Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva slags forhold er dere i og hva er greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser her inne et innlegg om ei som hater at mannen skal til Amsterdam på jobbtur pga hun ønsker ikke at han skal på strippebar. Svarene hagler inn om at det må hun bare akseptere og syntes er greit. 

Ei annen blir såret over at mannen kaller henne tørrpinne fordi hun ikke ønsker å drikke på en fest etter en ulykke. 
Svarene kommer at det var sikkert bare humor, at han (stakkars) er også lei av ulykken osv. 

Ei føler hun ikke får støtte av kjæresten som bare svarer «ok» da hun forteller om noen traumatisk som har hendt henne. 
Svar kommer om at hun sikkert er ei av de som må prate i massevis om alt og at hun prater for mye svada. 

Hvem er dere som svarer slik? 
Gjør du/sier du akkurat hva du vil til din partner? Bryr du deg ikke om den andres følelser? 

Syntes det er så lite empati i mange av svarene her inne, virker som en kan gjøre/ si akkurat hva en vil i et forhold og den andre skal bare godt det uansett, eller er det ikke greit? 

Anonymkode: 9379b...9a5

• Nyttig 13
Skrevet

De fleste her inne har flere profiler, det er minst like mange menn som kvinner. De dikter opp tråder, faker historier, troller og lyver og parodierer. Slik er KG blitt. De som spør om seriøse ting møter 50 prosent tull.

Anonymkode: 6eb15...d4a

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste her inne har flere profiler, det er minst like mange menn som kvinner. De dikter opp tråder, faker historier, troller og lyver og parodierer. Slik er KG blitt. De som spør om seriøse ting møter 50 prosent tull.

Anonymkode: 6eb15...d4a

Det var mer enn jeg trodde. Hm.. :(

Anonymkode: 493ed...bf4

Skrevet

Jeg synes også at det er rart hvor mye man liksom skal akseptere i et forhold. Folk som lever i åpne forhold osv synes nok at mer er greit enn de som ikke gjør det. Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten skulle på strippeklubb og jeg hadde heller ikke gått på det selv. 

Folk er flinke til å gi ts skylden for alt mulig og mange har generelt lite empati med andre. 

Folk svarer nok utfra egen situasjon og utfra egne erfaringer. Så tenker de nok lite på at andres situasjon er helt annerledes enn deres egen. Det er nok også folk med negative erfaringer som svarer. 

Anonymkode: 7bc1f...4d8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kunne aldri akseptert utroskap, men heller ikke manglende tillit. Et forhold der den ene ikke kunne reist på tur et sted fordi den andre var redd for utroskap, ville vært uholdbart. Det samme med folk som må sjekke telefonen på jakt etter muffens.

Anonymkode: ce99b...4f2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg synes også at det er rart hvor mye man liksom skal akseptere i et forhold. Folk som lever i åpne forhold osv synes nok at mer er greit enn de som ikke gjør det. Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten skulle på strippeklubb og jeg hadde heller ikke gått på det selv. 

Folk er flinke til å gi ts skylden for alt mulig og mange har generelt lite empati med andre. 

Folk svarer nok utfra egen situasjon og utfra egne erfaringer. Så tenker de nok lite på at andres situasjon er helt annerledes enn deres egen. Det er nok også folk med negative erfaringer som svarer. 

Å klare og erkjenne at mennesker er forskjellige, og legge til rette deretter er mye mer hjelpsomt enn å måtte jobbe mot sine egne impulser. Spesielt om man vet man har utfordringer med det. Det kalles for selvinnsikt. 

Anonymkode: 0a4e3...dc2

• Nyttig 1
Skrevet

Min mann drar aldri noe sted i jobben, så sånne ting trenger jeg ikke å tenke på. Han har iblant vært litt bekymret når jeg har reist i jobb eller med verv, men etterhvert som vi har blitt kjent så har ting blitt lettere for ham pluss jeg reiser lite for tida og drikker også lite. I dag kan han si god tur og mene det. 

Min kjære kan være distrahert til tider, men han er ALLTID der når det virkelig gjelder. Da hiver han alt annet på båten og er der for meg. Og jeg er likedan med ham. 

Anonymkode: 5303c...702

Skrevet

Helt enig ts, har reagert på det samme.

Jeg er i et trygt og godt forhold. Ingen sjalusi, vi er bare veldig glade i hverandre. Han behandler meg med respekt, og jeg behandler han med respekt. :)

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 22.49):

Jeg synes også at det er rart hvor mye man liksom skal akseptere i et forhold.

Ja, dette synes jeg har blitt ganske ekstremt de siste årene. Det er som om man ikke lenger skal kunne forvente noe av partneren sin, alt skal være bare morsomt og uforpliktende. Selv når man er gift og har barn sammen. Jeg synes det er en utrolig trist utvikling, og er glad jeg ikke er ung i dag. 

Anonymkode: 1554d...963

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, dette synes jeg har blitt ganske ekstremt de siste årene. Det er som om man ikke lenger skal kunne forvente noe av partneren sin, alt skal være bare morsomt og uforpliktende. Selv når man er gift og har barn sammen. Jeg synes det er en utrolig trist utvikling, og er glad jeg ikke er ung i dag. 

Hva mener du med at man ikke skal kunne forvente noe?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med at man ikke skal kunne forvente noe?

Forventer du noe, da er du ikke fornøyd med partneren. Man skal bare godta "alt" både det gode og det dårlige (helst det dårlige). Men for Guds skyld ikke vis at du har behov. Du skal bare stille opp. Hvis ikke, blir du bare skifta ut. Pose og sekk. Vil ha frihet men holde på partneren. Egoisme og meg meg meg. Kynisme og utnyttelse. Bruk og kast. My way or the Highway 

Ikke være takknemlig for det du har, ta vare på du har. Ikke sette pris på den som støtter deg, gjør alt for at du skal ha det bra. Ikke vis at du har svake sider, sårbarhet eller følelser. Det er jo gørrkjedelig.

Anonymkode: 3e5c0...b03

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Forventer du noe, da er du ikke fornøyd med partneren. Man skal bare godta "alt" både det gode og det dårlige (helst det dårlige). Men for Guds skyld ikke vis at du har behov. Du skal bare stille opp. Hvis ikke, blir du bare skifta ut. Pose og sekk. Vil ha frihet men holde på partneren. Egoisme og meg meg meg. Kynisme og utnyttelse. Bruk og kast. My way or the Highway 

Ikke være takknemlig for det du har, ta vare på du har. Ikke sette pris på den som støtter deg, gjør alt for at du skal ha det bra. Ikke vis at du har svake sider, sårbarhet eller følelser. Det er jo gørrkjedelig.

Er mange mennesker som vil ha frihet i forhold. Det er ikke ensbetydende med at man ikke bryr seg eller stiller opp. 

Så det kommer nok litt an på hva slags forventninger man har. 

Kan man ikke vise svake sider så er jo løpet kjørt uansett relasjon tenker jeg da. Inkludert venner. 

Å inkludere flere mennesker i livet sitt er viktig. Det kan forebygge mye sårbarhet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke bare unge folk dessverre 

Inngikk et forhold 44 år gammel etter et langvarig forhold og singel en liten stund. Herlig i begynnelsen og overså røde flagg dessverre. Er nå sjokkert over hvor lite verdt jeg var for han, hvor lett det var for han å utnytte meg på alle mulige måter. Hvordan han kunne fake forelskelse/interesse for å få meg hektet, for deretter behandle meg som søppel. 

Og nå sitter jeg her, knust av kjærlighetssorg. 

Tenker at noen av svarene folk får på KG er reelle svar fra folk som virkelig har fått kjenne på ting. Det er også folk som har behov for å ventilere seg og få støtte. Kanskje de ikke har noen å snakke med eller skammer seg.

Folk som følger med på tråder, fordi de går gjennom nesten de samme tingene og trenger råd.

Og det er faktisk greit å få synspunkter fra begge sider, både kritikk og støtte og får kanskje et synspunkt som en aldri kunne tenkt ut selv.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes ts i denne tråden vrir veldig på svarene. I tråden om Amsterdam synes jeg de fleste svarene gikk i retning av at man må stole på kjæresten sin, og i tørrpinn-tråden svarer folk at man ikke må tolke alt i verste mening. Den siste tråden har jeg ikke lest. Altså ikke at man skal tåle alt, men at man må stole på at samboeren ikke går på strippeklubb og at han ikke er slem med vilje.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er mange mennesker som vil ha frihet i forhold. Det er ikke ensbetydende med at man ikke bryr seg eller stiller opp. 

Så det kommer nok litt an på hva slags forventninger man har. 

Kan man ikke vise svake sider så er jo løpet kjørt uansett relasjon tenker jeg da. Inkludert venner. 

Å inkludere flere mennesker i livet sitt er viktig. Det kan forebygge mye sårbarhet.

Frihet til å pule andre,mens partneren skal sitte hjemme og passe hus og barn. Aka få i pose og sekk 

Forvente at noen stiller opp, men stiller ikke opp selv når det gjelder.

Kommer du med behov er du masete 

Tydelig at det er My way or the Highway som gjelder for tiden. Ivertfall mitt inntrykk 

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det synes jeg er rart. At folk er i åpne forhold og begge er enige i det er helt greit, men det blir noe annet når begge ikke er enige. Jeg synes folk er raskt ute med å kalle andre for prippen og kjedelig. Nei, man er ikke det. Man har bare andre behov. 

Jeg er glad for at jeg traff en mann som tenker likt som meg. Nå er ikke jeg ung, men traff nåværende samboer i voksen alder. Jeg har egentlig inntrykk av at mange bare skal ha noe uforpliktende. Så jeg er glad for at jeg traff en mann som tenker likt som meg. Der jeg faktisk kan forvente noe av han og han av meg også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Frihet til å pule andre,mens partneren skal sitte hjemme og passe hus og barn. Aka få i pose og sekk 

Tydelig at det er My way or the Highway som gjelder for tiden. Ivertfall mitt inntrykk 

Her opplever jeg at du forskutterer. Det er ikke dette jeg har skrevet. Det ene utelukker ikke det andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

100% enig i at det er My way or the highway her inne. 
Litt satt på spissen så skal det godtas at kjæresten reiser på hyttetur alene med eksen for de var jo tross alt venner før de ble kjærester. 
Eller hvis en treffer en/ei som har barn fra før så er det en selvfølge at den nye skal ikke inkluderes og det er en selvfølge at de skal feire jul, 17.mai, påske, sommerferie sammen og gjerne reise bort sammen uansett alder på barna. Eksen skal også være inkludert i familien for resten av livet. 

Alt virker så egoistisk, alt skal dreie seg om mine ønsker og stakkars partner som trenger støtte, det kan bare glemmes for nå er det hyttetur med eksem og den gamle vennegjengen som gjelder. 

Ok, dette er satt på spissen, men er nesten det inntrykket jeg ofte sitter igjen med her. 

TS

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

100% enig i at det er My way or the highway her inne. 
Litt satt på spissen så skal det godtas at kjæresten reiser på hyttetur alene med eksen for de var jo tross alt venner før de ble kjærester. 
Eller hvis en treffer en/ei som har barn fra før så er det en selvfølge at den nye skal ikke inkluderes og det er en selvfølge at de skal feire jul, 17.mai, påske, sommerferie sammen og gjerne reise bort sammen uansett alder på barna. Eksen skal også være inkludert i familien for resten av livet. 

Alt virker så egoistisk, alt skal dreie seg om mine ønsker og stakkars partner som trenger støtte, det kan bare glemmes for nå er det hyttetur med eksem og den gamle vennegjengen som gjelder. 

Ok, dette er satt på spissen, men er nesten det inntrykket jeg ofte sitter igjen med her. 

TS

Jeg tviler sterkt på at dette er realiteten. Har aldri hørt om noen som foretrekker Xen framfor sin egen partner. Har man barn sammen, ja da har man et ansvar overfor barna sine først og fremst. 

I hvilken grad og når man velger å introdusere nye partnere må gjøres etter barnas beste og behov.

Er man ikke inneforstått med dette så ikke bli kjæreste med en som har barn fra før...

Du virker utrolig bitter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at dette er realiteten. Har aldri hørt om noen som foretrekker Xen framfor sin egen partner. Har man barn sammen, ja da har man et ansvar overfor barna sine først og fremst. 

I hvilken grad og når man velger å introdusere nye partnere må gjøres etter barnas beste og behov.

Er man ikke inneforstått med dette så ikke bli kjæreste med en som har barn fra før...

Du virker utrolig bitter. 

Nei, nei jeg er overhodet ikke bitter. 
Mannen og jeg feirer sølvbryllup i år og har tre flotte barn så jeg har ikke noe å være bitter over. 

Det jeg har skrevet er jo kun hva jeg har lest her inne. At det er veldig lite empati og egoisme i mange svar. Jeg skrev også at det var satt på spissen. 
Men, slik er det selvsagt på et forum med så mange forskjellige meninger og mennesker i forskjellige aldersgrupper. 
Alt er jo også så mye lettere å bare lire av seg så lenge det finnes en Anonym knapp. 

God sommer ☀️

TS

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...