Idse Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Jeg skal på visning neste uke og ser for meg å lage soverom av det som nå er brukt som spisestue. Nå er det et ikke godtjent soverom i kjeller, det ville jeg heller brukt som kontor. Noen her som har peiling på hva det kunne kostet å sette opp en vegg og bygge en ny trapp da jeg ville snudd den som på tegningen? Hvordan kan jeg finne ut om det i det hele tatt er mulig? https://cdn.eiendomssentralen.no/media/beleven/90899/Komplett-salgsoppgave.pdf
AnonymBruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Det bør søkes om til kommunen (mener jeg, siden det blir endring av bruksområde. Men strengt tatt så tror jeg at jeg hadde droppet det selv. Vi gjorde det fordi vi innlemmet tidligere bod til bruksareal). Vi betalte 60k + montering for en billig og veldig liten trapp. Så vil tippe 100k for en i normal størrelse. Vegg kommer vel litt an på, men ville gått for armert gips (den tåler mer), den er litt mer kostbar. Anonymkode: ce79f...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det bør søkes om til kommunen (mener jeg, siden det blir endring av bruksområde. Men strengt tatt så tror jeg at jeg hadde droppet det selv. Vi gjorde det fordi vi innlemmet tidligere bod til bruksareal). Anonymkode: ce79f...ba6 Det er jo ikke endring av bruksområde all den tid spisestuen i kommunens tegninger i dette tilfellet allerede er oppført som soverom. Ville uansett ikke spilt noen vesentlig rolle. Litt småskeptisk til den boligen etter å ha lest salgsdokumentene. På generelt grunnlag er jeg heller ikke fan av så små sameier. Kostnader forbundet med det du ønsker er relativt høye – hvis det i det hele tatt er teknisk gjennomførbart. Trapp er dyrt, og det drar gjerne med seg bytte av gulv etc. Bærende konstruksjoner er ikke mulig å lese seg frem til ut av salgsoppgaven, og det vil evt spille en vesentlig rolle for prosjektet. Jukseløsningen med soverommet i kjelleren er ganske shady, selv om du planlegger å flytte soverom. Anonymkode: 3c152...867 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo ikke endring av bruksområde all den tid spisestuen i kommunens tegninger i dette tilfellet allerede er oppført som soverom. Ville uansett ikke spilt noen vesentlig rolle. Litt småskeptisk til den boligen etter å ha lest salgsdokumentene. På generelt grunnlag er jeg heller ikke fan av så små sameier. Kostnader forbundet med det du ønsker er relativt høye – hvis det i det hele tatt er teknisk gjennomførbart. Trapp er dyrt, og det drar gjerne med seg bytte av gulv etc. Bærende konstruksjoner er ikke mulig å lese seg frem til ut av salgsoppgaven, og det vil evt spille en vesentlig rolle for prosjektet. Jukseløsningen med soverommet i kjelleren er ganske shady, selv om du planlegger å flytte soverom. Anonymkode: 3c152...867 Gode poenger, men per i dag er ikke kjelleren godkjent som hverken soverom eller kontor. Er ikke godkjent som boareal i det hele tatt, og derfor blir det endring av bruk fra bodareal til boareal. Hadde jeg skulle solgt igjen så ville jeg søkt om jeg skulle flytte trappen, skulle jeg bodd der selv i all framtid så hadde jeg droppet det (siden det allerede er en trapp der). Strengt tatt burde den som satte inn trappen gjort dette. Anonymkode: ce79f...ba6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå