AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Jeg har kommet dit at jeg kan kjøpe min potensielt siste leilighet etter mange år med nøktern livsstil. Har funnet en som er høyaktuell. Toppleilighet fra 2024. Fin, stor plass, garasjeplass, balkong, eget vaskerom, flere soverom. Ulemper er ingen kveldssol, litt dårlig kollektivtilbud. Den er 10-15 min sykkeltur fra bykjernen i en større norsk by. Nå er jeg litt opptatt av å ikke gjøre en dårlig investering. Er det slik at det alltid lønner seg best å kjøpe noe midt i sentrum mtp verdistigning? Det skjer ingen spesiell byutvikling i området men det er ikke langt til noe som helst egentlig om man er villig til å ta sykkelen fatt, og jeg er stort sett aktiv, så for meg passer det bra. Og har nyere leiligheter samme prisstigning som eldre leiligheter? Bortsett fra at de har høyere pris fra før? Takker for alle svar. Anonymkode: f2255...b28
TheLegendBellaGoth Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): kjøpe min potensielt siste leilighet Hvis du ikke skal kjøpe leilighet i fremtiden så gjør det vel ikke noe hvilken verdistigning den har? Holder du vedlikeholdet så vil den nok fortsette å øke i verdi. Vi har erfaring at eldre leiligheter har ofte potensielt mer verdiøkning fordi de dyre er for dyre for folk flest 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Kjøp for å bo. Virker jo som du har spart i mange flere år enn du trenger da du kan være så fin på det. Hvis du skal kjøpe for å investere, så kan du jo bli boliginvestor, men tror du skal fokusere på å få deg en bolig å bo i. Anonymkode: 02e0f...97e
Knirke Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Hvorfor trenger du en leilighet som stiger i verdi når du skal bo der selv resten av livet? Har du lommer i likskjorta? 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Det finnes ingen alltid. Du må nesten bare kjenne markedet du kjøper i, og selv da er det jo ingen garantier for at fremtidig utvikling vil være som historisk. Anonymkode: f05c0...d29 1
Mr X Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Som oftest vil en sentrumsnær leilighet være mere attraktiv fordi det er nært butikker og andre tjenester. Hvorfor noen tenker verdistigning ifm siste eiendomsinvestering kan være så mangt. De fleste har noen som kommer etter seg selv og som man er glad i. Det som kan være noe å tenke over i din situasjon er hvordan er det å bli gammel i det området du vurderer å kjøpe? Er det nærhet til apotek, butikk, slike ting det kan være greit å kunne gå til, selv med rullator. Hvor lenge vil du være i stand til å sykle? Alt er fint og flott så lenge du er i god form, men det kommer for de fleste en dag hvor helsen på helt naturlig vis blir svekket og da er det greit å kunne tusle rolig på butikken, apoteket og polet (for de som har slike ønsker). Jeg hadde personlig valgt sentrumsnært. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Jeg tenker verdistigning fordi det er min siste bolig som singel i alle fall, men om livet endrer seg og jeg ønsker å selge og flytte sammen med noen andre så er det greit å tjene litt på det. Må kanskje ha litt mer is i magen da og se hva som dukker opp enda mer sentralt. Har leilighet fra før så haster ikke, annet enn at prisene jo stiger som de alltid gjør. Anonymkode: f2255...b28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå