AnonymBruker Skrevet 7. juli #21 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her blander du yrkesskadegodkjenning med menerstatning ved yrkesskade. Man må først søke om yrkesskadegodkjenning, så kan man søke menerstatning dersom det viser seg at man får en varig og betydelig skadefølge av medisinsk art. Anonymkode: d3f6f...3c3 Du har rett, takk for korreksjonen, men uansett så inneholder linken min mange gode råd. Selv brukte jeg en slik advokat og fikk godkjent yrkesskadeerstatning, og deretter ménerstatning. Jeg blandet kortene litt der fordi alt dette skjedde nærmest samtidig og det er veldig lenge siden nå. Anonymkode: 2db6b...847 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #22 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 22.25): Du har rett, takk for korreksjonen, men uansett så inneholder linken min mange gode råd. Selv brukte jeg en slik advokat og fikk godkjent yrkesskadeerstatning, og deretter ménerstatning. Jeg blandet kortene litt der fordi alt dette skjedde nærmest samtidig og det er veldig lenge siden nå. Anonymkode: 2db6b...847 Til ts, så vil jeg bare si at det absolutt ikke er nødvendig med en advokat, i hvert fall ikke tidlig i en godkjenningsprosess. Yrkesskadeområdet er rimelig gjennomregulert gjennom både lover, forarbeider og rettspraksis, og det gir saksbehandleren lite rom for skjønn. Det er derfor i ytterst få tilfeller en advokat vil kunne bistå med noe, i hvert fall i forbindelse med søknad om godkjenning. Anonymkode: d3f6f...3c3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #23 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til ts, så vil jeg bare si at det absolutt ikke er nødvendig med en advokat, i hvert fall ikke tidlig i en godkjenningsprosess. Yrkesskadeområdet er rimelig gjennomregulert gjennom både lover, forarbeider og rettspraksis, og det gir saksbehandleren lite rom for skjønn. Det er derfor i ytterst få tilfeller en advokat vil kunne bistå med noe, i hvert fall i forbindelse med søknad om godkjenning. Anonymkode: d3f6f...3c3 Dette er jeg ikke helt enig i. Samme sak kan fremstilles på «riktig» eller «uriktig» måte hvor dersom man ikke kjenner lovverket og hvordan det blir tolket godt nok kan saken falle gjennom, eller at saken trekker fryktelig ut i tid. Anonymkode: 709a7...fc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå