Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ta ut noen penger av lommeboken min nå og oppdaget at den ene 200 lappen er uten den sølvstripen som er på "fremsiden". Har nå studert den nøye og ser at det er flere andre ting som heller ikke "matcher" de andre 200 lappene jeg har. Mønsteret er ulikt noen steder og den "søvtråden" som går inni seddelen er heller ikke lik den som er i de andre.

Antar derfor at seddelen er falsk.

Hva gjør jeg med den?

Skal jeg levere den inn i banken? Levere den til politiet? Ingenting?

Jeg vil jo ikke bare kaste enn 200 lapp heller.......får jeg en ny om jeg leverer den inn? Eller blir det stort rabalder pga den og jeg blir mistenkeliggjort?? (Litt paranoid ja....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lever den i banken, du får en ny.

Gjest Gjest
Skrevet

Trodde ikke man fikk en ny om man leverte den falske? I så fall vil det jo være nokså enkelt å være falskmyntner...

Uansett - jeg ville levert den inn!

Gjest lilletroll
Skrevet
Trodde ikke man fikk en ny om man leverte den falske? I så fall vil det jo være nokså enkelt å være falskmyntner...

Tror nok de 200 kronene er tapt, ja, dessverre.

Skrevet

men sjekk om den er gammel?

er jo ikke såå mange år siden den stripen kom på.

(men det er nok såpass lenge siden at den burde vært utslitt nå dersom det er tilfellet...)

jeg ville ha ta kontakt med banken som eier minibanken å høre jeg

Skrevet

Vet at ikke alle gamle sedler har den holograf stripen. Men denne har heller ikke den "perlemor skriften" bak hvor det står 200 mange ganger under hverandre.....

Kjipt....jeg kommer til å gå i banken med den men jeg kunne egentlig tenke meg å bare bruke den......har ikke lyst til å bare gi den bort liksom.

Den er ikke fra en minibank. Jeg fikk den som veksel da jeg handlet i godtebutikken på Nordysenteret (Svinesund) på lørdag.

Skrevet

Håper du oppdaterer oss når du har snakket med banken! Litt interssant å vite.

Skrevet

leste litt feil i første innlegg jeg... leste at du tok ut penger fra minibank og ikke lommebok... hvordan jg greite det aner jeg ikke

Gjest Gjesta
Skrevet

Du bør så klart levere den til politiet........

Skrevet
Du bør så klart levere den til politiet........

Ikke banken???

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville levert den til politiet, de vil sikkert vite hvor du har fått den fra også.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg skulle veksle penger i automat i banken da jeg fant en sånn seddel, spurte de om den var falsk, men den var bare gammel. jeg ville spurt i en bank.

Gjest Gjest
Skrevet

Lever i banken eller til politiet. Du får ikke igjen noe for det, dessverre.

Skrevet

Jeg var i banken med den. Damen tittet bittelitt på den og sa den sikkert bare var gammel også fikk jeg en annen.

Jeg vet (etter å ha lest på nett) at den sølvstripen kom på senere. MEN denne hadde heller ikke de "perlemor tallene" bakpå....det står 200 mange ganger under hverandre bak om man ser den i en vinkel......og flere andre ting i motivet var også ulikt. I tillegg var teksten i den sølvstripen inni papiret helt annerledes...

Men nå har jeg gjort "min plikt" og levert den inn...om den er falsk eller ikke vet jeg egentlig fortsatt ikke for jeg mener som sagt at hun ikke sjekket den nøye nok...

Skrevet

Oppdager man en falsk seddel skal det meldes til politiet for etterforskning. Selv Norges Bank melder fra til politiet om slik.

Om sølvranden ikke var på seddelen din, skal uansett vannmerket og sikkerhetstråden være til stedet...

Skrevet
Oppdager man en falsk seddel skal det meldes til politiet for etterforskning. Selv Norges Bank melder fra til politiet om slik.

Om sølvranden ikke var på seddelen din, skal uansett vannmerket og  sikkerhetstråden være til stedet...

Vannmarket var der og sølvtråden inni - men den var ikke lik som på de andre 200 lappene mine.....dessuten manglet som sagt "perlemortallene" bakpå.....

Men nå har jeg levert den inn og om de gjør noe med den eller ikke får nå være deres sak...

Gjest Fruktfat
Skrevet

tror ikke de tallene kom på før senere heller. jeg opplevde som sagt det samme som deg, da sammenlignet de med 200 sedler de hadde i banken, den var bare gammel.

Skrevet

Ok. For jeg leste på sidene til Norgesbank og da sto det an den hlografiske streken kom på sent men ikke at det samme gjalp "perlemors tallene" eler hva de kalte dem.

Uansett har jeg nå en helt ekte 200 lapp så om den andre var falsk eller ikke så er det ikke lengere så innmari viktig ;)

Skrevet

Den seddelen du leverte inn kommer til å bli sendt videre til Norges Bank for makulering siden de trodde den var gammel.

Gjest Gjest
Skrevet
Lever den i banken, du får en ny.

Riktig at den skal leveres i banken, men feil på at man får en ny. Hvor har du den informasjonen fra? Gjetning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...