Mr X Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Det har vært skrevet mye om pensjonsreformen og hva den enkelte bør gjøre for å bedre sitt pensjonsgrunnlag. Hva mener du at din pensjon bør ligge på (i 2025 beløp, selv om det er mange år frem i tid for deg) for at du skal være fornøyd ? 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli Jeg er pensjonist og har 25.000 utbetalt, og skulle gjerne hatt 30-35.000. Anonymkode: 3df61...f3e 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli Min arbeidsgiver har den beste pensjonsløsningen som er mulig og betaler ca 200 000 kr i året. Slik det ligger ann nå vil min årlige pensjon i 2025 kr være på 865 000 kr, og det skal jeg klare meg godt med. Anonymkode: be0d9...c67
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli Jeg har 20 000 utbetalt, og får kanskje 13 000 som pensjonist om jeg ikke slutter å spare til pensjon og bygge ned formen. Ganske ironisk egentlig, spare til pensjon og av den grunn få mye mindre pensjon. Anonymkode: 49b6e...fb7 2
Abra Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli Alt over 25k er bra nok for meg. Og etter dagens beregning så vil jeg nok få over 40k utbetalt de første 10 årene som pensjonist.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli Vil vel bli garantipensjon på meg som kun har jobbet noen få år før ung ufør (etter mange år på aap). Per juli 2025 er garantipensjon for enslige ca 240.000 i året dvs 20.000 i måneden hvis den er skattefri. Anonymkode: 8e371...08c
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli Jeg ender nok på 25000 brutto etter godt over 40 år i arbeidslivet, men så må jeg betale skatt fordi jeg eier bolig uten gjeld og har litt i banken, så håper på 18000 etter formuesskatt og annet skatt. Men uten gjeld burde det gå greit likevel. Blir en helt annen verden med såpass lite men skal klare det. En kjenning som ikke har jobbet og er minstepensjonist får 5000 mer, som også eier gjeldfri bolig. I tillegg kommer bostøtte og strømstøtte for vedkommende. Det får ganske sikkert ikke jeg med lave felleskostnader. Så man har virkelig ikke mye igjen for 100% full jobb med masse stress i 45 år. Noe å tenke på det gitt. Unner vedkommende sine penger men utbetalingene til pensjonister er ca halvparten av jobbinntekten. Det må man være klar over For ikke så mange årene siden fikk man 2/3 del men det er satt ned til 1/2. Anonymkode: a42a3...e42
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli Skulle gjerne hatt gjennomsnittslønnen i Norge nå. Er vel rundt 600000. Anonymkode: 10830...2ff
AnonymBruker Skrevet 4. juli #10 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skulle gjerne hatt gjennomsnittslønnen i Norge nå. Er vel rundt 600000. Anonymkode: 10830...2ff Tenker det hadde vært topp. Spesielt om man er gjeldsfri. Anonymkode: 68ee2...97c
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ender nok på 25000 brutto etter godt over 40 år i arbeidslivet, men så må jeg betale skatt fordi jeg eier bolig uten gjeld og har litt i banken, så håper på 18000 etter formuesskatt og annet skatt. Men uten gjeld burde det gå greit likevel. Blir en helt annen verden med såpass lite men skal klare det. En kjenning som ikke har jobbet og er minstepensjonist får 5000 mer, som også eier gjeldfri bolig. I tillegg kommer bostøtte og strømstøtte for vedkommende. Det får ganske sikkert ikke jeg med lave felleskostnader. Så man har virkelig ikke mye igjen for 100% full jobb med masse stress i 45 år. Noe å tenke på det gitt. Unner vedkommende sine penger men utbetalingene til pensjonister er ca halvparten av jobbinntekten. Det må man være klar over For ikke så mange årene siden fikk man 2/3 del men det er satt ned til 1/2. Anonymkode: a42a3...e42 Stemmer det, pensjonen er mye dårligere nå enn før, og den vil fortsette å bli enda dårligere for folk som går av med pensjon framover. Jo yngre du er, jo verre er det. Jeg er ansatt i staten - 2/3 av sluttlønna ved full opptjening kan man bare glemme, for å si det pent. 🙄 Anonymkode: 336d9...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå