Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det ser rart ut de som går på forfoten om de har høye hæler. Jeg setter stiletthælen ned først når jeg går, rett i ryggen og strak holdning, og ruller frem til forfoten. 

Ellers går jeg lett på hælen. Har en mor, som i yngre dager, gikk TUNGT på hælene. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I høye hæler legger vi majoriteten av vekten på forfoten. 

Anonymkode: 8d7e9...ab8

Høye hæler er superfeminint, men hvis du går på forfoten så ser det bare kleint ut. Litt sånn Bambi på isen. 

https://www.klikk.no/mote/stil/hvordan-ga-i-hoye-haeler-2632440

Anonymkode: 4e87d...154

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig sunt å treffe med hælen først også rulle over hele foten. Veldig usunt å gå på tå

Anonymkode: 7c0b4...1b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter hælen i bakken først og ruller så fremover til forfot. Jeg går allikevel helt stille, selv med kraftig overvekt. Mine tantebarn derimot, tynne og små som noen fjær, tramper som en hel bøffelflokk. Så jeg tror ikke det nødvendigvis har med vekt å gjøre heller, bråket kommer fra hvor hardt du smeller hælen i bakken tenker jeg. 

Anonymkode: e68de...63f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er veldig sunt å treffe med hælen først også rulle over hele foten. Veldig usunt å gå på tå

Akkurat DETTE kan jeg forholde meg til hva er.

Men jeg har spurt gjentatte ganger hva mennesker mener i denne tråden, og ingen kan tydeligvis svare på hva de mener. Er det dette man mener? Er det dette som er å gå på hælene? Det er jo å gå helt normalt og slik man skal gå.

Jeg synes forøvrig det er smått utrolig at man kan skrive en hel tråd om å gå på hæler, hvor mange svarer, og så likevel klarer ingen å beskrive hva man mener. 

Anonymkode: 72692...e36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter hælen i bakken først og ruller så fremover til forfot. Jeg går allikevel helt stille, selv med kraftig overvekt. Mine tantebarn derimot, tynne og små som noen fjær, tramper som en hel bøffelflokk. Så jeg tror ikke det nødvendigvis har med vekt å gjøre heller, bråket kommer fra hvor hardt du smeller hælen i bakken tenker jeg. 

Anonymkode: e68de...63f

Jeg hadde en mann og en dame over meg. Mannen hørte jeg ikke, dama hørte jeg veldig godt. Da jeg nevnte dette for de, ble hun helt satt ut av spill, for hun mente hun gikk veldig stille og at alle andre bråkte.

Og jeg nevnte ikke en gang hvor EKSTREMT MYE MER bråk hun laget.

Jeg tror ofte det er de mest bråkete som tror de er mest stille. Du høres i grunn akkurat ut som henne :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke usunt å lande på forfoten. Variasjon er bra, da får man aktivisert flere muskelgrupper i føttene. 

Anonymkode: f9281...00f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og går stille lander med forfoten først. Nå gikk jeg på turn, og der lærer vi oss og løpe helt lydløst, og da løper vi på tå.

Anonymkode: 947f5...f67

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en mann og en dame over meg. Mannen hørte jeg ikke, dama hørte jeg veldig godt. Da jeg nevnte dette for de, ble hun helt satt ut av spill, for hun mente hun gikk veldig stille og at alle andre bråkte.

Og jeg nevnte ikke en gang hvor EKSTREMT MYE MER bråk hun laget.

Jeg tror ofte det er de mest bråkete som tror de er mest stille. Du høres i grunn akkurat ut som henne :fnise:

Jeg er dame og tror (vet) at jeg går stille. Når jeg er på besøk hos familie, så blir de ofte overrasket fordi jeg "plutselig" står i rommet og de trodde jeg var i en annen etage. Min erfaring er at det ikke er kjønnsrelatert hvem som går tung, men personrelatert. Min far var stor (190 og overvektig de siste årene), men han gikk stille. Vi har begge hatt en del smerter i rygg og hofter, jeg vet ikke om de påvirket hans gange - men det har nok påvirket min. Jeg får mer vondt om jeg tråkker tungt/hardt ned.

Anonymkode: c6dfd...293

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er dame og tror (vet) at jeg går stille. Når jeg er på besøk hos familie, så blir de ofte overrasket fordi jeg "plutselig" står i rommet og de trodde jeg var i en annen etage. Min erfaring er at det ikke er kjønnsrelatert hvem som går tung, men personrelatert. Min far var stor (190 og overvektig de siste årene), men han gikk stille. Vi har begge hatt en del smerter i rygg og hofter, jeg vet ikke om de påvirket hans gange - men det har nok påvirket min. Jeg får mer vondt om jeg tråkker tungt/hardt ned.

Anonymkode: c6dfd...293

Svarer du feil person?

Jeg har aldri ment å snakke om kjønn, bare om at det er stor forskjell på hvor mye lyd man lager, og at de som bråker mest ofte tror de ikke lager lyd. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som dame har alltid gått mer på tærne og veldig forsiktig og stille. Svigermor tramper rundt som en elefant. Jeg har i ærligheten navn tenkt at det var noen type hjernedysfunksjon 😅 har fått høre at personer med ADHD, autisme og lignende har en tendens til å gå på en spesiell måte.

Anonymkode: 25621...67c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I høye hæler legger vi majoriteten av vekten på forfoten. Ikke bakfoten. Så den teorien gir ingen mening 

Anonymkode: 8d7e9...ab8

Da håper jeg du sjeldent går med høye hæler! Er helt krise med kvinner som ikke klarer å gå riktig med høye hæler. Man setter selvsagt hælen først i bakken!

Anonymkode: 8e111...ea6

AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne tramper jeg ganske hardt ned på hælen. Det har ingenting med kjønn å gjøre eller hensynsløs adferd (haha, kg altså..), men litt atypisk gang grunnet feilstilling i føttene og smerter. Når det er sagt fatter jeg ikke hva folk i kommentarfeltet mener når de sier at de trår ned på forfoten først? Dere lister dere altså rundt som en innbruddstyv i en tegneserie? Det som nok er sant er at det er forskjellig hvor hardt folk tråkker ned på hælen. Å gå på forfoten er heller sjeldent. Vet om et par med psykisk utviklingshemming og autismespekterforstyrrelser som gjør det da... 

Det er verken sunt eller normalt fra naturens side å ha mest belastning på forfoten når man tråkker ned (langt mindre tråkke ned på forfoten først, hvordan enn det utartet seg). Det er en grunn til at hælputen har mer fett enn forfoten. Faktisk er det et lite område på størrelse med en femøring med størst ansamling av fettceller som er ment å absorbere mest trykk nå man setter ned foten. Ikke rart folk sliter med fotplager når vi er skapt med så små marginer fra evolusjonens side! 

Anonymkode: c918e...ce1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når det er sagt fatter jeg ikke hva folk i kommentarfeltet mener når de sier at de trår ned på forfoten først? Dere lister dere altså rundt som en innbruddstyv i en tegneserie?

:laugh:

Det har jeg spurt om flere ganger, men ingen kan tydeligvis svare. Begynner å lure på om å gå på hælene er dialekt eller noe, og betyr å gå tungt. At det ikke har å gjøre med å gå bare på hælen (ikke berøre gulvet med forfoten) eller gå bare på tå (ikke berøre gulvet med hælen), slik man lett kan bli forledet til å tro. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

:laugh:

Det har jeg spurt om flere ganger, men ingen kan tydeligvis svare. Begynner å lure på om å gå på hælene er dialekt eller noe, og betyr å gå tungt. At det ikke har å gjøre med å gå bare på hælen (ikke berøre gulvet med forfoten) eller gå bare på tå (ikke berøre gulvet med hælen), slik man lett kan bli forledet til å tro. 

Fikk meg til å tenkte på denne videoen 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fikk meg til å tenkte på denne videoen 😂

Hahah!

Ja, der har du tegneserieinnbruddstyv-looken 🤣

AnonymBruker
Skrevet
Breeze skrev (22 timer siden):

Har opplevd før i forhold at kvinnene jeg har vært sammen med tråkker hardt når de går på hælene, er dette helt normalt for damer? Tenker dere ikke over at det lager lyd? Opplevde det når jeg var gift og hun skulle tidligere på jobb enn meg, jeg våknet av det at hun trampet hardt. Og jeg husker en gang jeg leide i underetasje, når mannen var hjemme så hørte jeg ingenting men når fruen var hjemme så hørte man godt når hun tråkket rundt på hælene i overetasjen. Er bare en observasjon og ikke for å kritisere.

Nei! Jeg er kjempenøye med å ikke gjøre det. Men har alltid hatt en lett "flyvende" spretten gange og mest på frempartiet av foten. Tramping er usjarmerende uansett hvem som gjør det. Endelig har jeg også funnet en mann som flyr og spretter rundt som meg selv. Man hører oss ikke.

Anonymkode: 61a00...a78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg som dame har alltid gått mer på tærne og veldig forsiktig og stille. Svigermor tramper rundt som en elefant. Jeg har i ærligheten navn tenkt at det var noen type hjernedysfunksjon 😅 har fått høre at personer med ADHD, autisme og lignende har en tendens til å gå på en spesiell måte.

Anonymkode: 25621...67c

Ja det har jeg tenkt også 😛 Men autismannen min spretter rundt som en liten sommefugl.

Anonymkode: 61a00...a78

AnonymBruker
Skrevet

Mange av disse skoene er laget for å gi lyd. Selv med normal gange hører en "klikk klakk" for hvert steg. Det er litt sånn "hør her kommer jeg sko" 

Anonymkode: c37d9...134

AnonymBruker
Skrevet

Det har flyttet inn en dame i leiligheten over oss, og vi hørte med en gang at hun tråkket rundt som en elefant på hælene.

I dag har det toppet seg da sofaen og gulvet nede hos oss vibrerer, når hun går fram og tilbake.

Hun går veldig mye frem og tilbake i leiligheten og flytter på møbler.

Hun som bodde i leiligheten tidligere, hørte vi ikke.

Anonymkode: 4ff77...3f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det har flyttet inn en dame i leiligheten over oss, og vi hørte med en gang at hun tråkket rundt som en elefant på hælene.

I dag har det toppet seg da sofaen og gulvet nede hos oss vibrerer, når hun går fram og tilbake.

Hun går veldig mye frem og tilbake i leiligheten og flytter på møbler.

Hun som bodde i leiligheten tidligere, hørte vi ikke.

Anonymkode: 4ff77...3f1

Samme her. Fått ny nabo over som høres ut som en elefant - vet ikke om det er mann eller dame, men grusomt er det.

Anonymkode: ff538...ecf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...