Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tatt botox før men etter at min hudpleier har pepret meg og prøvd selge meg det i mange måneder, så ga jeg etter. Jeg har markant sure munnviker og hun ville "snu" dette. 

Det er ikke det at det utseendemessig er noen endring, hverken bedre eller dårligere, men jeg klarer jo knapt spise skikkelig. Dette gjør jeg aldri aldri igjen. 

Dama har nå tatt ferie, så det er ikke akkurat lett å få sagt fra heller. 

I stedet for at jeg opplever bedring på munnviker har jeg fått helt glatt overleppe, ingen rynker, og det er greit nok men ikke det jeg trengte. Og jeg strever med å spise skikkelig, føler meg nemlig bedøvet i de muskler jeg tydeligvis bruker til å spise.. Kan fortsatt snakke som før og smilet ser likt ut men har jeg ikke fått det jeg ba om. Utseendemessig, mindre rynker over leppe, ikke i kantene. Sukk. 

Hva gjør jeg? Venter til det går ut? Ber om kompensasjon? 

Noen med lignende erfaring? Det var hvertfall min første og siste erfaring med botox. 

Anonymkode: eb351...7ed

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å gjøre,  du må vente. Effekten dempes ofte etter et par uker, jeg har ingen effekt etter 8-10 uker.

Har bare tatt medisinsk botox, ikke betalt - men kan vanskelig forestille meg at de kompenserer. Det er en velkjent risiko at det kan treffe unøyaktig. 

Anonymkode: aefb2...215

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Masser og prøv å bruke musklene så mye som mulig. Jeg har tatt botox en gang (lip flip) og det går ut veldig fort fordi det settes i et område som beveges mye på (tror effekten var helt borte etter et par måneder maks). Ellers kan du trøste deg med at det ikke varer alt for lenge og går sakte men sikkert ut. 

Anonymkode: 06c04...4f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tålmodighet, det vil gradvis gå over.

Anonymkode: 90231...d35

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt det der før, men jeg har tatt det over leppen. Der er det vanlig at man ikke kan plystre, bruke sugerør osv i et par uker. Mulig det er det samme der du har tatt? 

Og bytt hudpleier og gi beskjed om at det ikke er greit å over tid presse kunder til behandlinger de ikke ønsker.

Anonymkode: 2db96...0e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ikke beskjed om at det ville gå opptil dager før man får "rett effekt"? 

Anonymkode: 8bc70...567

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har aldri tatt botox før men etter at min hudpleier har pepret meg og prøvd selge meg det i mange måneder, så ga jeg etter. Jeg har markant sure munnviker og hun ville "snu" dette. 

Det er ikke det at det utseendemessig er noen endring, hverken bedre eller dårligere, men jeg klarer jo knapt spise skikkelig. Dette gjør jeg aldri aldri igjen. 

Dama har nå tatt ferie, så det er ikke akkurat lett å få sagt fra heller. 

I stedet for at jeg opplever bedring på munnviker har jeg fått helt glatt overleppe, ingen rynker, og det er greit nok men ikke det jeg trengte. Og jeg strever med å spise skikkelig, føler meg nemlig bedøvet i de muskler jeg tydeligvis bruker til å spise.. Kan fortsatt snakke som før og smilet ser likt ut men har jeg ikke fått det jeg ba om. Utseendemessig, mindre rynker over leppe, ikke i kantene. Sukk. 

Hva gjør jeg? Venter til det går ut? Ber om kompensasjon? 

Noen med lignende erfaring? Det var hvertfall min første og siste erfaring med botox. 

Anonymkode: eb351...7ed

Mener du at botoxen er satt feil eller på annen måt er gjort feil? Eller er problemet at du har gitt etter for noe du ikke skulle ha gitt etter for? 
Se på dem som går med andenebb, ala Donald Duck, de kan da vel verken gjøre det ene eller det andre med de munnene?

Mener du at behandler har gjort feil, så tar du turen innom fastlegen på en hastetime på mandag og får dokumentert saken. Er problemet en forventet reaksjon etter behandlingen så må du bare leve med saken. 

Hadde en behandler utenfor sykehus foreslått Botox, så hadde jeg kuttet ut å dra til den behandleren, ikke gjort som deg gitt etter for press når en er usikker. 

Anonymkode: 22e06...648

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare vendte til effekten går ut, det finnes ingen «motgift» for botox. Innen 14 dager har du full effekt, så vil det gradvis bedre seg. 

Jeg hadde definitivt ikke gått tilbake til denne hudpleieren. Regner med vedkommende er sykepleier eller lege, da kun autorisert helsepersonell kan sette Botox. Det kreves også konsultasjon hos lege først, ansvarlig lege for klinikken må skrive ut resept på botox. At hudpleieren din presser deg og overtaler deg til å ta botox er helt uakseptabelt. At hun i tillegg ikke kan kontaktes i etterkant er ugreit. 

Håper du føler deg bedre snart, og vit at det iallfall går ut etter hvert. 

Anonymkode: 3f079...e20

AnonymBruker
Skrevet

Hva kostet denne fornøyelsen? 

Anonymkode: 22e06...648

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...