Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planen er egentlig å reise til familien som bor i sør, jeg har flytta til nord og bodd her noen år. Nå føler jeg meg deprimert, lei, sliten. Orker ingenting. Må kjøre de over 2000 km pga hunden min. Det er så slitsomt, og dyrt. I tillegg gleder jeg meg ikke i hele tatt, heller gruer meg litt. Komplisert forhold til familien min, og har få venner  - de har egne familier og ikke så mye tid til meg uansett. Lyst til å legge i senga hele ferien. Men orker heller ikke være hjemme, har hatt et forferdelig jobbår med mobbing osv., og denne plassen minner meg på de vonde tidene. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg, vil forsvinne...

Anonymkode: 4dd9f...648

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

-Du bør få hjelp for depresjonen din

-Du kommer ikke til å få det bedre av å ligge i senga hele ferien

-Hva med å få hundepass en uke og ta deg en solotur til utlandet? 

Anonymkode: 26e30...754

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra at du har hund da ihvertfall - så kommer du deg i det minste ut hver dag. Ligge i senga i dagesvis er ingen god idé. Men ferien til familien kan du blåse i synes jeg. Hvis du kjenner at det ikke er det riktige for deg så dropper du det 

Anonymkode: 39866...363

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da blir du hjemme da! Virker som det er det beste for deg. Gjør noe som DU har lyst til, som kan glede DEG! 

Anonymkode: 24904...d7d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Reis til familien din, og etterpå tar du deg en solotur et tredje sted. Skaff hundepass og dra på spa, konsert, restaurant eller noe du synes er gøy. Kjøp deg lyslampe for du drar opp igjen, og bestill noe coaching som kan hjelpe deg til å løse ting på jobben. Kom deg ut og bort litt.

Anonymkode: 12d02...053

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

-Du bør få hjelp for depresjonen din

-Du kommer ikke til å få det bedre av å ligge i senga hele ferien

-Hva med å få hundepass en uke og ta deg en solotur til utlandet? 

Anonymkode: 26e30...754

-Går til psykolog. Men føler han ikke tar meg på alvor, så mye svadaprat og hvis jeg sier noe jeg sliter med prøver han alltid å snu det til det positive. Bytta for 1 år siden, så gidder ikke bytte igjen. Mulig det er meg det er noe galt meg (åpenbart er det det, hehe)

- I know, men ingenting annet frister akkurat nå. Blir sliten av å dusje liksom..

-Ja, kanskje det :) Men er dyrt det også, og hunden min er gammel - vil ikke være så mye borte fra han nå 😕

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Bra at du har hund da ihvertfall - så kommer du deg i det minste ut hver dag. Ligge i senga i dagesvis er ingen god idé. Men ferien til familien kan du blåse i synes jeg. Hvis du kjenner at det ikke er det riktige for deg så dropper du det 

Ja, det er sant:)) Mye jeg kan takke ham for ❤️ Får så dårlig samvittighet hvis jeg dropper det. Mamma kan brått klikke. Og har akkurat blitt tante på nytt, får dårlig samvittighet for det også :(

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da blir du hjemme da! Virker som det er det beste for deg. Gjør noe som DU har lyst til, som kan glede DEG! 

Anonymkode: 24904...d7d

Det er fristende, men kommer til å dø av dårlig samvittighet. Og mamma kan bli skikkelig sint/såra. Er nesten 40, men likevel..

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Reis til familien din, og etterpå tar du deg en solotur et tredje sted. Skaff hundepass og dra på spa, konsert, restaurant eller noe du synes er gøy. Kjøp deg lyslampe for du drar opp igjen, og bestill noe coaching som kan hjelpe deg til å løse ting på jobben. Kom deg ut og bort litt.

Anonymkode: 12d02...053

Jeg kommer til å bruke nesten 1 uke tur retur bare på å komme meg ned til familien 😕 Tusen takk for mange gode tips ❤️ Lyslampe så jeg på i butikken i stad faktisk, men funker det? Kanskje coaching er bedre enn psykolog? Begynt å miste trua på psykologer, føler noen ganger de gjør det verre :( 

AnonymBruker
Skrevet

Fake it till you make it! Du må gjøre ting du pleide å like. Hva med å fly med hunden din? Hvis den er vant til å være i bur? Det går jo an innenriks uten å måtte gjøre noe annet enn å sørge for godkjent bur. Hvis den er liten, så kan den jo være i kabinen.

Anonymkode: be4e8...6a8

AnonymBruker
Skrevet

Blås i å dra til familien, dra heller på tur rundt omkring i nord sammen med hunden din!❤️ gjør yoga og meditasjon, meld deg frivillig på et sykehjem eller på nærmeste frivillighetssentral og begynne å trene om du ikke allerede gjør det.

Anonymkode: c6187...c06

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett burde du finne på noe i ferien. Det kan hjelpe å komme seg litt bort. Leie en hytte ved en camping gå turer med hunden i andre områder du er vant til❤️

Anonymkode: 3be66...3f6

• Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke sikkert psykologen din er en flink psykolog, det trenger ikke være deg. 

Men, bor du rett plass? Hvis familie og venner bor et annet sted, du ikke trives på jobben og blir lett deprimert, er nord det beste stedet for å ha et godt liv? 

Det er vanskelig å bli bra i et liv som er feil.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (1 time siden):

Det er ikke sikkert psykologen din er en flink psykolog, det trenger ikke være deg. 

Men, bor du rett plass? Hvis familie og venner bor et annet sted, du ikke trives på jobben og blir lett deprimert, er nord det beste stedet for å ha et godt liv? 

Det er vanskelig å bli bra i et liv som er feil.

Jeg trives ikke noe sted :( Vil ikke flytte "hjem"/til sør fordi jeg har et komplisert forhold til familien, og ikke orker presset om å være nær de og besøke dem i tide og utide. Trives ok i nord, men har vært deprimert i 2 av de 4 årene jeg har bodd her - er psyken min som er føkka - handler ikke om stedene jeg er, tror jeg. Hodet mitt er jo med uansett hvor jeg er.. Handler vel mer om at jeg ikke trives i meg selv. Hater meg selv. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 19.32):

Ikkje gitt at man kommer seg ut om man har hund nei. Har en bekjent som ikkje orker å gå men hunden de dagene ho jobber. Slipper den bare ut i hagen.

Anonymkode: 88bba...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 16.24):

Jeg trives ikke noe sted :( Vil ikke flytte "hjem"/til sør fordi jeg har et komplisert forhold til familien, og ikke orker presset om å være nær de og besøke dem i tide og utide. Trives ok i nord, men har vært deprimert i 2 av de 4 årene jeg har bodd her - er psyken min som er føkka - handler ikke om stedene jeg er, tror jeg. Hodet mitt er jo med uansett hvor jeg er.. Handler vel mer om at jeg ikke trives i meg selv. Hater meg selv. 

Samme her ass. Det er veldig frustrerende. 

Ville nok selv ha gjort noe helt annet i ferien, og dratt en plass som ikke er så langt unna. Men jeg har også vært der, og valgt å dra hjem til familie, men ting blir ikke nødvendigvis så mye bedre av å gjøre det når det er kompliserte relasjoner fra før. 

Anonymkode: faed3...8ae

Skrevet

Hvor stor bil har du? Hvis du har mulighet til å legge ned baksetene og få inn en madrass, så kan du jo ta en biltur med hunden din til f.eks. lofoten? Bare loffa rundt og sovet på fine plasser? Dusje etc. kan du gjøre på campingplasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...