er positive, det må også avtales på forhånd. Så ser dere over, og etter det kan dere fordele sånn at begge gjør det de synes er "minst ille", og det begge synes er ille må bare fordeles så likt som mulig. Skriv det opp, hva hver av dere skal gjøre, også holder du deg slavisk til det etter at dere har blitt enige. Da kan ingen klage etterpå.

Den passiv-aggressive greia med å lene seg tilbake og se på at mannen mislykkes, den har jeg egentlig ikke noe sansen for. Jeg FORSTÅR deg godt, jeg gjør så å si alt her hjemme også, men det er pga mannens helse, og det anerkjennes, han påstår aldri at han gjør mer enn han gjør, og han klager ikke om det ser bomba ut. Derfor mener jeg at dere kan notere opp hver for dere UTEN å være passiv aggressive, rett og slett for å få en jevn fordeling på det etterpå. Det må jo være i hans interesse også, det?

Anonymkode: 18e4a...3cc

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bra! Flere kvinner burde overlate dette til mannen (særlig dersom han er som din og klager). Da får han erfare selv hvor mye arbeid det faktisk er å stelle i stand selskap.

Det blir kanskje litt halvveis første gangen, men så lærer han og det blir bedre og bedre for hver gang. Slik det også var/er for oss kvinner med alle disse huslige oppgavene. 

IKKE gjør ting for han i smug. La han ha hele ansvaret. 

Anonymkode: 7e5a1...919

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eh 🫠

• Liker 20
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Haha 🤣 

Ok, men da er jo hele poenget med denne gjennomføringen borte... Du har jo ikke overlatt hele ansvaret for selskapet til han, slik du ga uttrykk for i det første innlegget, og du har ikke sluppet kontrollen. Hvis du har vært oppe lenge og ordnet ting, har du jo tatt en stor del av ansvaret. Og hva er vitsen da? Han kommer i alle fall til å lære null av dette, og du skyter deg selv i foten.

Anonymkode: 1da0b...f4f

• Liker 30
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Haha 🤣 

Men herlighet. Hva lærer han sv dette da? Jo at du bare fikser bare han setter seg på rævva 

Anonymkode: cd6d0...95c

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Haha 🤣 

Hvorfor i alle dager gjorde du dette??? Du har jo hjulpet han her… idioti når du ‘har gitt han ansvaret’ 

Anonymkode: f993a...254

• Liker 22
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men... Hvorfor gjør du dette? Du gler deg til å se hva han kan få til, og da får du bare stå i det

Fordi han ikke setter pris på alt jeg gjør for han, barna og hjemmet vårt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nå forstår jeg hva du mener. 

Det var idag jeg lempet ansvaret over på han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sommer på KG… du vet ikke om folk har ekte eller falske patetiske liv… 

Anonymkode: ce0e9...5c1

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i alle dager gjorde du dette??? Du har jo hjulpet han her… idioti når du ‘har gitt han ansvaret’ 

Anonymkode: f993a...254

Det var før han kom med talen i dag om at jeg gjør ingenting. Poenget var at jeg holdt på lenge igår, fredagskveld, likevel fortelller han meg i dag at jeg gjør ingenting 😆

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Eh 🫠

Dette var før… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ok, men da er jo hele poenget med denne gjennomføringen borte... Du har jo ikke overlatt hele ansvaret for selskapet til han, slik du ga uttrykk for i det første innlegget, og du har ikke sluppet kontrollen. Hvis du har vært oppe lenge og ordnet ting, har du jo tatt en stor del av ansvaret. Og hva er vitsen da? Han kommer i alle fall til å lære null av dette, og du skyter deg selv i foten.

Anonymkode: 1da0b...f4f

Det var ikke igår han kom med den talen altså, det var idag. Dvs fikk han arbeidet fra igår gratis. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får holde oss oppdatert, ts! Er selskapet i dag?

Anonymkode: ac65f...471

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...