AnonymBruker Skrevet 5. juli #21 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min erfaring er motsatt. De eldre mødrene tar ting mer basert på magefølelse og sunn forbudt mens de yngre styrer med apper, utstyr (Moonboom, sleep regression, eget rom etc) og er stresset ved det minste «avvik». I mitt nettverk (venner, kollegaer og barnehage) er unge foreldre 30 og eldre 40, da. Anonymkode: 70a07...961 Det er min erfaring også. De yngste virker dessuten veldig opptatt av å framstå som perfekte, fordi de er unge og antar at de blir dømt ut fra alderen sin, og så vipper det som oftest over i hysteri, mens de eldre mødrene er tryggere i valgene sine. Det er også kjempeforskjell på førstegangsmødre/ettbarnsmødre og flerbarnsmødre. De med bare ett barn er mye mer opptatt av perfeksjon og at alt skal gjøres etter boka mens de med flere barn er mer avslappet og tryggere i seg selv. Anonymkode: 631b5...10d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #22 Skrevet 5. juli Har ikke barn selv, men blant de jeg vokse opp med va de yngre mødrene mye mer beskyttende. Trur det er veldig tilfeldig. Anonymkode: 3e585...00a
AnonymBruker Skrevet 5. juli #23 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hææ? 😅 Anonymkode: ff22c...7e7 Du har høy utdannelse, men vet ikke hva korrelasjon og kausalitet er..? Anonymkode: 1a86f...661 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #24 Skrevet 5. juli Ikke for min del. Når jeg fikk mitt første barn var jeg opptatt av å gjøre alt "riktig". Lot foreldre/besteforeldre og samfunnets normer styre mine valg i større grad. Nå gir jeg mer blaffen og gjør det jeg selv mener er riktig etter erfaring. kunnskap og sunn fornuft. Anonymkode: 5ed54...a01
AnonymBruker Skrevet 5. juli #25 Skrevet 5. juli Nei, det tror jeg ikke. Det handler mer om antall barn, personlighet og hvorvidt man er opptatt av at alt skal oppfattes perfekt utad. Anonymkode: 40ea4...5b6
AnonymBruker Skrevet 5. juli #26 Skrevet 5. juli Jeg er 26 nå og venter andre barnet. Med første barnet var jeg veldig usikker på meg selv og følte helsesøsteren vi hadde var over gjennomsnittet kritiserende mot meg i tillegg drev hun veldig ammepress. Det gjorde at jeg prøvde å gjøre alt perfekt. I tillegg opplevde jeg fra flere hold at så mange hadde veldig mye de ønsket å si om alt. Som legging, amming, hvilke tøy man burde og ikke burde kjøpe. Jeg ble så utslitt tilslutt. Vi endte opp med masse utstyr og dyre greier som moonboon. Nå venter jeg andre barnet og håper jeg klarer å gi mer faen. Opplever at første barnet mitt virker litt skeptisk og usikker, sikkert fordi hun har plukket det opp fra meg. Jeg prøvde så langt jeg kunne å være på, tilstede og gjøre alt riktig men syns det heller ga en backlash. Kunne ønske jeg klarte fra starten av å ikke dille og styre så fælt. Anonymkode: a8462...fad
AnonymBruker Skrevet 5. juli #27 Skrevet 5. juli Dette var jo selve definisjonen av svigerforskning, TS. Så flott at du er perfekt, og at svigerinnen din tydeligvis er en håpløs forelder! Eller? Anonymkode: 95e28...70b
AnonymBruker Skrevet 5. juli #28 Skrevet 5. juli For min del er det personlighet, har rukket å få barn både i 20, 30 og rett etter 40 år, og jeg er like avslappet nå som når jeg var 20. Jeg har alltid vært veldig chill og lar ungene styre på. Anonymkode: f8623...934
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå