Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Langt ifra. Du kjenner ikke meg så dette har du ikke grunnlag for å påstå i det hele tatt. Jeg har ikke vokst opp med velstand, men en stolt hardt arbeidende familie som vet å sette pris på lykke. Lykke og skjønnhet kommer innenfra. Et smil av glede gir ekte skjønnhet er min mening. 

For min del handler det om prioriteringer, og hva jeg faktisk velger å bruke penger på. Jeg opplever at jeg kommer langt med dette, og er veldig fornøyd med det. 

Er ikke en sminkedukke og det er jeg stolt av. Sminke kan ødelegge porer og det som er....

Just saying 😂

Anonymkode: 41de7...345

Det er forskjell på å si at noen høres ut som noe, og det å påstå at noen har eller er noe. Lær deg forskjellen du :) 

Anonymkode: 380aa...e83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem er det som har lurt deg til å tro at dette er penere enn et naturlig pent utseende? 

Anonymkode: 170a4...c8d

Zzzz…

to jeg kjenner har tatt botox, laser og går jevnlig til hudpleie. De ser naturlig pene ut, og freshe. Man kan ikke se at de har gjort noe liksom. Man trenger ikke se ut som et botoxtryne selv om man setter en sprøyte i sinnarynka…

Anonymkode: 02693...db3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

🤣

Kanskje du kan bli blant de smarteste? De snilleste? De klokeste? Mest trofaste? Flinkeste? Altså, det finnes sikkert en annen gruppe du kan strebe etter å tilhøre i 50-årene. 

Ønsker deg all lykke til. Du vil nok få andre synspunkter når du modnes 😊

Anonymkode: 8b956...923

Mitt utsagn var i hvert fall mer intelligent enn ditt. Jeg sier ikke at utseendet er viktigere enn andre egenskaper. Det er vel ikke det tråden handler om 🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Zzzz…

to jeg kjenner har tatt botox, laser og går jevnlig til hudpleie. De ser naturlig pene ut, og freshe. Man kan ikke se at de har gjort noe liksom. Man trenger ikke se ut som et botoxtryne selv om man setter en sprøyte i sinnarynka…

Alle kvinner jeg har møtt som har tatt slikt og tror de ser naturlig ut, de har jeg sett var fake alle som en. Men det finnes sikkert noen. Men penere blir de uansett ikke, men når en er usikker, så hjelper det kanskje på selvtillit

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Alle kvinner jeg har møtt som har tatt slikt og tror de ser naturlig ut, de har jeg sett var fake alle som en. Men det finnes sikkert noen. Men penere blir de uansett ikke, men når en er usikker, så hjelper det kanskje på selvtillit

Zzzzz….

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på å si at noen høres ut som noe, og det å påstå at noen har eller er noe. Lær deg forskjellen du :) 

Flisespikkeri...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Solkrem er full av kjemikalier og tilsetningsstoffer. Og noe man ikke bør bruke mer av enn nødvendig.

Unngå solen, hold deg i skyggen. Følg med på UV indeks. 

Skremmende hvor mange som smører seg, for så å legge seg rett ut i sola.... Er litt som å løpe 1 time hver dag, for så å spise McDonalds, chips og 200g melkesjokolade... 

Anonymkode: d58a8...3d3

Vel solkrem er jo greit uansett om man legger seg ut i sola eller ikke. Jeg soler meg så og si aldri. Er jeg og bader finner jeg et sted med mest mulig skygge og har på solhatt for å beskytte ansiktet. Jeg tar på solkrem året rundt uansett om det er sol eller overskya om jeg skal gå ute i mer enn 5 minutter. Men jeg bruker kun de solkremene som har fått grønt lys i forbrukerrådets tester, da. Kjøper kun Derma på Kiwi og Änglamark på coop. Det er desverre mange solkremer i salg som jeg er helt enig i at ikke bør brukes. Jeg har egentlig aldri vært opptatt av å ligge å sole meg og dersom jeg skulle ligge på stranda brukte jeg alltid solkrem. Det med å bruke solkrem året rundt og uansett vær (unntak ved mye nedbør) begynte jeg med i tidlig 20-årene. Blant annet på grunn av mine vaner med unngåing av sol og strengt solkrembruk, har jeg ikke en eneste rynke og minimalt med føflekker nå i starten av 30- årene og håper at det skal vedvare. Så veldig enig at noe av det beste er å begrense soleksponering generelt, men det å bruke solkrem er uansett et veldig godt grep for å forebygge rynker og andre solrelaterte aldringstegn. 

Anonymkode: d373f...886

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel solkrem er jo greit uansett om man legger seg ut i sola eller ikke. Jeg soler meg så og si aldri. Er jeg og bader finner jeg et sted med mest mulig skygge og har på solhatt for å beskytte ansiktet. Jeg tar på solkrem året rundt uansett om det er sol eller overskya om jeg skal gå ute i mer enn 5 minutter. Men jeg bruker kun de solkremene som har fått grønt lys i forbrukerrådets tester, da. Kjøper kun Derma på Kiwi og Änglamark på coop. Det er desverre mange solkremer i salg som jeg er helt enig i at ikke bør brukes. Jeg har egentlig aldri vært opptatt av å ligge å sole meg og dersom jeg skulle ligge på stranda brukte jeg alltid solkrem. Det med å bruke solkrem året rundt og uansett vær (unntak ved mye nedbør) begynte jeg med i tidlig 20-årene. Blant annet på grunn av mine vaner med unngåing av sol og strengt solkrembruk, har jeg ikke en eneste rynke og minimalt med føflekker nå i starten av 30- årene og håper at det skal vedvare. Så veldig enig at noe av det beste er å begrense soleksponering generelt, men det å bruke solkrem er uansett et veldig godt grep for å forebygge rynker og andre solrelaterte aldringstegn. 

Nei, solkrem er ikke bare greit, som du sier. De du nevner er ikke bedre enn andre. Det å unngå rynker er ikke det viktigste for alle. Noen av oss er mer opptatt av helse på et generelt grunnlag. Litt stråling er som regel bare sunt for oss, det gjelder alt fra radon til uv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flisespikkeri...

Nei, haha, man kan ikke bare vri meningsinnholdet i andres innlegg og så be de stå til ansvar for det nye meningsinnholdet. Tror kanskje du bør lære hva flisespikkeri også er, mens du først er i gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mens jeg er 40 og har såvidt 2-3 svake linjer i ansiktet, og har ikke brukt solkrem en eneste gang i voksen alder. Jeg unngår å bli brent ved å holde meg i skyggen eller bruke hatt  og lette klær etter noen timer i sola. Solkrem er veldig problematisk med svært få unntak med fysisk filter, som Vossabia sin. 

Anonymkode: b2cf9...a51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 0.30):

Jeg har ei venninne som har skaffet seg alt, eller sikret seg med sin mann. De har vært sammen en god stund og har barn sammen. Vi pratet litt om livene våre og hun nevnte at det ikke er bare bare å leve hennes livsstil og at hun ofte forteller sin mann at "det er dyrt å være pen". Liker menn virkelig sånne kvinner? Tenker de virkelig kun utseende? Er det sånn man holder på for å holde seg yngre?

Anonymkode: f3070...e80

Skal sette penger på at din venn ikke er pen.

Anonymkode: e3453...aee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei.

Men av samme årsak, dette er ikke noe å krangle om. Mennesker har ulike oppvekster, og ulikt syn på verden. 

Regner nok her jeg bor til at jeg er rimelig bevisst på at sol et sunt. Et år regnet det så mye at myndighet ba folk ta d-vitamin siden det var umulig å få det fra sollyset. De sammenliknet det faktisk med å beskytte huden fra alt sollys. Som altså kan være sunt i Malaysia, men ikke på Vestlandet. 

Anonymkode: b006c...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Klart det er dyrt å være pen. Både frisør og sminke koster en formue. Det er et enkelt regnestykke. 

Anonymkode: 41cbd...00d

AnonymBruker
Skrevet

Å være pen er gratis. Å prøve å bli/være pen når man egt er midt på treet er ganske dyrt. 

Imponerende at folk tror det er pent med silikonpupper og andre operasjoner, kontra å faktisk legge inn arbeidet på trening for å å holde kroppen fin. Hengepupper er typ ikke eksisterende hos damer som trener mye styrke. Trening og godt kosthold gjør også huden stram og fin. 

Anonymkode: 2fd34...fb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 0.55):

Nei det er ikke dyrt å være pen hvis man er NATURLIG pen.

Da trenger man ikke sminke eller botox

Anonymkode: c43e0...45b

Vil heller si det er dyrere å ikke være pen! 

Anonymkode: cfb1c...cf6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 8.18):

Klart det er dyrt å være pen. Både frisør og sminke koster en formue. Det er et enkelt regnestykke. 

Anonymkode: 41cbd...00d

Hvis man trenger sminke så er man ikke pen.

Anonymkode: 36428...d2d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg føler for min del at jeg har fått mye gratis.

Bruker lite penger på sminke, og andre hud-ting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 7.26):

Det stemmer bare ikke. Det som koster, er merket. Og merket koster fordi det er populært. Og det er populært enten på grunn av markedsføring eller en plutselig hype på tiktok etc.

Dette stemmer, og det stemmer ikke. Det er ikke sånn at alt som er dyrt er tull. Det er mange merker som er bra hudpleie med aktive gode ingredienser, som over tid vil kunne hjelpe med å få bedre hudkvalitet og kanskje utsette aldringstegn. For eksempel er det å holde C-vitamin stabilt og så «sterkt» som man ønsker krevende og lett å «fucke» up. Så det trengs avansert utstyr og kompetente mennesker. Derfor koster en god C-vitamin fra Paulas choise eller Ole Henriksen mer enn andre. Men heldigvis finnes The Ordinary of The inkey list, som har god kvalitet til en god pris, men formulaene er ikke like gode som de som koster 6-700 for en krem fra de jeg for eksempel nevnte. Mer grovt, kornete og føles mindre behagelig å bruke på en måte. Men du får virkestoffene og mye av den samme effekten. Det er ikke bare tull alt sammen, men at det er noe vits å bruke 2000 kroner på en krem fra Dior DET er bare tull. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være dyrt å være pen om du som meg har en hud som ikke tåler hva som helst av kremer og makeup. Jeg fikk hudsykdommen rosacea for noen år siden, og symptomene eksploderer helt dersom jeg ikke er veldig nøye med hva jeg bruker av kosmetikk. Jeg bruker produkter fra merket Elixir, og det er kostbart. Da jeg var ung kunne jeg bruke hva som helst. 

Anonymkode: 0f89d...8a6

AnonymBruker
Skrevet

Tror at de fleste menn ikke har noe som helst peiling på hva kvinner bruker av triks for å se vakrere ut. De bare tror vi er sånn. Min mann ser f eks ikke om noen har laminerte øyenbryn, hair extensions eller korte løsvipper som ser naturlige ut. 

Anonymkode: 0f89d...8a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...