Breeze Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Har opplevd før i forhold at kvinnene jeg har vært sammen med tråkker hardt når de går på hælene, er dette helt normalt for damer? Tenker dere ikke over at det lager lyd? Opplevde det når jeg var gift og hun skulle tidligere på jobb enn meg, jeg våknet av det at hun trampet hardt. Og jeg husker en gang jeg leide i underetasje, når mannen var hjemme så hørte jeg ingenting men når fruen var hjemme så hørte man godt når hun tråkket rundt på hælene i overetasjen. Er bare en observasjon og ikke for å kritisere. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli De fleste gjør ikke det, men personer av begge kjønn kan gjøre det. Noen "er bare slik", har aldri lært seg å gå på en måte som tar hensyn til at de bor med andre Det er snakk om bevissthet, og de fleste vil jo ta hensyn til andre om de gjøres oppmerksomme på hva de gjør. Anonymkode: 56136...12b 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli Vi fikk nylig ny nabo og jeg hører ikke at hun går over gulvet, men forrige nabo som var en mann trampet rundt og gikk på hælene. Noen bare går på hælene og det bråker mer. Generelt sett har jeg nok opplevd at menn bråker mer enn kvinner. Anonymkode: 3000a...a67 6 1
Breeze Skrevet 4. juli Forfatter #4 Skrevet 4. juli Takk for svar fra det andre kjønn og perspetiv, det var ikke ment at jeg skulle "sette" kvinner i et dårlig hjørnet av å lage den tråden her. Vet bare at kvinner går ofte i høye hæler så kanskje derfor dem går mer på hælene. Ikke vet jeg. Selfølgelig kan mannfolk dundre løs på hælene uten å tenke seg for.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli Breeze skrev (19 minutter siden): Takk for svar fra det andre kjønn og perspetiv, det var ikke ment at jeg skulle "sette" kvinner i et dårlig hjørnet av å lage den tråden her. Vet bare at kvinner går ofte i høye hæler så kanskje derfor dem går mer på hælene. Ikke vet jeg. Selfølgelig kan mannfolk dundre løs på hælene uten å tenke seg for. I høye hæler legger vi majoriteten av vekten på forfoten. Ikke bakfoten. Så den teorien gir ingen mening Anonymkode: 8d7e9...ab8 14 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli Jeg lærte å ikke gå på hælene fordi det bråker for de som bor under meg. Det var altså min tante. Så nåde meg og søstera mi hvis vi gikk på hælene 😅 Går fortsatt på tå eller midt på foten. Prøver å lære ungene mine det, men skjønner ikke hvordan mamma fikk meg til å gjøre det. For ungene mine høres ut som et jordskjelv. Heldigvis er det bare meg de plager 🤦♀️ Anonymkode: 46050...95a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli Både jeg og broren min går på hælene, så det må være arv. Hvis du tror kvinner går på hælene i høyhælte sko så anbefaler jeg at du låner deg et par sko for å prøve. I høye hæler (uansett høyde) så er vekten på forfoten, ikke.hælen. Anonymkode: 38c94...483 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli Nå skal man ikke generalisere av noen få observasjoner, men I over tyve år har jeg hatt fire par over meg. I samtlige forhold var det kvinnen som laget mest trinn lyder. Jeg lurer på om det kan være fordi kvinner oftere går barbeint. Jeg bruker dempende sandaler hjemme og har en rullende gange. Tviler på om noen har hørt mine 100 kg under. Anonymkode: 38347...dcd
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli Det kan nok stemme at kvinner går mer på hælene enn menn dersom de går mye i høye hæler. Når man har går riktig i høyhælte sko tråkker man med hælene først. Når det er sagt går de fleste kvinner ikke mye i høye hæler, og mange går feil med dem slik at de setter hele foten i bakken samtidig. Anonymkode: d4dc5...d30 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli Har omtrent aldri brukt høye hæler, får så vondt i ryggen da. Men jeg går på hælen, og bråker. Det samme gjør min mor og min sønn. Det har heller ingenting med at jeg aldri har lært å ta hensyn, som noen påstår. Jeg får ikke til å liste meg rundt. Har kanskje noe med selve foten å gjøre, jeg vet ikke. Anonymkode: 5fc48...e1d
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Jeg går på tærne, mannen går på hælene. Dette er individuelt tror jeg, og ikke kjønnsbasert. Høye hæler bruker jeg aldri. Anonymkode: f9281...00f
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Jeg går på hælene. Gjort det hele livet. Prøver jeg å gå anderledes føles det bare unaturlig ut Anonymkode: 0149c...6b0
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli Min empiri støtter også at kvinner generellt synes å være "plattfote". Anonymkode: 950b4...3fe
Lille39 Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli Breeze skrev (7 timer siden): Har opplevd før i forhold at kvinnene jeg har vært sammen med tråkker hardt når de går på hælene, er dette helt normalt for damer? Tenker dere ikke over at det lager lyd? Opplevde det når jeg var gift og hun skulle tidligere på jobb enn meg, jeg våknet av det at hun trampet hardt. Og jeg husker en gang jeg leide i underetasje, når mannen var hjemme så hørte jeg ingenting men når fruen var hjemme så hørte man godt når hun tråkket rundt på hælene i overetasjen. Er bare en observasjon og ikke for å kritisere. Bor selv i leilighet. Og hun ovenfor meg tramper som en elefant. Tenkte på det senere og fant ut at jeg gjør det samme. Men ikke hele tiden. Men sliter litt med beina. Kanskje det er grunnen?
AnonymBruker Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli Hvordan vet dere om dere går på hæler eller tær, og når ble dette en greie? Anonymkode: 72692...e36 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vet dere om dere går på hæler eller tær, og når ble dette en greie? Anonymkode: 72692...e36 Hvordan setter du ned foten når du går? Anonymkode: 0149c...6b0
AnonymBruker Skrevet 5. juli #17 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan setter du ned foten når du går? Anonymkode: 0149c...6b0 Jeg setter ned tærne først, men har alltid blitt fortalt at dette er "feil" og årsaken til at jeg har for stramme sener bak foten. Anonymkode: 6864a...4b2
Bacteria Skrevet 5. juli #18 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan setter du ned foten når du går? Anonymkode: 0149c...6b0 Setter ikke alle hælen ned først da? Er det så mange andre måter?? Blir jo slitsomt å gå på tå hele tida, høres unaturlig ut… 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #19 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvordan setter du ned foten når du går? Anonymkode: 0149c...6b0 Jeg retter ut hofte og kne helt til foten treffer bakken og så legger jeg tyngden på foten, mens jeg løfter den andre. Igjen, hvordan vet man om man går på hæler eller tær, og når ble dette en greie? Anonymkode: 72692...e36 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #20 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet dere om dere går på hæler eller tær, og når ble dette en greie? Anonymkode: 72692...e36 Ungene fikk rom i kjelleren. Anonymkode: 5fc48...e1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå