AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:07 #1 Skrevet fredag kl 22:07 Ble skadet på jobb der jeg måtte stå i fysiske utageringen over tid. Ba om tilrettelagt bemanning lenge og da skjedde det en episode der jeg jeg ble påført belastningskade og sykemeldt. Alt er godt dokumentert. Arbeidsgiver ber meg fylle ut yrkeskade søknad til Nav selv ? Er det vanlig ? Anonymkode: 10629...8f7
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:21 #2 Skrevet fredag kl 22:21 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ble skadet på jobb der jeg måtte stå i fysiske utageringen over tid. Ba om tilrettelagt bemanning lenge og da skjedde det en episode der jeg jeg ble påført belastningskade og sykemeldt. Alt er godt dokumentert. Arbeidsgiver ber meg fylle ut yrkeskade søknad til Nav selv ? Er det vanlig ? Anonymkode: 10629...8f7 Gjør det. Og skriv på at arb. Ber deg gjøre dette selv. Legg ved dokumentasjon på at arb ber deg fylle ut selv, dersom du har det. Så tra du fortsettelsen når den kommer. Anonymkode: 9aa39...349 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:58 #3 Skrevet fredag kl 23:58 Lever det inn selv om arbeidsgiver ikke gidder. NAV vil da ta kontakt med arbeidsgiveren din og be denne levere det inn. Anonymkode: b4460...81e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:39 #4 Skrevet lørdag kl 06:39 Du var der og kan derfor beskrive skademekanismen i detalj, noe som sjefen din ikke kan gjøre nøyaktig med mindre vedkommende var der, eller stiller de riktige spørsmålene til deg. Dette er viktig. Anonymkode: 709a7...fc0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:50 #5 Skrevet lørdag kl 06:50 Da jeg ble utsatt for grov vold på jobb fikk jeg beskjed av NAV at arbeidsgiver skal melde inn. Det ble svikt i rutinene og jeg meldte til slutt inn selv. Da tok NAV kontakt med arbeidsgiver og arbeidsgiver måtte redegjøre, til NAV, hvorfor de ikke hadde gjort dette og arbeidsgiver måtte svare på endel spørsmål. Arbeidsgiver, via kommuneadvokaten, anmeldte saken til politiet. Det gjorde de. Anonymkode: 9e906...b62
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:55 #6 Skrevet lørdag kl 06:55 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da jeg ble utsatt for grov vold på jobb fikk jeg beskjed av NAV at arbeidsgiver skal melde inn. Det ble svikt i rutinene og jeg meldte til slutt inn selv. Da tok NAV kontakt med arbeidsgiver og arbeidsgiver måtte redegjøre, til NAV, hvorfor de ikke hadde gjort dette og arbeidsgiver måtte svare på endel spørsmål. Arbeidsgiver, via kommuneadvokaten, anmeldte saken til politiet. Det gjorde de. Anonymkode: 9e906...b62 Det står også på NAV sin hjemmeside at arbeidsgiver plikter å melde inn - Meld yrkesskade eller yrkessykdom - nav.no Anonymkode: 9e906...b62
Diry72 Skrevet lørdag kl 07:02 #7 Skrevet lørdag kl 07:02 Synd det er så store forsømmelser. Arbeidsgiver plikter å sende inn skademelding. Du kan også ta dette opp med fastlegen din, for han kan også sende inn. Viktigste man gjør er å få dokumentert skaden.
Gidavmeg Skrevet lørdag kl 07:10 #8 Skrevet lørdag kl 07:10 Arbeidsgiver meldte da jeg var i den situasjonen, men jeg satt ved siden av når det ble gjort slik at det ble riktig
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:26 #9 Skrevet lørdag kl 07:26 Takk for svarene. Altner godt dokumentert og dette er ikke 1. gang jeg ble utsatt for fysiske og psykiske skader. Bare at denne gangen ble jeg sykemeldt pga jeg trengte behandling. Jeg melder på mandag. ts Anonymkode: 10629...8f7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:23 #10 Skrevet lørdag kl 09:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står også på NAV sin hjemmeside at arbeidsgiver plikter å melde inn - Meld yrkesskade eller yrkessykdom - nav.no Anonymkode: 9e906...b62 Når arbeidsgiver ikke melder inn så kan det stå så mye det bare vil på NAV sine sider at arb.g. Skal melde inn. Det er ts det går ut over at saken ikke blir meldt inn, derfor er det viktigere at ts melder inn selv, enn å krangle om hva som står på NAV sine sider. Derfor skal og ts enten på skjemaet, eller i eget skriv forklare hvorfor hun melder inn selv. I verste fall i slike saker, så taper den skadde fordi hun ikke gjør noe men vente røp at andre skal gjøre sin plikt, noe de her tydeligvis ikke gjør. Anonymkode: 9aa39...349
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:13 #11 Skrevet lørdag kl 18:13 Hei, jeg ble skadet på jobb, jeg måtte melde det selv, jeg ringte nav om det, leder løy 2 ganger om at han hadde meldt det, men gjorde det ikke, så jeg sendte det inn, og journal og prøvesvar og sykemeldinger, fikk godkjent fort. storebrand «belønner» firmaer som ikke melder inn skader, sikkert andre forsikringsselskaper og, det er temmelig ekkel og giftig for samfunnet Anonymkode: 2d385...cf0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:20 #12 Skrevet lørdag kl 18:20 Jeg er godt kjent med rutinene. Du kan melde inn selv, så vil nav tilskrive arbeidsgiver for en signert skademelding/bekreftelse. Belastningsskader godkjennes imidlertid ikke som yrkesskade. Anonymkode: d3f6f...3c3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:46 #13 Skrevet lørdag kl 20:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er godt kjent med rutinene. Du kan melde inn selv, så vil nav tilskrive arbeidsgiver for en signert skademelding/bekreftelse. Belastningsskader godkjennes imidlertid ikke som yrkesskade. Anonymkode: d3f6f...3c3 Hva går under belastningsskade ? Mine skader/smerter er resultat av fysisk utagering i flere omganger der jeg knakk etter siste episode. Det er krysset arbeidsrelatert når jeg ble sykemeldt. Spesialist har også bekreftet at smertene er grunnet utagering. Fysioterapeut også. ts Anonymkode: 10629...8f7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:48 #14 Skrevet lørdag kl 20:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg ble skadet på jobb, jeg måtte melde det selv, jeg ringte nav om det, leder løy 2 ganger om at han hadde meldt det, men gjorde det ikke, så jeg sendte det inn, og journal og prøvesvar og sykemeldinger, fikk godkjent fort. storebrand «belønner» firmaer som ikke melder inn skader, sikkert andre forsikringsselskaper og, det er temmelig ekkel og giftig for samfunnet Anonymkode: 2d385...cf0 Jeg sender neste uke. Hva trenger de av vedlegg ? Anonymkode: 10629...8f7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:56 #15 Skrevet lørdag kl 20:56 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sender neste uke. Hva trenger de av vedlegg ? Anonymkode: 10629...8f7 Unnskyld, jeg blander, det var når jeg søkte menerstatning. Da spør de om journalen din. bare meld inn skade, så tenker jeg du blir kontaktet om det er noe de trenger. Anonymkode: 2d385...cf0
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:46 #16 Skrevet søndag kl 00:46 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva går under belastningsskade ? Mine skader/smerter er resultat av fysisk utagering i flere omganger der jeg knakk etter siste episode. Det er krysset arbeidsrelatert når jeg ble sykemeldt. Spesialist har også bekreftet at smertene er grunnet utagering. Fysioterapeut også. ts Anonymkode: 10629...8f7 Anbefaler deg om å se på lovdata. i mitt tilfelle fikk jeg avslag av at hendelsesforløpet var for langt, (også utagering) til tross for det var innenfor en vakt. De jobber med yrkesskadeordningen nå, som skal gi rom for mer slitasje, og forhåpentligvis mindre rom for at nav og forsikringsselskapene skal kunne si skademekanismen er forventet i aktuelle yrke. det er viktig å skrive en god skaldemelding, noe du får om du går grundig igjennom beskrivelsen/e av skademekanismen, samtidig som du ser på lovdata hvilke kriterier som må oppfylles for at den kan bli godkjent. Anonymkode: 709a7...fc0
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:19 #17 Skrevet søndag kl 11:19 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva går under belastningsskade ? Mine skader/smerter er resultat av fysisk utagering i flere omganger der jeg knakk etter siste episode. Det er krysset arbeidsrelatert når jeg ble sykemeldt. Spesialist har også bekreftet at smertene er grunnet utagering. Fysioterapeut også. ts Anonymkode: 10629...8f7 Skade i muskel-/og skjelettsystemet som skyldes slitasje og belastning over tid godkjennes ikke, det gjør heller ikke psykisk skade som følge av belastning over tid. Videre er det hovedårsakslæren som gjelder på folketrygdens område, men med et fordelingsprinsipp. Det betyr at dersom du kan dokumentere faktisk påført skade som følge av en enkelthendelse, så kan det vurderes om hele eller deler av sykdomsbildet ditt kan godkjennes. Du må legge frem medisinsk dokumentasjon som bekrefter årsakssammenheng, høyst sannsynlig for 2 år forut for hendelsen og frem til i dag som gjelder den aktuelle kroppsdelen/skaden/sykdommen. Anonymkode: d3f6f...3c3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:40 #18 Skrevet søndag kl 21:40 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skade i muskel-/og skjelettsystemet som skyldes slitasje og belastning over tid godkjennes ikke, det gjør heller ikke psykisk skade som følge av belastning over tid. Videre er det hovedårsakslæren som gjelder på folketrygdens område, men med et fordelingsprinsipp. Det betyr at dersom du kan dokumentere faktisk påført skade som følge av en enkelthendelse, så kan det vurderes om hele eller deler av sykdomsbildet ditt kan godkjennes. Du må legge frem medisinsk dokumentasjon som bekrefter årsakssammenheng, høyst sannsynlig for 2 år forut for hendelsen og frem til i dag som gjelder den aktuelle kroppsdelen/skaden/sykdommen. Anonymkode: d3f6f...3c3 Jeg har blitt påført skade og nedsatt funksjon etter konkret hendelse. Dette er første gang jeg er sykemeldt også. Journalen min inneholder diverse som vanlig slitasje for alderen, men ingenting spesielt. Jeg har fungert helt utmerket og jobbet uten pause før dette skjedde. Anonymkode: 10629...8f7
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:00 #19 Skrevet mandag kl 04:00 De aller fleste får ikke godkjent yrkesskadeerstatning. Jeg ville brukt advokat. Snakker av erfaring. Videre må en spesialist avgjøre din medisinske invaliditet. Nav setter krav om minimum 15 % medisinsk invaliditet. https://www.personskadeadvokater.no/yrkesskade/godkjent-yrkesskade/ Anonymkode: 2db6b...847
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:58 #20 Skrevet mandag kl 12:58 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har blitt påført skade og nedsatt funksjon etter konkret hendelse. Dette er første gang jeg er sykemeldt også. Journalen min inneholder diverse som vanlig slitasje for alderen, men ingenting spesielt. Jeg har fungert helt utmerket og jobbet uten pause før dette skjedde. Anonymkode: 10629...8f7 Litt vanskelig å vurdere uten at du oppgir type skade og skademekanisme, men det er bare å melde inn på nav.no så tar nav kontakt med arbeidsgiveren din og sender deg et brev med dokumentasjonen de trenger for å vurdere kravet 😊 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De aller fleste får ikke godkjent yrkesskadeerstatning. Jeg ville brukt advokat. Snakker av erfaring. Videre må en spesialist avgjøre din medisinske invaliditet. Nav setter krav om minimum 15 % medisinsk invaliditet. https://www.personskadeadvokater.no/yrkesskade/godkjent-yrkesskade/ Anonymkode: 2db6b...847 Her blander du yrkesskadegodkjenning med menerstatning ved yrkesskade. Man må først søke om yrkesskadegodkjenning, så kan man søke menerstatning dersom det viser seg at man får en varig og betydelig skadefølge av medisinsk art. Anonymkode: d3f6f...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå