Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bli gravid og går på letrozol, får oppfølging fra gynekolog og får ovitrelle. Noen måneder også Gonal F. De siste syklusene har vært litt merkelige ved mye spotting før blødningen kommer ordentlig i gang. Forrige syklus spottet jeg svakt rødt/brunlig i nesten en uke. For så å få skikkelig mens etter dette. Nå har jeg hatt friskt blod, men veldig lite i et par dager. Kunne nok klart meg med et tynt truseinnlegg. Bruker menskopp og det er friskt blod der, men mest slim og veldig lite. Leser at mange regner første dag med ordentlig blødning og friskt blod som første mensdag. 
Hører gjerne fra dere med erfaring rundt dette 😊

Anonymkode: ea949...cf1

Skrevet

Første dag med frisk rød blod, uansett mengde og tid på dagen. Unntaket er nok hvis du pleier å legge deg tidlig og er våken mye lengre den ene dagen, og det kommer blod da - det ville jeg regnet som neste dag, fordi man til vanlig ikke ville oppdaget det før man står opp enste morgen. 

Men dette med mye spotting burde du nevne til gynekologen, det kan jo være tegn på at noe er galt (progesteronmangel for eksempel)!

AnonymBruker
Skrevet
HeleneHS skrev (På 5.7.2025 den 12.40):

Første dag med frisk rød blod, uansett mengde og tid på dagen. Unntaket er nok hvis du pleier å legge deg tidlig og er våken mye lengre den ene dagen, og det kommer blod da - det ville jeg regnet som neste dag, fordi man til vanlig ikke ville oppdaget det før man står opp enste morgen. 

Men dette med mye spotting burde du nevne til gynekologen, det kan jo være tegn på at noe er galt (progesteronmangel for eksempel)!

Takk for svar 😊 Ja har sagt det, og håper gyn har noen gode løsninger 🤞🏼

Anonymkode: ea949...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...