AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Vært på telttur med et vennepar. Og hun hadde på seg jeans hele turen! Hvem er det som gjør det?? Vi gikk mange kilometer innover i skogen og overnattet i telt i 2 netter. Og hun hadde på samme jeans hele tiden, tror hun sov med de til og med! Anonymkode: 2fa58...74f
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli So? Det har jeg også gjort, jeans er ganske solide. Ville kanskje ikke gjort det nå lenger, siden jeg syns det finnes mange mer behagelige valgmuligheter. Da jeg var 19-24 var det jeans på telttur, fjelltur og alt mulig, de tåler mye, og er ganske varme 😅 Anonymkode: 7e099...8cf 7 2
Mezzosoprena Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vært på telttur med et vennepar. Og hun hadde på seg jeans hele turen! Hvem er det som gjør det?? Vi gikk mange kilometer innover i skogen og overnattet i telt i 2 netter. Og hun hadde på samme jeans hele tiden, tror hun sov med de til og med! Anonymkode: 2fa58...74f Eh, du har ikke fått med deg hvorfor jeans ble laget i utgangspunktet, skjønner jeg 😂 12 1 1
Thyra Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vært på telttur med et vennepar. Og hun hadde på seg jeans hele turen! Hvem er det som gjør det?? Vi gikk mange kilometer innover i skogen og overnattet i telt i 2 netter. Og hun hadde på samme jeans hele tiden, tror hun sov med de til og med! Anonymkode: 2fa58...74f Det er kanskje ikke så "norskt" å bruke jeans til friluftsliv. Men har ofte sett at de har brukt jeans på skogstur/telttur/jakt/fisketur i amerikanske filmer og serier, ihvertfall. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Eh, du har ikke fått med deg hvorfor jeans ble laget i utgangspunktet, skjønner jeg 😂 Det ble ikke laget som turtøy Anonymkode: 2fa58...74f 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli Thyra skrev (1 minutt siden): Det er kanskje ikke så "norskt" å bruke jeans til friluftsliv. Men har ofte sett at de har brukt jeans på skogstur/telttur/jakt/fisketur i amerikanske filmer og serier, ihvertfall. Amerikanerne er jo gærne Anonymkode: 2fa58...74f
17.11 Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli Hvorfor fremstiller du dette som sjokkerende? Hun kan vel bruke jeans om hun vil. 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli 17.11 skrev (Akkurat nå): Hvorfor fremstiller du dette som sjokkerende? Hun kan vel bruke jeans om hun vil. Synes det var sjokkerende. Aldri opplevd før, og jeg er mye på skog og fjellturer Anonymkode: 2fa58...74f
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli Herregud jeg er i sjokk. Nå har du ødelagt hele sommeren for meg TS, jeg kommer ikke til å tenke på annet enn kvinner med jeans i skogen Anonymkode: a0502...4ef 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #10 Skrevet 4. juli Kanskje hun ikke hadde noe annet og egentlig ikke er friluftsmenneske? Mange som kler seg i dyre merker for å late som de er friluftsmennesker også. Mange wannabees etter covid ser jeg når jeg er ute og farter Anonymkode: a1d9c...473 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det ble ikke laget som turtøy Anonymkode: 2fa58...74f Nei, men de ble laget for bruk på farmer. Nesten alle cowboys ect bruker jeans. Anonymkode: f0ca3...38b 2 2
jegerrinne Skrevet 4. juli #12 Skrevet 4. juli Jeans var nå opprinnelig arbeidsbukser. Har nå ikke sett folk bruke som friluftsbukse 2
Mezzosoprena Skrevet 4. juli #13 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det ble ikke laget som turtøy Anonymkode: 2fa58...74f Nei? Men som arbeidstøy - og virkelig ikke sjokkerende at man bruker det som turtøy, uansett hvor mye du har sett det eller ikke... 2 1 3
Macro Skrevet 4. juli #14 Skrevet 4. juli Jeans er gode og slitesterke. Bruker de både i stallen og fjellet. Men nordmenn har jo ei syke med "turklær" hver gang man skal foreta seg noe utenfor hjemmet 8 3
Macro Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det ble ikke laget som turtøy Anonymkode: 2fa58...74f Men hva er greia med turtøy? Blir du flinkere til å gå av turtøy? Får du bedre kondis av turtøy? 5 1 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli Macro skrev (9 minutter siden): Men hva er greia med turtøy? Blir du flinkere til å gå av turtøy? Får du bedre kondis av turtøy? Ha nå litt sympati for TS, som ble traumatisert av dette og trenger hjelp til å bearbeide sjokket 😊 Anonymkode: a0502...4ef 6 4 3
Gyngehest Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli Macro skrev (19 minutter siden): Men hva er greia med turtøy? Blir du flinkere til å gå av turtøy? Får du bedre kondis av turtøy? Skal du på lang tur med sekk er vekt viktig, du vil drasse på minst mulig. I tillegg er det greit å holde varmen, derfor bør klær være laget av ull (holder deg varm selv i fuktig versjon) eller kunne tørke fort. Jeans har solid stoff som veier mye og bruker laaang tid på tørke. Blir du våt blir du definitivt også kald. Turen blir mye kjekkere hvis du har praktiske klær til formålet. 1 3
Macro Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli Gyngehest skrev (20 minutter siden): Skal du på lang tur med sekk er vekt viktig, du vil drasse på minst mulig. I tillegg er det greit å holde varmen, derfor bør klær være laget av ull (holder deg varm selv i fuktig versjon) eller kunne tørke fort. Jeans har solid stoff som veier mye og bruker laaang tid på tørke. Blir du våt blir du definitivt også kald. Turen blir mye kjekkere hvis du har praktiske klær til formålet. Hvor mye man gidder å drasse på kommer an på turen og egen fysiske form. De fleste kan å kle seg godt, jeg inkludert. Foretrekker likevel å gå i jeans i fjellet. Har naturligvis med skift, men om skift/regulering ikke er nødvendig kan jeg gå i det samme i dagevis. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli #19 Skrevet 4. juli Gyngehest skrev (22 minutter siden): Skal du på lang tur med sekk er vekt viktig, du vil drasse på minst mulig. I tillegg er det greit å holde varmen, derfor bør klær være laget av ull (holder deg varm selv i fuktig versjon) eller kunne tørke fort. Jeans har solid stoff som veier mye og bruker laaang tid på tørke. Blir du våt blir du definitivt også kald. Turen blir mye kjekkere hvis du har praktiske klær til formålet. Elsker ullklær, men ville aldri brukt ull istedenfor turbukse. Anonymkode: a1d9c...473
AnonymBruker Skrevet 4. juli #20 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ha nå litt sympati for TS, som ble traumatisert av dette og trenger hjelp til å bearbeide sjokket 😊 Anonymkode: a0502...4ef Haha jo takk, håper jeg skal klare å komme over det i løpet av sommeren Anonymkode: 2fa58...74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå