AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Ofte er det lite plass til koffert/klær generelt på hotell synes jeg. Hvordan pakker dere «fornuftig» for en uke i syden? Si gjerne noe om hva du pakker til deg selv også,, og barn på ca 6-10 år. Anonymkode: 51788...330
Aristoteles Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Da barna var yngre delte de en liten koffert. Tok med 2-3 av hvert plagg de trengte. Ingen langbukser eller jakker etc. Og skylte opp i vasken når det trengtes. Det samme for meg selv. Er på en 4-ukers ferie nå, og har cirka gem kilo bagasje. Vasker etter hvert ☺️ Etter å ha reist mye så vet jeg at jeg ikke blir å bruke halvparten av det jeg tar med om jeg pakker en vanlig koffert. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli Lite. Badetøy, 1 shorts og 1 skjørt / kjole, noen t-skjorter, undertøy, sokker, sandaler og 1 genser Anonymkode: c52ba...01f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli Når vi reiser på lange turer pakker vi kun håndbagasje. 1 uke ferie? Da orker ikke jeg stå med vask så da blir det hverdagsklær til hver dag. Pakker 4 underdeler og 9 overdeler. Anonymkode: 2f0cf...f47
AnonymBruker Skrevet 5. juli #5 Skrevet 5. juli Lite. Drar i gode sko og evt en tynn genser (spørs når på året). Pakker litt sommerklær i håndbagasje. Anonymkode: 33928...574
AnonymBruker Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli Pleier leie AirbnB med vaskemaskin, og tørkeplass ute. Er gull i varmen. Vasker badeklær, handklær og treningstøy hver dag. Anonymkode: e7e8d...563
AnonymBruker Skrevet 5. juli #7 Skrevet 5. juli Vasker for hånd så kjøper vaskemiddel der vi er. Så pakker 3 truser, 2 sokker, 2 teskjorter, 1 genser, 1 bukse, 1 shorts, 1 kjole. Sandaler. Går vi i muns eller et uhell skjer så kan vi kjøpe noe. Legger som regel igjen det vi kjøper og gir til hotell personalet. Anonymkode: 178a2...703
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli Bruke en plastpose og pakket et fullt sett i hvert pose for 2-3 dager mer enn vi skulle (inkludert sokker og truser) og 3-4 sett med badetøy (og har badesokker) en bade-tskjorte med uv, en treningsbukse, en kosebukse og en vanlig bukse, har en «varm» langermet kan være deilig hvis solbrent. Har med litt flytende flekkmiddel for å fjerne ev småflekker. Har et sett med klær i håndbsgasje og om de drar i shorts/kjole/t-skjorte på vei hjem så ligger ligger bukse og genser om kaldt når vi kommer til Norge. Har tynt sjal i håndbagasjen også som flittig brukes som teppe. Anonymkode: 95908...3d6
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pleier leie AirbnB med vaskemaskin, og tørkeplass ute. Er gull i varmen. Vasker badeklær, handklær og treningstøy hver dag. Anonymkode: e7e8d...563 Jeg også. Orker ikke ferie med barn uten vaskemaskin. Særlig ikke når barna er tenåringer, hvor plaggene er større å vaske for hånd, og ikke minst - de MÅ vaskes. Anonymkode: 8521e...a19
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg også. Orker ikke ferie med barn uten vaskemaskin. Særlig ikke når barna er tenåringer, hvor plaggene er større å vaske for hånd, og ikke minst - de MÅ vaskes. Anonymkode: 8521e...a19 Ikke sant… en dag på stranda - de handkletne er rett ut ekle (ikke bare av svette). Barn som griser med is og ketchup. Tenåringer (og mann) som svetter. Mann som løper en time hver morgen i varmen (🤢). Vi har siste tre dagene på hotell uten vaskemaskin i by nå. Og er nesten der at jeg sender en av dem til nærmeste vaskeri😅har i det minste en ballong der alt henges ut. Anonymkode: e7e8d...563
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Pakker med 3 sett badetøy, rent undertøy til hverd dag+ litt ekstra, er vi borte en uke pakker vi med en ren topp + shorts/kjole/skjørt til hver dag , + strandklør som i en lett kjole x+ f.eks. Dette gjelder både meg som mamma og barna som er 2 jenter. Vi har på rene klær hver kveld når vi er ute og spiser, og jeg vasker ikke klær når jeg er på ferie. Vi har nok av klær og reiser med hver vår store koffert. Er vi borte 2 uker så har vi dobbelt opp av hva vi har for en uke. Skjørt/shorts kan brukes et par kvelder, men ikke overdeler. Anonymkode: e88a8...34e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Vi har to aktive gutter på 5 og 9 og pakker som regel én outfit til hver dag. Da må vi likevel vaske litt innimellom - fjerne flekker o.l. - fordi de sjeldent klarer å ha rene klær gjennom hele dagen, selv om klærne som regel kun brukes til frokost og middag. Men de to deler én koffert og jeg pakker så lite som mulig. Mannen min og jeg deler også én koffert. Jeg har ikke noe imot å skylle noen plagg i vasken og ønsker ikke å måtte ta med tre eller fire kofferter. Anonymkode: 01d6e...de1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #13 Skrevet 6. juli To badeshortser, en shorts, et par penere langbukser, to t-skjorter, en langermet genser, tre boxere. Vasker etter hvert, offentlig vaskeri er gull. Anonymkode: 4568e...bc7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli Til frøkna har jeg pakket/ eller hun har pakket: 1 badedrakt, en bikini, 7 truser/sokker, tre shorts, 3 singlet og 3 t-skjorter, en kjole og en jakke til å slenge over seg på flyet, sandaler og joggesko. Vi pakker koffert i koffert ned, for å ha plass til å shoppe litt. Anonymkode: 6fae6...c5a
AnonymBruker Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli Selv så har jeg et barn For meg så hadde jeg pakker 3 kjoler og badetøy. Langermet cardigan og undertøy til hver dag. Til sønnen så hadde jeg tatt 2 badeshorts og 2 shorts og t-skjorter. En joggebukse og langermet jakke/genser. Og boksere for hver dag i tilfelle man skal annet enn strand. Så håndklær kanskje. Ellers så er jeg tilhenger av å kjøpe det som trengs, reier til stedet med lett koffert og kommer tilbake med full. Anonymkode: 21861...608
AnonymBruker Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli Lite. Badedrakt og badebukse. Undertøy. En shorts og 2-3 t-skjorter. Sandaler hvis de ikke er på under reisen. Bruker de samme overdelene flere dager, bare lufter dem. Reiser gjerne med en tynn jakke. Anonymkode: c533a...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå